Chifteluțe de dovlecei cu brânză

Chiftelute de dovlecei cu branzaSunt niște chifteluțe simple, extrem de gustoase și bune. Se pregătesc rapid, cu ingrediente comune, fiind ideale pentru oricare moment al zilei. V-am spus că suntem fani dovlecei, așa că trebuia să variez meniul familiei și cu acest preparat. Servite alături de un sos de ardei gras galben cu iaurt aromat cu usturoi, sunt într-adevăr un deliciu: atât pentru cei mari, cât și pentru copii. Dacă nu ați făcut până acum, trebuie să le încercați…măcar o dată…pentru a vă bucura și voi de privilegiile gustative oferite de aceste chifteluțe delicioase din banalul nostru dovlecel.

 Ingrediente (pentru cca 25 – 30 bucăți de mărime medie)

  • 3 dovlecei (cca 750 gr)
  • 2 ouă
  • 200 gr brânză telemea
  • 3-4 linguri făină
  • 3-4 linguri pesmet
  • 100 gr cașcaval
  • 3 – 4 grăunți de usturoi
  • 3 – 4  fire ceapă verde
  • ½  legătură mărar
  • ½ linguriță sare (pentru dovlecei)
  • ulei pentru prăjit
  • piper, sare (după gust)

Chiftelute de dovlecei cu branza Mod de preparare

-Se spală dovleceii bine, se dau pe răzătoarea mare, cu coajă cu tot (dacă dovleceii au semințe, acestea se îndepărtează), se pun într-un vas și se presară sare peste ei.

-Dovleceii  răzuiți se amestecă puțin cu sarea și se lasă cca 15-20 minute, pentru a-și lăsa toată zeama, timp în care se pregătesc celelalte ingrediente.

Chiftelute de dovlecei cu branza-Se mărunțește cu furculița sau se dă pe răzătoare brânza telemea, se rade cașcavalul și se taie mărunt pătrunjelul și ceapa verde.

-După 20 minute se storc bine dovleceii, se pun într-un bol mai mare, se adaugă brânza telemea mărunțită, cașcavalul, ouăle, pătrunjelul, ceapa verde, usturoiul zdrobit, făina, pesmetul și se amestecă bine.

Chiftelute de dovlecei cu branza-Se condimentează cu sare și piper, după gust și se omogenizează bine compoziția. (Compoziția rezultată trebuie să fie destul de consistentă și bine legată; dacă mai considerați necesar se mai poate adăuga o lingură de făină/ pesmet).

-Într-o tigaie mai largă se pune la încins uleiul (nu foarte mult, doar cât să acopere fundul tigăii iar grosimea peliculei de ulei să ajungă la mai puțin de jumătatea chifteluțelor, pentru a evita îmbibarea excesivă cu ulei a acestora, deoarece dovlecelul absoarbe mult ulei).

Chiftelute de dovlecei cu branza 1-Cu ajutorul unei linguri, se ia din compoziția de dovlecei și se formează chifteluțele care se pun în uleiul încins, cât să stea lejer în tigaie (să nu fie înghesuite) și se prăjesc cca 2-3 minute pe fiecare parte, până se rumenesc frumos. (Eu le-am rumenitt mai mult pentru că așa îi plac fetei mele).

Chiftelute de dovlecei cu branza 2-După ce sunt prăjite chifteluțele se scot pe șervețel de hârtie pentru a se absorbi grăsimea în exces, după care se mută pe platoul/ farfuria de servit.

-Se repetă operațiunea până când toată compoziția este transformată în chifteluțe arămii.

-Se servesc reci, simple, sau alături de sosul de iaurt preferat.

Eu am făcut un sos minunat din ardei gras, astfel: am călit în foarte puțin ulei de măsline 2 bucăți de ardei gras galben tăiat mare rondele, am adăugat 2 linguri de apă și am lăsat pe foc până când ardeiul s-a înmuiat. Am lăsat să se răcească și l-am pus în blender, transformându-l într-o pastă densă. Separat, am amestecat 4 grăunți de usturoi zdrobiți cu puțină sare și zeamă de lămâie, am adăugat un borcănel de iaurt (140 gr) și 2 linguri smântână și am omogenizat. Am amestecat pasta de ardei cu crema de iaurt și usturoi, am presărat 2 linguri de ceapă verde tăiată mărunt, am omogenizat și…a rezultat un sos răcoritor, extrem de aromat și gustos.

Chiftelute de dovlecei cu branzaChiftelute de dovlecei cu branzaChiftelute de dovlecei cu branzaChiftelute de dovlecei cu branza

Chiftelute de dovlecei cu branzaChiftelute de dovlecei cu branzaChiftelute de dovlecei cu branzaChiftelute de dovlecei cu branza

Poftă bună!

Lasă un răspuns

