Prajitura cu crema de vanilie

PRAJI  BUN SUS

La solicitarea unui membru „marcant” al familiei, adica a sotului meu, care este innebunit dupa crema de vanilie si tot ce se prepara cu aceasta, dar tinand cont si de placerea copilei mele si anume prajiturile cu ciocolata, am incercat sa imbin cele doua preferinte si am incercat aceasta reteta, adaptata dupa gustul meu. Este o prajitura prezentabila, fina, cu o textura minunata, savuroasa, cu aroma puternica de vanilie si poveste, care va poate bucura si incanta atat intr-o ocazie speciala, cat si in fiecare zi alaturi de un pahar cu lapte sau o ceasca de cafea aburinda…

Ingrediente

BLAT:

  • 8 oua
  • 300 gr zahar
  • 4 linguri cacao (eu folosesc numai cacao neagra)
  • 100 gr faina
  • 1 plic praf de copt
  • 1 plic zahar vanilat
  • 1 lingurita esenta rom (dupa gust)
  • 1 varf cutit sare
  • 1 mana de miez de nuca (optional)

CREMA:

  • 6 galbenusuri
  • 250 ml lapte
  • 3 linguri faina
  • 1 lingura amidon
  • 200 gr zahar pudra
  • 2 pachete unt (400 gr)
  • 6 – 8 plicuri zahar vanilat (dupa preferinta)

 BEZEA:

  • 6 albusuri
  • 200 gr zahar
  • 2 plicuri zahar vanilat
  • 1 varf cutit sare

Mod de preparare

BLAT:

  • Se bat albusurile spuma, se adauga treptat zaharul si vanilia si se bat in continuare foarte bine pana se topeste zaharul.

  • Se adauga galbenusurile, cacaoa, esenta de rom, praful de copt si se bate bine in continuare.

  • Se adauga faina amestecand usor de sus in jos cu o spatula pana se omogenizaeaza compozitia.

  • Eu am adaugat la sfarsit o mana de miezuri de nuca taiata nu foarte marunt (ca bobul de orez), si am amestecat in compozitie.

  • Compozitia se toarna intr-o tava mai mare (pentru a nu iesi foarte inalta prajitura) tapetata cu hartie de copt.

  • Se coace in cuptorul preincalzit la 180°C, pentru cca 20 minute. Se poate face testul cu scobitoare pentru verificarea coacerii.

  • Blatul se lasa la racit in tava de aragaz.

CREMA DE VANILIE:

  • Se amesteca galbenusurile cu zaharul bine de tot pana nu se mai simte zaharul.

  • Se adauga apoi faina, amidonul si apoi treptat laptele, amestecand bine in continuare.

  • Se pune totul pe foc mic amestecandu-se bine pentru a nu se face cocoloase si se tine pana se ingroasa.

  • Se lasa crema la racit.

  • Intre timp se freaca untul spuma si se adauga treptat peste crema complet racita, mixand bine in continuare pana cand capata textura cremei de vanilie.

BEZEAUA:

  • Se bat albusurile spuma cu praful de sare, se adauga treptat zaharul si vanilia si se continua aceasta operatiune cca 20 minute pe baie de abur.

  • Se lasa sa se raceasca.

ASAMBLAREA:

  • Peste blatul racit se intinde uniform crema de vanilie.

  • Peste crema de vanilie se intinde cat mai uniform bezeaua rece.

  • Deasupra se poate rade ciocolata, se poate presara nuca macinata (dupa gust si preferinta). Eu am ras ciocolata cu lapte si am presarat praf de capucino cu gust de vanilie.

Praji 2

Nota:

-La toate prajiturile eu folosesc numai produse dr. Oetker si unt President.

-Poate va mira, dar eu la toate prajiturile pun un praf mic de sare, atunci cand bat ouale, fie albusuri, fie galbenusuri; culoarea se intensifica si se bat mai bine.

 Succes!

6 gânduri despre „Prajitura cu crema de vanilie

Lasă un răspuns

