Sufleu de dovlecei

Sufleu dovlecei 1

M-am uitat in frigider si  fiindca doream ceva bun,  usor, hranitor si simplu de facut, cu ingrediente avute in frigider, m-am gandit pentru cina la un sufleu de dovlecei. Desi familia mea nu este prea mare amatoare dupa acest preparat, de data aceasta am reusit sa-i conving.

Dovlecelul este, cred eu, una dintre cele mai bune legume, care poate fi preparat in multe feluri, are un gust bun si este bine tolerat de stomac. Pentru ca este foarte bun, dovlecelul este prima leguma recomandata bebelusilor. Dat fiind faptul ca are un aport caloric nesemnificativ, dovlecelul poate fi consumat practic, fara limita, iar substantele nutritive si vitaminele gasite in dovlecei pot ajuta la prevenirea cancerului si a bolilor de inima. Poate fi preparat in mai multe feluri: copti, preparati la abur, fierti, fripti pe gratar, prajiti, piure sau consumati cruzi in salate.
Astazi m-am gandit la acest sufleu, iar peste cateva zile voi  face cred, o ciorba de dovlecei.

De data aceasta, sufleul nu mi-a iesit foarte aratos, dar este sanatos, gustos, fin…intr-un cuvant…delicios.

Ingrediente

  • 3 dovlecei de marime medie
  • 250 gr. branza de vaci
  • 200 gr. telemea (vaci)
  • 4 – 5 oua
  • 4 linguri de smantana
  • 4 linguri de lapte
  • 4 linguri pesmet
  • 50 gr unt
  • 2-3 catei de usturoi
  • 1 legatura marar verde
  • sare, piper (dupa gust)

 Mod de preparare

– Se spala dovleceii, se curata si se taie cuburi mai mari.

– Intr-un vas se pun dovleceii taiati impreuna cu 2-3 linguri de apa si se lasa sa fiarba cateva minute la foc mic, pana se inmoaie putin. Cand sunt gata se dau deoparte de pe foc.

– Dovleceii fierti se pun intr-o sita si sa se scurga bine.

– In acest timp, intr-un vas se amesteca branza de vaci cu telemeaua data pe razatoare (sau zdrobita cu furculita), cu mararul tocat marunt, usturoiul zdrobit (prin aparatul special), pesmetul (eu nu am pus), smantana si cu galbenusurile de ou.

– Dupa ce s-au scurs bine, dovleceii se paseaza cu blenderul, se adauga 3-4 linguri lapte si se pun la foc potrivit, pana se evapora apa din ei, compozitia scazand si legandu-se foarte putin, ca o crema. Cand sunt gata, se iau de pe foc si se lasa putin sa se raceasca.

– Cat se racoresc dovleceii se bat albusurile de ou cu un strop de sare, pana cand acesta capata o forma ferma (daca rasturnati vasul, acesta nu mai curge).

– Se amesteca compozitia de branza facuta anterior cu dovleceii racoriti si se omogenizeaza.

– Peste compozitia de branza si dovlecei se adauga cu grija spuma de albusuri, in doua transe, amestecand cu o lingura de lemn (sau cu o spatula), incet, de sus in jos (fara miscari circulare).

– Se  unge o forma (vas de yena, ceramica, sau ce aveti…) cu unt si se presara pesmet (eu nu am avut, din pacate, pesmet) si se toarna compozitia in ea.

– Se baga forma in cuptorul incins si se coace la o teperatura de cca 180 °C, aproximativ 25 minute pana devine aurie (depinde de cuptor).

– Se poate servi calda, sau rece, singura sau cu alte preparate de carne sau cu iaurt, sos de usturoi, sos tzatziki.

Sufleu dovlecei 2

Pofta buna!

Nota:

1.Dovleceii mici sau mijlocii sunt cei mai gustosi, iar cei cu o culoare mai inchisa, sunt mai bogati in substante nutritive. In cazul dovleceilor, mai mare nu inseamna neaparat mai bun.

2.Eu aproape in oricare preparat pun 2-3 catei de usturoi pentru aroma, cu exceptia, cred a supelor si ciorbelor.

3. Sa nu deschideti usa cuptorului primele 10-15 minute si sa nu lasati mai mult decat trebuie pentru a nu se arde (din pacate, eu am setat programul gresit la cuptor si am tinut-o putin mai mult, adica 40 minute)

 

 

Un gând despre „Sufleu de dovlecei

  1. Interesante, sanatoase si foarte gustoase preparatele cu dovlecei… Toate…. Chiar si dovleceii umpluti, ciorba de dovlecei cu lapte acru si smintina, ori savuroasele si traditionalele ghiveciuri de casa, sint ceva savuros si special. Parca deja-mi miroase a preparate din legume proaspete cu arome de verdeturi tinere, pregatite cu placere si drag in casa. Sa aveti cu totii Pofta Buna, ca eu deja o am pe aia Mare!

    Apreciază

Lasă un răspuns

