Tort „Trunchi” cu nuca si crema de ciocolata

Tort trunchi 1

Este un tort drag familiei mele, dar mai ales mie, pentru ca de el ma leaga cele mai frumoase amintiri: amintirile copilariei si adolescentei mele…Pentru ca da, dragii mei acesta este tortul  pe care il fac cu regularitate la trecerea dintre ani, este tortul familie, inca din copilarie. Cred ca aveam vreo 14 ani cand l-am facut prima oara impreuna cu prietena mea Dana. Este una dintre primele mele retete scrise in caietul meu de prajituri din clasa a VII-a. Caietul acesta il am si astazi si imi este foarte drag si folositor…

Este si tortul usor al copilariei fetei mele si al nepotului meu…Noi il adoram…Este un tort cu crema fina de ciocolata, cu nuca din belsug, delicat, satios si…destul de simplu de facut…Vi-l ofer din inima…

Ingrediente

BLAT:

  • 10 albusuri
  • 10 linguri zahar farin
  • 25 linguri (cu varf) nuca macinata sau o farfurie adanca plina
  • 2 plicuri zahar vanilat
  • 1 virf cutit sare

 CREMA:

  • 10 galbenusuri
  • 10 linguri zahar farin
  • 3- 4 linguri cacao (cacao neagra)
  • 1 pachet si jumatate unt (eu folosesc President)
  • 2 plicuri zahar vanilat
  • 3- 4 smochine (uscate)

Mod de preparare

BLATUL:

  • Se bat cu mixerul foarte bine albusurile cu praful de sare (pana nu mai cad din vasul de mixer), apoi se aduga treptat zaharul farin si se bat in continuare pana rezulta o compozitie tare, ca de bezea.

  • Se adauga treptat nuca macinata, amestecand incet de sus in jos cu o lingura/ spatula din lemn.

  • Cand compozitia este omogena se rastoarna pe fundul unei tavi de copt, acoperita in prealabil cu hartie de copt, se niveleaza frumos compozitia si se pune in cuptorul preincalzit la 180°C.

  • Se coace la 180°C aproximativ 25-30 minute, pana se rumeneste putin. Blatul este copt, atunci cand, daca puneti mana pe el, albusul nu se mai lipeste de degete.

  • Cand s-a copt blatul se scoate din cuptor si se lasa sa se raceasaca.

CREMA:

  • Se freaca foarte bine cu mixerul cele 10 galbenusuri cu zaharul farin care se adauga treptat.

  • Se adauga cacaoa si se freaca in continuare pana se omogenizeaza.

  • Compozitia rezultata se fierbe la bain marie pana se topeste zaharul si devine ca o smantana mai tare.

  • Cand este gata, crema se da la racit.

  • In acest timp se freaca bine untul. Peste crema racita se aduga putin cate putin untul frecat mixand bine pana ce crema devine spumoasa si fina.

 ASAMBLARE:

  • Dupa ce s-a racit blatul, se indeparteaza cu grija hartia de copt si se taie in trei fasii egale. Nu va speriati daca se mai rupe/ faramiteaza. Fiind doar nuca si albus se poate foarte usor lipi, fara nici o consecinta asupra rezultatului final.

  • In reteta originala, blatul rectangular se taia in trei parti inegale: foaia de jos mai mare, mijlocia mai mica si foaia de deasupra cea mai mica, iar la asamblare rezulta un trunchi de piramida, de aici si denumirea…nu va recomand aceasta varianta daca nu aveti rabdare, pentru ca este destul de migaloasa asamblarea.

  • Se pune crema intre blaturi si se imbraca cu crema.

  • Optional, peste fiecare din cele doua straturi de crema se pot presara smochine taiate foarte marunt. Ii vor da tortului un gust si o textura mai rafinata.

  • Se orneaza dupa preferinta: cu smochine, cu bucati de ciocolata sau ciocolata rasa, cu alte ornamente (asa cum l-am ornat eu acum).

tort trunchi 2

Pofta buna!

Lasă un răspuns

