Briose cu afine

FOTO BUN

Intr-o zi am primit un pachet de la cumnata mea din Constanta. Ne trimisese cateva briose facute de Eta, soacra ei. „Minunate”,…mi-am zis,… iar familia a fost in total acord cu mine. „Trebuie sa fac si eu pufoseniile astea”…Cand am intrebat de reteta mi-a spus ca nu o stie, dar stie sigur ca sunt cu iaurt. Apropo,… Eta face niste prajituri si placinte dobrogene excelente, de nu te mai saturi… Si uite asa dorind sa incant, sa experimentez ceva nou si sa-mi multumesc familia am trecut la treaba si…asa au iesit minunatiile astea de briose cu afine…Sunt deosebite, sanatoase, aromate, savuroase…. Si… sa nu uit: afinele nu sunt doar delicioase ci si foarte bogate in antioxidanti, vitamine si fibre.

Ingrediente

  • 3 oua
  • 170 gr unt
  • 300 gr zahar
  • 250 gr iaurt
  • 300 gr faina
  • 1 lingurita (rasa) bicarbonat de sodiu
  • 1 lingurita (rasa) praf de copt
  • 1 plic zahar vanilat (dupa preferinta)
  • coaja rasa de lamaie/ porocala (dupa preferinta)
  • 300- 350 gr afine date prin faina
  • 1 virf cutit sare

Mod de preparare

  • Mai intai se scot afinele din congelator (eu am avut congelate) si se pun intr-o sita la scurs.

  • Se topeste untul in cuptorul cu microunde si se pastreaza apoi lichefiat, la temperatura camerei.

  • Se mixeaza ouale cu sarea, zaharul cat de bine se poate, pana se topeste zaharul.

  • Se adauga treptat untul lichefiat (la temperatura camerei, sa nu fie cald), apoi iaurtul si se mixeaza in continuare.

  • La sfarsit se aduga faina amestecata in prealabil cu bicarbonatul si praful de copt si se omogenizeaza compozitia. Compozitia rezultata trebuie sa fie mai groasa decat la chec.

  • Se adauga apoi afinele, scurse si date prin faina si se amesteca incet in compozitie, pentru a nu le zdrobi.

  • Lasati cca 10 minute compozitia sa se „odihneasca”.

  • Cu un pos, sau cu lingurita se umplu cam pe trei sferturi formele de briose imbracate in prealabil in hartie de copt speciala pentru briose (din tava speciala pentru briose).

  • Se pot decora dupa preferinta cu cateva fructe, ciocolata, fulgi diversi, nuca, alune, etc. (eu nu le-am decorat de data aceasta).

  • Se coc in cuptorul preincalzit la 170°C, circa 20-25 minute (depinde de cuptor), pana incep sa se coloreze putin. Se poate face testul cu scobitoarea.

  • Dupa ce s-au copt si s-au scos din cuptor se lasa sa se raceasca  in forme.

buna

Succes!

Nota: Se pot folosi orice fel de fructe de padure

Lasă un răspuns

