Tort Panna Cotta (fara coacere)

Tort panna cotta 1

Anul care tocmai a trecut dupa o masa de Craciun imbelsugata, de Revelion nu mai stiam ce tort sa fac. Un tort mai usor, nu asa consistent. Sotul meu, care adora Panna Cotta, m-a intrebat daca nu pot sa fac un tort cu aceasta compozitie, dar cu fructe…M-am tot gandit si a iesit acest tort pe care l-am numit tort Panna Cotta, sau poate este mai bine Tort Jamaican, dupa coloritul intens (asa cum mi-a sugerat prietenul fiicei mele, care l-a apreciat in mod deosebit). Este un tort deosebit, un tort rapid, usor, care imbina aromele savuroase ale fructelor:

Ingrediente

  • 2 litri frisca lichida (ex:HuLaLa) ( 500 ml / fiecare strat)
  • 400 ml lapte rece ( 100 ml/ fiecare strat)
  • 400 gr zahar pudra (100 gr/ fiecare strat)
  • zahar vanilat sau esenta vanilie, sau alte esente dupa gust
  • 8 plicuri gelatina (Dr. Oetker) (2 plicuri/ fiecare strat)
  • 200 grame piscoturi de sampanie
  • fructe dupa gust; eu am folosit:
    •  struguri albi fara samburi: 350 gr
    • amestec fructe de padure (am avut in congelator): mure, zmeura, afine, un pic de catina: cca 350 gr
    • capsuni, kiwi: 350 gr
    • ananas: fructele dintr-o cutie de compot de 450 gr

Pentru decor (optional)

  • fructe: capsuni, kiwi, portocale, afine
  • 1 plic Tort Gelee (Dr. Oetker)
  • fisca

Mod de preparare

–   In primul rand taiati piscoturile la un capat pentru a le putea aseza de jur imprejurul vasului in care pregatiti tortul. Eu l-am montat intr-o forma de tort cu fundul detasabil, dar se poate monta si intr-o cratita speciala pentru tort pe care o imbracati in folie alimentara (pentru a putea extrage tortul mai usor).

–   Piscoturile ramase le taiati in patru si impreuna cu capetele ramase de la piscoturile montate in forma le puneti deoparte.

–   Pe fundul formei se aseaza din belsug primul strat de fructe: struguri albi (in cazul meu) si cateva bucatele de piscot.

 Pentru un strat de Panna cotta:

  • Se pun 2 plicuri de gelatina (2 x 10 gr) la inmuiat in 100 ml lapte rece pentru cca 10 minute.

  • Intre timp se pune frisca si zaharul pe foc, pana se topeste zaharul, nu le lasati sa fiarba.

  • Cand frisca da semne ca incepe sa fiarba dati deoparte si turnati peste gelatina care a fost pusa intre timp (dupa ce s-a umflat) intr-un vas cu apa fiebinte pentru a se lichefia. Gelatina trebuie sa aiba un aspect fluid. Puneti vanilia, sau alte arome pe care le doriti si amestecati bine pentru omogenizare.

  • Se pot folosi diversi coloranti alimentari. Eu am folosit verde (poate cam prea mult) si am omogenizat totul bine.

  • Se  amesteca in continuare pentru a se mai racori, dar cu grija, ca sa nu inceapa sa se intareasca gelatina. Avand in vedere ca amestecul se toarna in cratita cu piscoturi, daca este fierbinte (asa cum se face pannacotta) veti inmuia si distruge piscoturile de pe margine. Daca amestecul s-a intarit, nu va speriati. Introduce-ti vasul cu amestecul de frisca, zahar si gelatina intr-un vas cu apa fierbinte pana ce amestecul ajunge la cosistenta unei smantani.

  • Turnati amestecul in  forma de tort si dati la rece.

  • Dupa ce s-a intarit primul strat de panna cotta, se aseaza urmatorul strat de fructe si cateva bucatele din piscoturile taiate si se toarna urmatorul strat de panna cotta.

  • Se repeta aceasta operatiune de inca 3 ori, sau, in functie de cate straturi doriti sa faceti.

  • Urmatorul strat se toarna peste stratul anterior cand acesta este intarit.

  • Eu am facut patru straturi dupa cum urmeaza:

  • Stratul 1:
    • fructe: struguri albi fara samburi
    • colorant alimentar: verde
    • Stratul 2:
      • fructe: amestec fructe de padure
      • fara colorant
    • Stratul 3:
      • fructe: capsuni, kiwi
      • colorant alimentar: rosu
    • Stratul 4:
      • fructe: ananas
      • colorant alimentar: galben

tort pann cotta 2

-Tortul se lasa la rece aproximativ 12 ore.

  • Se scoate cu grija din forma si se orneaza dupa gust, cu fructe, frisca. Eu am folosit fructe peste am turnat 1 plic de Tort Gelee de la Dr Oetker pe care l-am pregatit conform indicatiilor de pe plic. Dupa preferinta si imaginatie se mai poate orna cu frisca.

tort panna cotta 3

Lasă un răspuns

