Placinta cu dovleac (de post)

Placinta cu dovleacImi place la nebunie dovleacul…oricum ar fi: copt, placinta, strudel…Il ador…

La sfarsitul anului trecut am primit un dovleac de poveste, adica…unul urias…Asa ca, dupa ce l-am pregatit cu toate cele necesare pentru a fi preparat, adica, spalat, curatat, ras (evident, cu robotul ca la o asa cantitate…), l-am asezat frumos in pungi si l-am bagat la congelator. Mi-am facut provizii, sa-mi ajunga pentru toata iarna.

Astazi, m-am gandit la o placinta, asa pentru sufletul meu, cu o foaie foarte, foarte frageda, dupa o reteta pe care o am de la soacra mea. Aceasta reteta de foaie de placinta se poate folosi si la mere, branza, etc.

Si uite asa mi-a iesit o minune de placinta – prajitura cu dovleac sau cum vreti sa o numiti. Eu i-am zis placinta, deoarece mi se pare ca se incadreaza mai bine cu dovleacul meu. Este o reteta de post, economica, rapida…Da…si este chiar foarte buna,… aromata, minunata, gustoasa si… se topeste in gura…Daca sunteti doritori, aici sunt…este inca aburinda…

 Ingrediente

FOAIA DE PLACINTA:

  • 2 linguri de vin alb/ otet (eu am facut-o cu vin)
  • 6 linguri de apa
  • 1 pachet margarina Rama/unt
  • 1 cescuta de ulei
  • 1 plic de zahar vanilat
  • 1 pachet praf de copt stins cu 1 lingura de otet
  • 1 varf cutit de sare
  • faina cat cuprinde

UMPLUTURA DOVLEAC:

  • 1,5 kg dovleac ras
  • 8 – 10 linguri cu varf de zahar (mie imi place mai dulce)
  • 1 plic de zahar vanilat
  • 3-4 linguri de gris
  • 1 lingurita rasa scortisoara

 Mod de preparare

FOAIE DE PLACINTA:

– Se scoate din frigider margarina/ untul si se lasa la temperatura camerei sa se incalzeasca.

– Se amesteca vinul/otetul cu apa intr-o ceasca.

– Se amesteca uleiul cu margarina/ untul incalzit(a), se omogenizeaza si se mai lasa putin pana se inmoaie bine margarina/untul.

– Peste amestecul cu margarina/ untul moale de mai sus se presara faina putin, cate putin, pana se leaga un pic, apoi se adauga amestecul de vin/otet cu apa si praful de copt stins.

– Se omogenizeaza si se continua sa se adauge faina pana devine un aluat consistent, care poate fi intins.

– Se lasa aluatul 15 minute sa se odihneasca, de preferabil, la rece.

– Se imparte aluatul in doua parti si fiecare parte se intinde pe planseta si se ruleaza cu sucitorul, pentru a pregati cele doua foi.

UMPLUTURA DOVLEAC:

– Intr-un vas (de preferat unul teflonat, sa nu se lipeasca si sa stati cu grija) se pune dovleacul impreuna cu zaharul si zaharul vanilat si se caleste la foc potrivit, pana scade si se evapora sucul, amestecand din cand in cand, pentru a nu se lipi.

Placinta cu dovleac – Daca dovleacul este prea zemos, sau a fost scos din congelator (cum a fost cazul meu) se adauga 1 – 2 linguri gris (dupa caz).

– Cand dovleacul este calit si a scazut suficient, se opreste focul si se da deoparte pentru a se raci. Se adauga scortisoara.

ASAMBLAREA:

– Ca recomandare ar fi: sa se inceapa mai intai cu umplutura, pentru ca aceasta sa aiba timp suficient sa se raceasca.

– Se tapeteaza tava cu hartie de copt, sau clasic se unge cu putina grasime (ulei/ margarina/unt) si se presara uniform faina.

– Se intinde prima foaie de aluat pe planseta si cu ajutorul sucitorului se pune in tava.

– Se presara peste foaie o lingura de gris, si se asterne stratul generos de dovleac.

– Se presara si peste dovleac o lingura de gris si peste stratul de dovleac se aseaza, similar cu prima, cea de a doua foaie de aluat.

– Se baga tava in cuptorul preincalzit si se coace la temperatura de 180°C cca. 40 minute (depinde de cuptor).

– Cand s-a copt placinta se scoate din cuptor, se lasa sa se raceasca si se presara cu zahar pudra.

Nota:

-In general folosesc dovleacul „placintar”, acel dovleac cu forma putin turtita sau de para, cu o culoare galbui-verzuie; sunt mult mai dulci si mai cremosi. Pentru acest dovleac, nu mai pun gris in compozitie, doar presar sub si peste stratul de dovleac, atunci cand montez placinta.

-Fiindca aluatul este foarte fraged, pentru a nu avea probleme cand taiati bucatile de placinta, eu o portionez foarte usor cu cutitul (fara a taia placinta) inainte sa o bag la cuptor.

 

Placinta cu dovleacPlacinta cu dovleac

Sa aveti pofta!

2 gânduri despre „Placinta cu dovleac (de post)

  1. Pingback: Chec cu dovleac, merișoare, stafide și goji | Vicky's Recipes

Lasă un răspuns

