Dovlecei gratinați umpluți cu brânză

Dovlecei gratinați umpluți cu brânzăSimpli, ușori, sănătoși,…de primăvară și vară.

Noi consumăm destul de mult acești dovlecei, mai ales în perioadele călduroase și de aceea trebuie să variez pe cât se poate felul lor de preparare. Însă, indiferent cum este pregătit, dovlecelul este foarte gustos, iar toate aceste preparate care îl includ, sunt rapide și simple.

Cum să nu fie gustoși acești dovlecei, dacă sunt în combinație cu două ingrediente care li se potrivește perfect: brânza și cașcavalul. Verdeața multă le dă un plus de savoare și aromă, iar gratinatul (la cuptor) îi face maiestuoși și de nerefuzat prin aspectul lor îmbietor. Trebuie să încercați, pentru că nu îngrașă…Ei bine, dacă puneți mai puțin cașcaval, am vrut să zic…Până la urmă eu vă dau doar o sugestie, voi o puteți încerca și adapta după cum vă convine, vă place și vă avantajează…

Ingrediente

  • 5 dovlecei mai mari
  • 400 gr. brânză telemea (eu am pus jumătate de vacă, jumătate de capră)
  • 2- 3 ouă
  • 4 linguri de smântână
  • 10 căței de usturoi
  • 1 legătură mărar verde
  • 1 legătură pătrunjel verde
  • 3 – 5 fire ceapă verde
  • 200 gr. cașcaval
  • sare, piper (după gust)

Dovlecei umpluti cu branza, gratinati Mod de preparare

-Se spală dovleceii foarte bine, se taie în jumătate și cu ajutorul unei lingurițe li se scoate miezul, care se taie apoi mărunt, înlăturându-se doar partea cu multe semințe (dacă este cazul).

Dovlecei umpluti cu branza, gratinati -Dovleceii astfel pregătiți se presară cu puțină sare și se lasă cu scobitura în jos pe un șervețel de bucătărie, pentru a se absorbi apa în exces, eliminată. (În fotografie eu i-am așezat așa, pentru a ilustra cum arată goliți de miez și pregătiți pentru umplere).

-Se rade brânza telemea, cașcavalul, se zdrobește usturoiul și se taie mărunt ceapa verde, mărarul și pătrunjelul.

Dovlecei umpluti cu branza, gratinati -Se pregătește umplutura pentru dovlecei: peste brânza rasă se adaugă ouăle, smântâna, usturoiul zdrobit, trei părți din verdețurile tăiate (mărar, pătrunjel, ceapă verde) și din cașcavalul ras. Se  oprește o parte din verdețurile mărunțite și din cașcavalul ras, pentru a le presăra peste dovlecei la sfârșit.

Dovlecei umpluti cu branza, gratinati -Se amestecă toate ingredientele pentru umplutură iar la sfârșit se adaugă miezul dovleceilor și se omogenizează compoziția.

-Se aprinde cuptorul și se lasă să se încingă la 175°C.

Dovlecei umpluti cu branza, gratinati -Se umple fiecare jumătate de dovlecel cu compoziția pregătită și apoi acestea se așează într-o tavă îmbrăcată cu hârtie de copt.

-Se introduce tava în cuptorul încins și se lasă cca 30 minute, sau până când dovleceii se rumenesc ușor (mie îmi plac mai rumeniți).

Dovlecei umpluti cu branza, gratinati -Când sunt gata, se scoate tava din cuptor și peste dovlecei se presară cașcavalul ras și verdețurile oprite și se introduce tava în cuptor pentru cca 2 – 3 minute, după care se oprește focul și se mai lasă tava în cuptorul încins încă 2-3 minute, până când cașcavalul se topește frumos și capătă aspectul dorit (nu prea mult, pentru că se poate întări cașcavalul).

-Dovleceii umpluți cu brânză se pot servi calzi, sau reci, simpli, sau cu smântână, sosuri de iaurt, roșii, salate, etc…sau, cel mai bine, cum preferă fiecare.

 Dovlecei gratinați umpluți cu brânzăDovlecei gratinați umpluți cu brânză

Dovlecei gratinați umpluți cu brânzăDovlecei gratinați umpluți cu brânză

Poftă bună!

Notă:

1.Eu am pus mai multă brânză (cred că vreo 600 gr.) și pentru că am vrut să utilizez toată umplutura pregătită, am umplut exagerat dovleceii. Evident, că în timpul coacerii, o parte din umplutură a curs în tava de copt. Dar a fost perfect, pentru că am adunat toată această umplutură de brânză și ou scursă în tavă, am adăugat iaurt, un pic de smântână, 2- 3 grăunți de usturoi zdrobiți și am făcut un sos minunat cu care am servit dovleceii.

Un gând despre „Dovlecei gratinați umpluți cu brânză

Lasă un răspuns

