Rulouri din foietaj cu șuncă și cremă de brânză

Rulouri din foietaj cu șuncă și cremă de brânzăGustări rapide, gustoase, sau aperitive calde delicioase cu care, cu siguranță, veți impresiona. Dacă doriți ceva rapid și sunteți ”în pană” de inspirație, sau nu aveți timp și chef de ceva complicat, aceste rulouri vă scot imediat din ”necaz”. Sau…tocmai bune, dacă se anunță musafiri pe neașteptate.

Nu sunt deloc complicate, le puteți adapta oricând ingredientelor de care dispuneți, vă pun imaginația și inventivitatea de moment la încercare,  iar rezultatele sunt uimitoare. De fiecare dată când le-am făcut au avut un succes teribil și platoul s-a golit imediat. Deoarece acum este sezonul verdețurilor, am zis să profit de oferta bogată a primăverii și am pus ceapă/ usturoi verde, leurdă, mărar, dar nu este obligatoriu. Ies la fel de bune și fără. Cu verdețuri au însă un gust mai aparte. Poate încercați și voi dacă vă plac…pentru că în 30 minute maxim, sunt gata.

 Ingrediente (cca 30 bucăți dacă folosiți ambele foi de foietaj)

  • 1 pachet foietaj Bella (800 gr)
  • 350 gr șuncă presată,  feliată subțire (eu am avut de curcan)
  • 375 gr. cremă de brânză (puteți pune chiar un pic mai multă, eu doar atâta am avut)
  • 3- 4 fire usturoi verde
  • 3- 4 fire ceapă verde
  • 3- 4 frunze de leurdă
  • câteva fire mărar verde
  • 2- 3 lingurițe roșii deshidratate în ulei de măsline
  • 1 gălbenuș de ou
  • 1-2 lingură de lapte
  • 2 – 3 lingurițe semințe de mac, susan pentru decor (după preferință)
  • sare, piper, după gust

Rulouri din foietaj cu sunca si crema de branza

 Mod de preparare

-Se scoate aluatul de foietaj din congelator cu cca 2-3 ore înainte de preparare și se lasă la temperatura camerei.

-Se curăță, se spală și se taie mărunt verdețurile (ceapa, usturoiul, leurda, mărarul).

Rulouri din foietaj cu sunca si crema de branza-Într-un castron se freacă bine crema de brânză, se adaugă verdețurile tăiate, roșiile deshidratate mărunțite și se omogenizează. Se condimentează cu sare și piper, după gust. (Eu nu am mai pus sare deoarece atât crema de brânză cât și șunca mi s-au părut suficient de sărate)

Rulouri din foietaj cu sunca si crema de branza -După ce s-a decongelat, se întinde foaia de foietaj pe masa de lucru, se unge uniform cu jumătate din amestecul de cremă de brânză – verdețuri, se așează feliile de șuncă și se rulează. (Este bine să ungeți și șunca,foarte puțin, cu cremă de brânză pentru a se crea acel ”liant” care ajută la rularea mai strânsă și uniformă a foietajului).

Rulouri din foietaj cu sunca si crema de branza-Cu ajutorul unui cuțit subțire pe care îl treceți prin făină, se taie ruloul de foietaj  format anterior în ”felii” cu grosimea de cca 1-2 cm.

-Feliile de rulou astfel obținute se așează în tava tapetată cu hârtie de copt.

-Între timp se încinge cuptorul la 180°C (la programul ”patiserie”), astfel încât acesta să fie bine încins în momentul când introducem tava în cuptor, pentru ca rulourile noastre să crească  și să se rumenească frumos si repede.

-Se amestecă gălbenușul de ou cu un praf de sare, cu 1-2 linguri de lapte și cu ajutorul unei pensule se unge fiecare rulou.

-Se presară deasupra, după preferință, semințe de susan sau mac. (Eu am oprit din verdeața tăiată și am presărat foarte puțină  și deasupra)

Rulouri din foietaj cu sunca si crema de branza -Se  bagă tava în cuptorul încins, pentru cca 10-15 minute (depinde de cuptorul folosit), sau până când rulourile sunt ușor rumenite deasupra.

-Se repetă operațiunile identic și pentru foaia cealaltă folosind jumătate din amestecul de cremă de brânză și verdețuri oprit.

-Rulourile cu șuncă și cremă de brânză se pot servi calde sau reci, după preferință.

Rulouri din foietaj cu șuncă și cremă de brânzăRulouri din foietaj cu șuncă și cremă de brânză

Rulouri din foietaj cu șuncă și cremă de brânzăRulouri din foietaj cu șuncă și cremă de brânză

Poftă bună!

Lasă un comentariu