Prajitura „Dinte de negru”

Dinte negru 1O alta reteta scoasa din caietul drag cu retete al adolescentei mele…Este un fel de negresa cu „mot”. Fata mea o adora. Eu, cam in toate prajiturile de acest gen, cu blat cu muulta cacao pun o mana de nuci sau alune prajite si taiate mai mare…Mi se pare ca da o alta textura si gust prajiturilor. Sa revin la reteta pe care v-o recomand pentru o zi linistita de toamna/ iarna, pentru un sfarsit de saptamana cu familia, pentru un „dulce” langa o ceasca de cafea aburinda, sau o mica dulcegarie amaruie in parteneriat cu un pahar de lapte…Voi alegeti. Deci,…cu savoare,… cu aroma puternica de ciocolata,…gust placut care va satisface pe deplin papilele gustative…

 Ingrediente

  • 4 oua
  • 1 pachet unt sau margarina (eu folosesc numai unt)
  • 400 gr zahar (200 gr pentru blat, 200 gr  pentru bezea)
  • 200 gr faina
  • 3- 4 linguri cacao (eu folosesc cacao neagra Schmidt)
  • 1 ceasca lapte dulce (1/2 cana ceai)
  • 1 plic praf de copt
  • 2 plicuri zahar vanilat (dupa preferinta)
  • 1 varf cutit sare

 Mod de preparare

BLATUL:

  • Se mixeaza sau se framanta bine untul (margarina) cu 200 gr. zahar, pana cand nu se mai simte zaharul.

  • Se adauga apoi cele 4 galbenusuri, laptele (la temperatura camerei),  praful de copt, zaharul vanilat, faina si cacaoa (cernute in prealabil).

  • La sfarsit se adauga (dupa preferinta, nu este obligatoriu), o mana de nuci prajite si taiate mai mare si se omogenizeaza compozitia.

  • Se toarna compozitia intr-o tava de aragaz tapetata cu hartie de copt (mai practic), sau tapetata clasic: se unge cu putina gresime (unt, ulei) si se presara faina.

  • Se coace in cuptorul preincalzit, cca 35-45 minute, in functie de cuptor, facand eventual „testul cu scobitoarea”.(Eu coc pe programul „Patiserie”, 180°C, cca 40 minute).

BEZEAUA:

  • Se bat cele 4 albusuri spuma cu praful de sare, se adauga treptat zaharul si 1 plic zahar vanilat, batand in continuare.

  • Cand zaharul nu se mai simte se pune albusul cu zaharul cca 20 minute pe baie de abur, batand mereu, pana se leaga bine.

  • Se lasa sa se raceasca.

SIROPUL:

  • Se amesteca pe foc 1 lingura cacao, 1 ½ lingura zahar, 3 linguri de apa.

  • Cand incepe sa fiarba se lasa sa dea 2-3 clocote si se da deoparte sa se raceasca.

ASAMBLAREA:

  • Cand blatul, bezeaua si siropul sunt reci (la temperatura camerei), se intinde bezeaua peste blat.

  • Cu ajutorul unei furculite, se stropeste bezeaua cu siropul si tot cu furculita se fac unele forme in relief, acele „moturi” sau „dinti” cum le spun eu. (Asta evident daca va ies, pentru ca mie, sincer, nu imi ies chiar intotdeauna. Dar va amuzati si voi, cu am facut eu…faceti „dintii”cum va pricepeti…si…cum va ies…dar, sa faceti cu drag).

Dinte negru 4

Nota:

Daca aveti rabdare sa rasniti zaharul tos si sa il faceti farin (asta in situatia cand nu il aveti de-a gata), ar fi mai bine. La prajituri, am observat, ca ies mult mai bine, mai pufoase, cand se foloseste zahar farin in loc de cel tos. Oricat am freca, oul, untul…sau alte ingrediente cu zaharul tos, acesta tot se simte, dizolvandu-se  mult mai greu…Asa ca, dragele mele, incercati sa folositi pe cat se poate, la prajituri, zaharul farin (pudra).

Succes si sa aveti pofta!

Lasă un răspuns

