Paste – Tortelloni cu ricotta, anghinare și sos alb de brânză cu smântână

TORTELLONI CU RICOTTA 1Pentru că astăzi a fost ziua cumnatei mele, m-am gândit să pregătesc pastele pe care mi le-a dat tot ea, acum ceva vreme: tortelloni cu ricotta și anghinare. Am oscilat între un sos de roșii, sau un sos alb de brânză cu smântână…și… se pare, că până la urmă a câștigat sosul alb, ținând cont că ai mei sunt mare amatori de brânză, iar acest sos va accentua gustul pastelor. Nu este un preparat spectaculos, se poate face, poate în multe alte feluri, dar eu l-am ales azi pe acesta, orientându-mă bineînțeles și după ce mai aveam prin frigider. Cu urări de bine și cu un călduros ”La mulți ani”, pentru cumnățica mea, care mai îmi dă din când în când sfaturi valoroase în ale bucătărelii preparatelor ”netradiționale”și mai ”fistichii”, cum le mai numesc eu, am să vă povestesc acum despre minunatele mele paste, care au ieșit o bunătate și care au dispărut imediat din farfurie, abia apucând să fac și eu o fotografie…

 Ingrediente

  • 1 pachet paste Tortelloni cu ricotta și anghinare (250 gr)
  • 50 gr unt (approximativ)
  • 1 lingură ulei măsline
  • 200 gr brânză  mozzarella
  • 100 ml smântână de gătit
  • 100 gr șuncă (opțional)
  • o mână de ciuperci de pădure deshidratate
  • 5-6 căței de usturoi
  • sare, piper (după gust)
  • condimente după gust și preferință ( eu am pus nucșoară, busuioc și oregano)
  • puțină verdeață (pătrunjel verde pentru ornat)

Mod de preparare

TORTELLONI CU RICOTTA 2

– Se pun mai înainte ciupercile de pădure uscate la hidratat în puțină apă călduță și se lasă cca o jumătate de oră.

– Se fierb pastele în apă și sare aproximativ 4 minute (exact cum sunt instrucțiunile de pe ambalaj), se scurg, se clătesc cu jet de apă rece, se stropesc cu puțin ulei de măsline și se păstrează acoperite.

– Între timp se dă brânza pe răzătoarea mare și se taie șunca feliuțe subțiri.

– Într-o tigaie de teflon  se pune untul la încins împreună cu uleiul de măsline, se adaugă usturoiul zdrobit, se sotează cca 2-3 minute și se pune șunca, ce se rumenește câteva minute pe ambele părți.

– Când șunca este puțin rumenită se adaugă smântâna, care se lasă 1-2  minute să fiarbă, după care se adaugă brânza dată pe răzătoare și ciupercile hidratate. Se mai lasă sosul pe foc cca 5 minute, până când brânza se incorporează în sosul de smântână și ciupercile sunt puțin fierte.

– Se condimentează cu sare, piper, condimente, după gust și preferință.

– Se amestecă sosul rezultat cu pastele fierte.

– Se servesc fierbinți, după dorință, cu, sau fără parmezan ras, presărând deasupra puțin pătrunjel verde și busuioc tocate mărunt.

TORTELLONI CU RICOTTA 3Poftă bună!

5 gânduri despre „Paste – Tortelloni cu ricotta, anghinare și sos alb de brânză cu smântână

  1. „Desgustatorul de srviciu” confirma si de data asta reusita unui gust-bun -„adevaraciune”(de maninci si nu te mai opresti), mai ales in combinatia de aroma de busuioc-usturoi cu ulei de masline si ciuperci.
    Deci, M E S E R I A S E …E..E !!!

    Apreciază

Lasă un răspuns

