Castraveti umpluti

CASTRAVETI 1

Imi plac la nebunie muraturile, mai ales castravetii  in otet. Ce pacat ca nu merg decat langa o  fripturica!…Mi-am adus aminte de copilarie si de faptul ca mama facea mereu acest gen de castraveciori umpluti si ni-i servea langa aperitive, la unele mese speciale, mai ales in timpul sarbatorilor de iarna…ca deh…doar atunci avem camara plina cu bunatati…Gustul special si amintirea copilariei m-au determinat sa pregatesc aceasta gustare si familiei mele. La inceput nu prea si-au dat seama despre ce este vorba, dar, cand au simtit gustul bunatatilor din farfurie si mai ales placerea rontaitului castravetilor „cranceni”…farfuria s-a golit intr-o clipita. Sunt curioasa daca si la voi va fi la fel…

 Ingrediente

  • 8- 10 castraveti murati, de marime medie ( eu prefer castravetii in otet)
  • 1 piept de pui
  • sare, piper
  • ½ lingurita boia ardei dulce
  • ½ legatura marar verde
  • 1 lingurita mustar
  • 2 – 3 linguri de maioneza
  • optional pt. un pic de culoare, ½ gogosar in otet

Mod de preparare

  • Se spala pieptul de pui si se pune la fiert cu putina sare. (Eu, cand il fierb mai adaug si ceva legume, sau concentrat de legume, pentru gust).

  • Se taie un capac subtire pe lungul castravetelui, fara sa deterioram capetele castravetelui.

  • Se scobesc castravetii cu grija (sa nu se rupa) cu ajutorul unei lingurite si a unui cutit mic si se lasa la scurs cu partea scobita in jos.

  • Se prepara apoi umplutura amestecand urmatoarele ingrediente: o parte din continutul castravetilor tocat cubulete mici, pieptul de pui fiert taiat cubulete, mararul tocat marunt, (optional) gogosarul taiat cubulete, mustarul si maioneza.

  • Se asezoneaza dupa gust cu sare, piper, boia dulce.

  • Cu compozitia rezultata se umplu cojile de castraveti.

  • Se orneaza dupa gust si dispozitie cu marar, gogosar, castravete , masline, etc

CASTRAVETI 2

Sa aveti pofta!

Nota: Eu pregatesc o maioneza mai light, dintr-un ou crud intreg (cu albus cu tot), despre care am sa va povestesc cu alta ocazie.

Lasă un răspuns

