Tartă cu brânză, ceapă verde și ouă

Tarta cu branza, ceapa verde si ouaEste simplu de preparat, gustoasă, hrănitoare și îți pune imaginația la încercare. Fiindcă ”se poartă” foarte mult aceste tarte, deoarece sunt ușor și rapid de pregătit, fie că sunt dulci, fie că sunt sărate, m-am gândit să încerc și varianta sărată…Adevărul este că sunt delicioase, indiferent din ce categorie fac parte.

Am vrut ”să împușc doi iepuri deodată”: să pregătesc ceva nou, apetisant și să scap de tot surplusul existent în frigider după sărbători.

Cum încă mai aveam o sumedenie de brânzeturi, ceapă și usturoi verde, ouă roșii, m-am gândit să le valorific și să fac această minunăție de tartă de primăvară…Așa că…de acum încolo, ori de câte ori îmi prisosește ceva prin frigider, voi face o tartă…doar inspirație și plăcere să am…

Am căutat ceva rețete de blat pe net, dar până la urmă am încropit eu altceva combinat cu o rețetă de foaie de plăcintă mai veche, pe care am găsit-o. Mie mi s-a părut destul de fraged acest blat. De umplutură ce să vă mai spun? Am să încerc să va dau niște cantități aproximative, pentru că eu am pus totul la ochi și din dorința de a elimina cât mai multe alimente care trebuiau consumate din frigider (v-am spus că la umplutura de tartă depinde și de flerul și imaginația fiecăruia). Am pus chiar și ouăle colorate rămase de la Paște (printre care și unul de gâscă)…Și uite așa, mi-a ieșit o tartă foarte, foarte bună…Dacă vi se pare interesantă și apetisantă puteți încerca și voi….

Ingrediente

Pentru ALUATUL DE TARTĂ

  • 1 ou
  • 125 gr. unt (1/2 pachet)
  • ½ linguriță sare
  • 2 linguri apă minerală
  • 1 lingură oțet
  • cca.200 gr. făină

 Tarta cu branza, ceapa verde si oua Pentru UMPLUTURĂ

  • 350 – 400 gr brânză (eu am amestecat telemea de oaie, caș de capră și foarte puțină brânză dulce  de vaci)
  • 4- 5 legături de ceapă verde (eu am pus și vreo două legături de usturoi verde)
  • 100 gr. cașcaval
  • 4 – 5 linguri smântână groasă
  • 3 – 4 linguri de parmezan
  • 5 ouă
  • 5 ouă fierte
  • 50 gr. unt
  • ½ legătură mărar
  • piper (după gust)

 Mod de preparare

-Se face mai întâi aluatul pentru tartă: într-un castron se pune făina și sarea, se adaugă untul tăiat cubulețe și se frământă bine cu degetele până untul se amestecă cu făina și se formează un aluat nisipos.

Tarta cu branza, ceapa verde si oua 1-Se adaugă oul, se amestecă bine, apoi se adaugă apa minerală rece și oțetul și se frământă bine, până rezultă un aluat omogen și elastic.

-Se formează o bilă din aluat, se învelește cu folie alimentară și se dă la rece în frigider pentru cca o jumătate de oră.

-Între timp se pregătește umplutura: se dă pe răzătoare brânza sau se mărunțește cu ajutorul unei furculițe, se rade cașcavalul.

Tarta cu branza, ceapa verde si oua -Se curăță ceapa verde, se spală, se taie rondele potrivit de mari și într-un vas se sotează în unt, ținându-se pe foc mic până când scade și nu mai are lichid. Când este gata se dă la o parte de pe foc și se lasă să se răcească.

-Se curăță ouăle fierte și se taie în patru, iar ouăle crude se amestecă puțin.

-Se spală și se taie mărunt mărarul.

-În acest moment toate ingredientele pentru umplutură sunt pregătite.

Tarta cu branza, ceapa verde si oua -După  o jumătate de oră se scoate aluatul din frigider și cu ajutorul unui sucitor, pe blatul de lucru presărat cu puțină făină, se întinde o foaie  cu dimensiunea puțin mai mare decât mărimea tăvii de copt (eu am folosit o tavă de tartă cu diametrul 28 cm), deoarece foaia se întinde și pe margine.

-Se tapetează forma de copt (se unge cu puțin unt și se presară puțină făină), se așează blatul de tartă, acoperind și marginile.

Tarta cu branza, ceapa verde si oua -Se înțeapă cu o furculiță blatul și se bagă tava în cuptorul preîncălzit la 175°C și se coace cca. 15 minute.

Tarta cu branza, ceapa verde si oua -Cât timp blatul se coace amestecam ingredientele pregătite anterior, pentru umplutură: se adaugă ceapa răcită ( eu am mai păstrat 2 -3 linguri de ceapă pe care am așezat-o deasupra), mărarul, smântâna, cașcavalul, ouăle crude și se amestecă toate până rezultă o compoziție omogenă. Se condimentează după gust cu piper și sare (dacă mai este cazul, deoarece brânza este sărată).

Tarta cu branza, ceapa verde si oua -Între timp, s-a copt blatul, se lasă câteva minute să se răcorească puțin, se toarnă un strat subțire din compoziția de umplutură, se așează sferturile de ouă fierte și se toarnă restul compoziției.

-Se niveleză frumos umplutura și se pune deasupra ceapa călită oprită. (Mie mi-a rămas puțin aluat de când am nivelat marginile și am improvizat un ”grilaj” peste umplutură, nu foarte reușit însă).

Tarta cu branza, ceapa verde si oua -Se bagă tarta în cuptorul încins și se coace la temperatura de 175°C pentru cca.30 – 40 minute, sau până când se rumenește ușor deasupra și pe margine.

-Când este gata se scoate din cuptor și se presară parmezan deasupra tartei.

– Se lasă să se răcească foarte bine și când este rece se poate servi simplă, cu roșii, salată verde, sau după preferință fiecăruia.

Tarta cu branza, ceapa verde si ouaTarta cu branza, ceapa verde si oua

Tarta cu branza, ceapa verde si ouaTarta cu branza, ceapa verde si oua

Tarta cu branza, ceapa verde si ouaTarta cu branza, ceapa verde si oua

Poftă bună!

Un gând despre „Tartă cu brânză, ceapă verde și ouă

Lasă un răspuns

