Salată de andive cu mere

Salata andive 1

După un weekend plăcut, petrecut în familie, cu meniu bogat și trei mese copioase pe zi, vreau să începem săptămâna cu ceva bun și ușor. Ziua de luni, este practic ziua mea liberă de ”bucătăreală”, așa că,…de obicei pregătesc pentru cină mâncăruri, rapide și ușoare ca execuție: salate, paste, budinci, legume, orez, etc.

Deoarece sâmbătă am fost la piață și am făcut aprovizionarea cu verdețuri și zarzavaturi pentru toată săptămâna, am cumpărat și două andive.

Cu un gust ușor amărui și cu o aromă deosebită, andivele sunt foarte hrănitoare, deși au o foarte puține calorii. De aceea sunt recomandate în tot felul de diete. Am citit undeva că aceste legume sunt originare din Belgia, unde sunt denumite ”aurul alb” sau ”cicoare de Bruxelles”, iar o frunză de andivă ar avea o singură calorie…Ei…ce ziceti de asta? Merită să consumăm această delicatesă? Eu cred ca,..da!

Și noi o consumăm destul de rar, pentru că ultima oară cănd am pregătit o salată de andive nu a avut așa mare succes ca aceasta. De aceea am vrut să vă prezint și vouă salata mea, pentru că ideea de a pune două soiuri de măr, unul mai dulce, celălalt mai acrișor, a îmbinat perfect gustul ușor amărui al andivei, cu aroma rucolei proaspete, textura diferită a oului fiert, toate acestea fiind accentuate de dressingul răcoros și revigorant…

Nimic mai simplu, mai repede de făcut decât o salată, de orice fel…toată lumea face salate…în fel și chip…Nu există practic nici o limită în prepararea salatelor, ci doar inspirația, gustul și preferința fiecăruia…La mine au funcționat așa:

 Ingrediente

  • 1 andivă
  • 1 mână de rucola
  • ¾ măr roșu (mai dulce)
  • ½ măr verde (mai acrișor)
  • 2 ouă fierte tari
  • 3-4 fire de ceapă verde
  • 4-5 fire pătrunjel verde
  • 1-2 fire mentă verde

Dressing

  • 140 gr iaurt
  • 2 lingurițe smântână (15% grăsime)
  • zeama de la ½ lămâie
  • 2 lingurițe ulei măsline
  • 2-3 căței de usturoi zdrobiți
  • ierburi aromate după gust: busuioc, oregano, mentă
  • sare, piper negru și roșu (după gust)

 Mod de preparare

– Se fierb ouăle tari, se curăță de coajă și se taie după preferință.

– Se curăță și se spală andiva, se taie, după preferință (eu am taiat-o transversal).

– Se curăță și se spală ceapa verde.

– Se spală merele și se taie în cuburi (cu coajă) și se stropesc cu puțină zeamă de lămâie.

– Se spală patrunjelul și menta și se taie.

– Într-un castron se amestecă toate ingredientele și inainte de a se servi se adaugă dressingul preparat prin amestecarea într-un bol a tuturor ingredientelor recomandate mai sus. Se asezonează cu sare și piper, după gust.

– Pentru dietă, se poate prepara un dressing  cu iaurt dietetic (fără grăsime), sau, evident, cel dorit de fiecare.

Salata de andive 5

Salata de andive 6

Poftă bună!

 Nota:

-Tot din ”citite”, am înțeles că andiva este mai puțin recomandată în stare crudă persoanelor cu ulcer gastroduodenal sau celor cu gastrite hiperacide.

-În cazul în care andiva este ținută la lumină, aceasta se usucă, se înverzește și devine și mai amară.

2 gânduri despre „Salată de andive cu mere

Lasă un răspuns

