Cupcakes cu biscuiți Oreo

Briose cu biscuiti OreoAcestea sunt unele dintre cele mai delicioase prăjiturele pe care le-am făcut…Și asta nu este numai părerea mea…Eu cred că, biscuiții Oreo sunt cei mai buni biscuiți care sunt la noi. Copiii sunt înnebuniți după ei. Și nu numai… Aromă intensă de ciocolată, cremă de vanilie fină, crocanți, minunați, nu cred că există ceva mai bun…Închipuiți-vă aceste minuni combinate cu o brioșă cu gust de ciocolată, cremă de unt cu crantz de biscuiți mărunțiți, vanilie…gust minunat…succes garantat…Prăjiturele în miniatură făcute parcă să te înnebunească printr-o combinație inedită de biscuite bun și crocant de ciocolată într-o brioșă de ciocolată…Ceva delicios…Te cucerește de la prima gustare… Și nu este complicat deloc…

Rețeta am găsit-o pe internet acum ceva vreme și mi-am promis că o voi face…Sincer, chiar nu mai știu de unde am luat-o, dar știu sigur că nu era un site românesc, cred că ceva bulgăresc sau sârbesc…Oricum, am constatat că foarte multe rețete românești ”originale”, de pe situ-ri românești foarte cunoscute pentru  ”prăjiturele/ cupcakes-uri” la modă acum” sunt inspirate și copiate aproape identic din situ-rile străine…Rețeta aceasta și eu am modificat-o destul de puțin…Dacă am să găsesc (din păcate am copiat rețeta, fără să scriu și ”sursa”), am să vă dau și vouă adresa site-ului, pentru că am văzut acolo niște prăjituri extraordinare, care mi-au atras atenția…Dar să vă spun despre aceste minunății de ciocolată (pentru 18 bucăți)…

 Ingrediente

Pentru ALUATUL DE BRIOȘE:

  • 2 ouă
  • 240 gr zahăr pudră
  • 200 ml lapte (eu am pus 100 ml lapte și 4 linguri de smântână)
  • 200 gr făină
  • 80 gr unt nesărat topit
  • 3 lingurițe praf copt (eu am pus 2 lingurițe praf de copt și o linguriță bicarbonat)
  • 40 gr. cacao
  • 2 plicuri zahăr vanilat
  • 1 vârf cuțit sare
  • 18 biscuiți Oreo (3 pachețele x 6 buc/ pachet de biscuiți)

Cupcakes cu biscuiti Oreo 1Pentru GLAZURA DE UNT:

  • 175 gr. unt nesărat
  • 350 gr. zahăr pudră cernut
  • 1 – 2 linguri de lapte
  • 4 biscuiți Oreo zdrobiți
  • 1 – 2 plicuri zahăr vanilat ( sau 1 linguriță rasă extract de vanilie/ vanilină)

Briose cu biscuiti OreoMod de preparare

BRIOȘE

– Într-un bol, se amestecă ușor cu ajutorul unui tel, făina cernută, praful de cacao, praful de copt și sarea.

Cupcakes cu biscuiti Oreo 3

– Într-un alt vas/ castron, separat, se amestecă untul cu zahărul și zahărul vanilat, până ”nu se mai simte” zahărul.

Cupcakes cu biscuiti Oreo 4– Se adaugă ouăle, pe rând, amestecându-se bine, până se incorporează.

– Peste compoziția de unt și ouă, se adaugă alternativ amestecul uscat cu făina, laptele și smântâna, amestecând bine, până ce compoziția de brioșe devine omogenă.

  • Se pregătesc tăvile de brioșe, îmbrăcându-se cu hârtie specială fiecare cupă.

  • Se pune un biscuite Oreo întreg în fiecare cupă.

  • Se aprinde cuptorul pentru a se încălzi și se fixează la 180°C.

– Cu un pos, sau cu linguriță, se umplu pe trei sferturi cupele de brioșe îmbrăcate cu hârtie.

Cupcakes cu biscuiti Oreo 9

– Se bagă tava în cuptorul preîncălzit și se coc brioșele cca 20 minute (depinde de cuptor) la temperatura de 180°C. După 20 minute se poate face ”testul cu scobitoarea/paiul”: dacă  aceasta iese curată, atunci brioșele sunt coapte.

Cupcakes cu biscuiti Oreo 6

– După ce s-au copt, brioșele se scot din cuptor și se lasă să se răcească complet pe un grătar.

 Briose cu biscuiti OreoCupcakes cu biscuiti oreo

GLAZURA DE UNT

– Se zdrobesc biscuiții Oreo, cu ajutorul unui blender sau a unei râșnițe electrice.

– Se amestecă cu mixerul untul, zahărul pudră și zahărul vanilat câteva minute, până când acesta devine neted și pufos.

Cupcakes cu biscuiti Oreo 10– Dacă vi se pare glazura prea consistentă, adăugați câte ”un strop” de lapte, până o aduceți la consistența dorită.

– Se adaugă biscuiții Oreo zdrobiți și se omogenizează glazura. (După preferință, puteți utiliza mai mulți sau mai puțini biscuiți Oreo în glazură).

– Cu această glazură se umple o pungă/ pos și se decorează brioșele care sunt complet răcite. În vârf se aplică un biscuit Oreo, sau o jumătate de biscuit.

Cupcakes cu biscuiti OreoCupcakes cu biscuiti Oreo

Cupcakes cu biscuiti OreoCupcakes cu biscuiti Oreo

Cupcakes cu biscuiti OreoCupcakes cu biscuiti Oreo

Cupcakes cu biscuiti OreoCupcakes cu biscuiti Oreo

Cupcakes cu biscuiti OreoCupcakes cu biscuiti Oreo

Cupcakes cu biscuiti OreoCupcakes cu biscuiti Oreo

Cupcakes cu biscuiti OreoCupcakes cu biscuiti Oreo

Succes!

Lasă un răspuns

