Tartă cu căpșuni și cremă de smântână

Tartă cu căpșuni și cremă de smântână

Este o prăjitură de vară, delicioasă, aromată și fragedă. Pentru amatorii acestui gen de desert, este minunat de cremoasă și ușoară. Se prepară repede, simplu, cu ingrediente avute la îndemână și cu fructe de sezon. Eu am încercat acum cu căpșuni, dar se poate face la fel de bine cu orice alte fructe preferați.

Ador tartele…Îmi place să le fac pentru că sunt foarte creative și le poți adapta ingredientelor pe care le ai prin casă…Îmi place să le mănânc cu plăcere pentru că sunt răcoritoare, ușoare și cu foarte multe fructe…și…au mai puțin blat, făinoase 😉 …”cocă” cum îmi place să spun adesea…Mănânc deci, mai puțină ”cocă”, mai multe fructe cu cremă și așa îmi pot permite să nu mă uit la mărimea feliei de desert care îmi face cu ochiul și să încep să număr caloriile…

Din copilărie, eu îmi amintesc de aceste tarte că erau fie numai cu fructe, fie cu gem, fie numai cu cremă…

Tarta aceasta este o combinație minunată de cremă de smântână – căpșuni – aluat, ideală pentru această perioadă: îmbrăcată într-o crustă fragedă, este răcoroasă, ușor acrișoară, fină, delicată, parfumată…dar mai ales, este foarte ușor de făcut:

Ingrediente

Pentru Blat:

  • 150 gr unt
  • 1 ½ cană făină (folosiți o cană normală de 250 ml.) + 1 lingură făină pentru frământat
  • ½ cană smântână (125 ml)
  • ½ linguriță praf de copt
  • 1 plic zahăr vanilat
  • 1 praf de sare

 Tartă cu căpșuni și cremă de smântânăPentru Umplutură:

  • 2 – 3 căni căpșuni feliate (cca.500 gr.)
  • 1 cană smântână (250 ml )
  • 1 cană zahăr
  • 2 ouă
  • 3 linguri făină (sau amidon alimentar)
  • 1 lingură griș
  • 2 plicuri zahăr vanilat
  • Opțional pentru decor: 8 -10 căpșuni proaspete, zahăr pudră și frunze de mentă

 Tarta cu capsuni Mod de preparare

Blatul:

-Se topește untul, fie pus într-un castron în cuptorul cu microunde, fie într-un vas mic (ibric) la foc foarte moale, după care se lasă să se răcească.

-Într-un castron/ bol se pune făina cernută și se amestecă cu praful de copt și un praf de sare.

Tarta cu capsuni -Peste făină se adaugă untul topit și răcit, smântâna, după care se omogenizează cu ajutorul unei palete/ lingură de lemn până începe să se lege puțin.

-Se frământă apoi aluatul cu mâna câteva minute (3 – 4), fie pe blatul de lucru presărat cu puțină făină, fie direct în vasul de frământat (așa cum am procedat eu) în care se mai presară după caz, cca 1 lingură de făină. Va rezultat un aluat moale, care nu se lipește.

Tarta cu capsuni -Se învelește aluatul cu folie alimentară și se dă la rece, în frigider, până ce pregătim umplutura.

Umplutura:

-Se spală bine căpșunile, se taie codițele și se taie în felii nu foarte subțiri.

Tarta cu capsuni -Într-un bol se pune zahărul împreună cu smântâna, ouăle, făina, zahărul vanilat și se amestecă bine până ce se omogenizează, cu ajutorul unui tel sau mixer.

 Asamblare

-Se aprinde cuptorul și se încinge la 200°C.

-După ce am terminat de pregătit umplutura, se scoate aluatul din frigider și se întinde fie cu mâna direct în tava de tartă (este mai bine dacă aveți una cu fundul detașabil), fie se întinde o foaie cu sucitorul, pe masa de lucru, după care se îmbracă tava cu ea. Aluatul trebuie să îmbrace și pereții tăvii pentru a putea pune umplutura. (Eu am folosit o tavă normală de tartă, cu diametrul 28 cm).

Tarta cu capsuni -Se presară o lingură de griș peste aluat.

-Se așează feliile de căpșuni și se distribuie uniform pe toată suprafața, peste blat.

-Se toarnă compoziția de umplutură peste căpșuni și se nivelează frumos.

Tarta cu capsuni -Deasupra, opțional se poate orna cu felii de căpșuni (așa cum am procedat eu).

-Se bagă tava în cuptorul încins la 200°C și se coace aproximativ 40- 45 minute (în funcție de cuptor), sau până când se rumenește ușor deasupra.

-Când este gata, se scoate din cuptor și se lasă să se răcească bine (cca 1-2 ore) în formă.

Tarta cu capsuni -După ce s-a răcit bine, se scoate din formă fie înlăturând marginile detașabile (dacă ați folosit o astfel de formă), fie prin dublă răsturnare (puneți un platou deasupra, o răsturnați din tavă și apoi o re-răsturnați în poziția normală pe platoul de servit).

-După ce ați scos tarta din tavă  este bine să o mai lăsați să se odihnească pe platou pentru a se întări bine încă vreo 2-3 ore până să o serviți.

Tartă cu căpșuni și cremă de smântânăTartă cu căpșuni și cremă de smântână

-Înainte de servire se pudrează cu zahăr farin și se decorează opțional, după preferință cu căpșuni și frunze de mentă.

Tartă cu căpșuni și cremă de smântânăTartă cu căpșuni și cremă de smântână

Tartă cu căpșuni și cremă de smântânăTartă cu căpșuni și cremă de smântână

Tartă cu căpșuni și cremă de smântânăTartă cu căpșuni și cremă de smântână

Tartă cu căpșuni și cremă de smântânăTartă cu căpșuni și cremă de smântână

Poftă bună!

Notă:

-Din resturile de aluat rămase după nivelarea marginilor tăvii, se pot modela/ tăia diverse forme pentru a decora tarta. De exemplu, eu am întins o foaie mică de aluat pe care am decupat-o în forme de inimioare, pe care le-am așezat pe marginea tăvii.

Lasă un răspuns

