Ciorba taraneasca de cartofi

Ciorbita cartofi 1

Pentru zilelele de dupa sarbatori sau pentru zilele de post, asa ar merge o ciorba acruta, buna, buna, usoara si foarte simplu de facut. Am spus acruta, pentru ca azi, imi doresc doar o ciorba acrita cu zeama de varza si fara carne. Ca doar ce v-am spus mai deunazi ca butoiasul meu cu varza este aproape plin…si…are o zeama de varza excelenta. Se stie ca zeama de varza este „licoarea cu proprietati miraculoase”. Aceasta  are un efect detoxifiant asupra organismului, ajutand la eliminarea toxinelor. O cura cu „licoarea miraculoasa” contribuie la vitaminizarea organismului si la intarirea sistemului imunitar, mai ales acum iarna, avand un continut bogat de substante nutritive, revitalizand organismul si tonifiindu-l.

Deci,.. sa trecem la treaba. Fiindca am o mica probleme cu fierea, eu m-am limitat doar la un pahar. Asa ca…am baut inainte un pahar de licoare magica, asta asa, ca sa prind puteri…si…a iesit o ciorba taraneasca gustoasa, simpla, acrisoara, ca la bunica,…buna tare. Daca nu va tenteaza aceasta ciorba, desi in treacat, fie spus, s-ar putea sa va para rau, macar o cura cu zeama de varza sa faceti…

Ingrediente

  • 0,8 – 1,0 kg cartofi
  • 1- 2 morcovi
  • 1 ceapa
  • ½ ardei gras rosu
  • 1 pastarnac
  • 1  radacina patrunjel
  • ¼ radacina telina
  • 3-4 rosii (eu am avut mai multe rosii mici)
  • 0,5- 0,75  l zeama de varza
  • 2- 3 linguri ulei
  • 1 legatura marar verde
  • 1 legatura leustean verde
  • sare (dupa gust, zeama de varza fiind deja sarata)

 Mod de preparare

  • Se curata si se spala toate legumele.

– Se taie cubulete morcovii, ceapa, ardeiul gras, pastarnacul, patrunjelul, telina (eu am lasat o parte din legume si in bucati mai mari, doar pentru gust,…si evident pentru mine, deoarece celor din familia mea nu le prea place mult zarzavat taiat in ciorba).

– Se decojesc rosiile si se taie cubulete.

– Toate legumele, mai putin rosiile si cartofii, se pun in oala in care se va pregati ciorbita, cu 2-3 linguri de ulei si se lasa putin sa se caleasca/inabuseasca.

  • Cand legumele au inceput sa-si schimbe putin culoarea si sa sticleasca, se aduga cca 1,5 l apa clocotita (nu toata odata) si se lasa la foc potrivit sa fiarba acoperit (cu capac), pana se fierb zarzavaturile.

– Intre timp, cartofii curatati si spalati, se taie in cuburi potrivit de mari (nici prea mici, dar nici prea mari, dupa preferinta voastra; daca ii taiati foarte mici, riscati sa se sfarame la fiebere), care se pun deoparte, intr-un vas cu apa rece (pentru a nu se oxida), pana se fierb zarzavaturile.

Ciorbita cartofi 2

–  Cand zarzavaturile sunt aproape fierte, se adauga cartofii scursi de apa si se lasa sa mai fiarba acoperit (cu capac) impreuna cca 10-15 minute.

– Se adauga apoi, rosiile taiate, zeama de varza care a fost fiarta in prealabil si spumuita, se mai lasa sa fiarba cateva minute si cand rosiile s-au fiert, se sareaza dupa caz si gust si apoi se opreste focul, ciorbita fiind gata.

– Se adauga verdeata (dupa preferinta) tocata marunt, eu folosind marar si leustean.

– Se serveste atat calda cat si rece, cu ardei iute, murat,…sau cum doriti voi…

Ciorbita cartofi 3

Pofta buna!

Lasă un răspuns

