”Sparanghel alb gratinat” by Laura

Sparanghel alb gratinatNu degeaba este denumit „hrana regilor”…Sparanghelul compensează din plin prețul ”mai piperat”: este plin de sănătate, extrem de gustos, se gătește foarte ușor. Tija de sparanghel, fie verde, fie alb, este plină de vitamine, minerale și conține doar 21 de calorii la 100 de grame.

Noi am început să consumăm această legumă spectaculoasă doar de vreo doi ani și asta doar primăvara când apare și început de vară. Destul de rar, recunosc, ținând cont de beneficiile pe care ni le poate oferi. Este prima dată când am luat sparanghel alb, fiind obișnuiți doar cu cel verde.Calitățile sparanghelului alb sunt identice cu ale celui verde, diferind doar culoarea de bază și, poate, puțin intensitatea gustului, cel puțin așa mi s-a părut mie.

Ținând cont că sparanghelul verde l-am pregătit doar extrem de simplu, fie prăjit puțin sau fript pur și simplu, m-am gandit ca pe acesta să îl gătesc puțin mai altfel.

Îți mulțumesc Laura Adamache pentru această rețetă, care pe mine m-a inspirat cum să pregătesc sparanghelul alb și împreună cu familia mea am degustat și savurat rezultatul minunat (chiar dacă nu arată așa de bine ca la ea).

Pentru că… da, dragilor,… gustul și aspectul desăvârșesc în acest fel, calitățile deosebite ale sparanghelului alb. Chiar dacă nu vă numarați printre admiratorii acestei legume, cu acest mod de pregătire, cu siguranță vă veți descoperi o nouă pasiune și preferință: sparanghelul.

Ingrediente

  • 500 gr. sparnghel alb
  • 250 gr. iaurt
  • 100 gr. cașcaval
  • 100 gr. brânză mozzarella Gourmet (brânză maturată asemănătoare cu cașcavalul)
  • 2 ouă (fierte)
  • 1 lingură muștar dulce
  • 6 linguri lapte
  • 30 -50 gr. unt (inclusiv pentru uns tava)
  • sare, piper după gust

Sparanghel alb gratinat Mod de preparare

-Se spală sparanghelul sub jet de apă rece și se curăță prin răzuire, îndepărtând partea lemnoasă.

Sparanghel alb gratinat-Se umple cu apă un vas adânc și se adaugă puțină sare. Se dă apa în clocot, la foc iute,se adaugă sparanghelul (eu l-am fiert în poziție verticală, fără ca vârfurile să fie acoperite de apă, pentru a nu se înmuia prea rău, cred, că doar așa a recomandat d-na Laura 😉) și se fierbe 5-6 minute, până când se frăgezește, dar rămâne crocant.

-Când sparanghelul este gata se scoate, se trece printr-un jet de apă rece și se lasă la scurs și uscat pe prosoape de hârtie.

-Se pun cele 2 ouă care sunt la temperatura camerei,  într-un vas cu apă rece și puțină sare și se fierb ”ouă tari” (cca. 8- 10 minute de când încep să fiarbă), se răcesc cu jet de apă rece și se curăță de coajă.

-Cașcavalul și brânza mozzarella se rad pe răzătoarea mică.

            Sparanghel alb gratinat

-Într-un vas se amestecă iaurtul, laptele, muștarul, după care se adaugă cașcavalul și mozzarella date pe răzătoare și se omogenizează. Se condimentează amestecul cu sare și piper după gust.

-Se unge o tavă (de dimensiuni mai mici) cu jumătate din unt, se așează sparanghelul într-un singur strat, se toarnă deasupra sosul de iaurt  și se nivelează frumos.

Sparanghel alb gratinat-Se presară restul de unt tăiat bucățele mici și se bagă tava în cuptorul încins la 180°C pentru cca. 30 – 40 minute (în funcție de cuptor), până când preparatul nostru se rumenește ușor deasupra.

-Cât timp sparanghelul este în cuptor, se taie albușurile de ou, cubulețe mici.

-Când sparanghelul este gata, se scoate tava din cuptor și se presară imediat bucățelele de albuș de ou și se rade pe răzătoarea mică gălbenușurile fierte, direct în tavă, deasupra sparanghelului fierbinte.

Sparanghel alb gratinatSparanghel alb gratinat

-Sparanghelul gratinat se servește cât este cald, simplu, dar este la fel de delicios și rece, depinde de gustul și preferința fiecăruia (eu l-am servit ornat cu câteva roșii cherry).

Poftă bună!

Sparanghel alb gratinatSparanghel alb gratinat

Sparanghel alb gratinatSparanghel alb gratinat

Notă:

-În rețeta originală era fără mozzarella și recomanda să folosim un iaurt foarte gras, grecesc. Deoarece eu am pus și mozzarella am considerat necesar, pentru a nu ieși prea gras să folosesc un iaurt mai sărac în grăsimi. 

4 gânduri despre „”Sparanghel alb gratinat” by Laura

  1. E bun, se prezinta fastuos si destul de laindemina de preparat. Eu l-am degustat cu mare pofta, am avut acest beneficiu.
    Se mai spune, ca, acest preparat aduce bunastare in casa si armonie in familie.
    Pofta buna, tuturor!

    Apreciază

Lasă un răspuns

