Tort Snickers cu căpșuni

COP-Tort snickersUn tort cu o textură de neuitat, arome care se îmbină cu măiestrie și o senzație unică. Gust de ciocolată, caramel, miere, lapte, frișcă, căpșuni, multe, multe alune…Această minunăție de tort am făcut-o prin septembrie anul trecut, de ziua fetei mele. Doream ceva mai tineresc, mai rafinat, mai altfel ca de obicei. Am căutat această rețeta și am adaptat-o puțin. Este ideal pentru copii, doar că trebuie însiropat cu altceva. Nici aici nu am fotografii bune, suficiente, iar cele din secțiune nu cred ca sunt prea sugestive (pentru că, am o mare problemă cu feliatul tortului: nu reușesc întotdeauna să îl tai cum îmi doresc și parcă se amestecă straturile…până la urmă și asta este o arta: arta de a tăia frumos torturile, prăjiturile…eu aici încă mai am de lucrat)…Dar…asta este…

Eu am fost foarte bucuroasă de tortul meu, cu siguranță am sa-l mai fac și cu alte ocazii pentru că nu mi s-a părut deloc complicat și atunci voi completa cu fotografii.

Dacă vă interesează un desert senzațional, un tort cu care să impresionați, de un gust ireal de bun, încerc să vă povestesc cam ce am făcut eu:

Ingrediente

Pentru BLAT:

  • 4 ouă
  • 250 gr. zahăr
  • 250 ml lapte
  • 1 pachet unt/ margarină
  • 70 gr. cacao
  • 150 gr. ciocolată cu lapte
  • 200 gr. făină
  • 1 plic praf de copt
  • 1 plic zahăr vanilat
  • 1 linguriță esență rom
  • 100 gr alune crude nesărate

Pentru CREMĂ:

  • 500 ml lapte
  • 4 linguri zahăr
  • 1 plic praf de budincă cu gust de frișcă
  • 200 ml frișcă lichidă
  • 1 plic gelatină mărunțită (10 gr)
  • 4 batoane Snickers mari (4x 75 gr)
  • 2 plicuri zahăr vanilat
  • 300 gr căpșuni

Pentru  INSIROPAT  TORTUL:

  • lichior de ciocolată (sau după preferință)

Pentru ORNAT:

  • frișcă
  • 2 batoane mari de Snickers
  • căpșuni, ciocolată, etc (după preferință)

 Mod de preparare

BLATUL:

– Mai întâi se pun alunele nesărate într-o tavă și se prăjesc puțin în cuptor. Alunele prăjite se taie, sau se sfărâmă cu blenderul, la dimensiunea unui bob de orez mai mare.

– Se pun într-un vas, pe foc mic, amestecând ușor până se incorporează, următoarele ingrediente: zahărul, laptele, untul/margarina și cacaoa.

– După ce compoziția s-a omogenizat, se adaugă ciocolata ruptă în bucățele, zahărul vanilat, esența de rom și se amestecă bine, până se dizolvă ciocolata. Dam la o parte de pe foc și lăsăm compozitia să se răcească complet.

– După ce compoziția s-a răcit adăugăm rând pe rând ouăle, făina amestecată cu praful de copt și la sfârșit, alunele prăjite. Se amestecă bine, până se omogenizează toate ingredientele.

– Se îmbracă forma de copt tort (diam 23) cu hârtie de copt, sau după varianta clasică (unsă cu grăsime și tapetată cu făină) și se toarnă în ea aluatul de blat.

– Se introduce blatul de tort în cuptorul încins în prealabil și se coace la o temperatură de 180°C, aproximativ 40 minute (în funcție de cuptor), pentru verificare, făcându-se totuși „testul cu scobitoarea”.

– Când blatul este copt se scoate din cuptor și se lasă la răcit în formă.

CREMA:

– Se pune praful de budincă într-un vas și se amestecă cu 100 ml lapte rece.

– Restul de lapte se pune la fiert împreună cu zahărul, iar când acesta începe să fiarbă se toarnă încet praful de budincă amestecat cu laptele, se lasă pe foc să fiarbă amestecând continuu, până când budinca se îngroașă. Când budinca este gata, se dă la o parte de pe foc și se adaugă zahărul vanilat.

– Între timp se hidratează gelatina cu 3 linguri de apă. (După ce gelatina s-a hidratat eu introduc vasul cu gelatină într-un vas cu apă fierbinte, până când gelatina începe să se lichefieze, ca o miere). Gelatina hidratată se adaugă peste budincă si aceasta se lasă să se răcească complet.

– Se bate frișca și se amestecă cu budinca rece, mixând bine, până devine o cremă fină și spumoasă.

– Se taie cele 4 batoane de Snickers în bucățele mici (pentru ca bucățile să nu se sfărâme și să mână întregi, este bine ca batoanele de ciocolată fie ținute la rece, minim 10 minute înainte de a le tăia) și se adaugă peste crema pregătită anterior.

ASAMBLARE:

– După ce blatul s-a răcit, se scoate din formă, se îndepărtează cu grijă hârtia de copt și se taie în trei părți egale (eu am optat pentru această variantă, dar se poate tăia și în două, depinde de preferința fiecăruia), care se însiropează cu lichior de ciocolată, sau orice altceva doriți.

– Crema se împarte în trei și se  așează generos peste fiecare blat, însiropat în prealabil.

– Pentru a mai diminua din dulceața Snikers-ului și pentru a simți și o altă textură aromată, înainte (adică, peste al doilea blat) și peste al doilea strat de cremă, eu am așezat felii de căpșuni, astfel încât, căpșunii să fie undeva la mijlocul tortului.

– După asamblare, tortul se lasă la rece (frigider), pentru câteva ore, după care se ornează.

– Decorarea, ornarea tortului ține de priceperea, inspirația și răbdarea fiecăruia.

– Eu am optat pentru un strat subțire de frișcă peste ultimul strat de cremă, am ornat cu puțină frișcă colorată, câteva căpșunele, perle, iar pe margini am îmbrăcat tortul cu frișcă și bucăți de Snickers mărunțite în blender.

Tort snickers 1Tort snickers 2

Tort snickers 3Tort snickers 4

Succes și …să aveți poftă!

2 gânduri despre „Tort Snickers cu căpșuni

Lasă un răspuns

