Salată libaneză cu pătrunjel, bulgur și roșii (salată Tabouleh)

Este o salată puternic aromată, savuroasă, răcoritoare, sățioasă și gustoasă…una dintre cele mai renumite salate libaneze.

Și-a cucerit locul de onoare prin gustul său minunat și în inimile noastre, fiind deosebită. Indiferent dacă vă place pătrunjelul mai mult sau mai puțin, salata aceasta, cu siguranță vă va cuceri și pe voi.

Ingredientul de bază este bulgurul, acel grâu oriental, de care v-am mai povestit în rețeta de ”Bulgur cu vinete și ardei”. Am înțeles că în varianta libaneză se pune mai mult pătrunjel decât ingredientul de bază, bulgurul, proporția fiind cam de 2:1.

Prima dată când am luat masa la un restaurant libanez și am auzit de această salată nu mi-a sunat deloc bine și am zis că doar voi gusta puțin, din curiozitate…Evident că m-a cucerit pe loc, mi-a plăcut foarte mult, m-am interesat mai apoi de modul ei de preparare și de atunci o fac și eu destul de des, mai ales vara, când simțim nevoia a ceva simplu, ușor, sățios și răcoritor. O adorăm pur și simplu…Pentru că este minunată…Secretul acestei rețete este doar faptul că ingredientele trebuie să fie foarte proaspete și de bună calitate.

Ca de obicei, menționez că aceasta este doar varianta mea de a prepara salata Tabouleh, una din multele variante existente, voi nu trebuie decât să o încercați doar dacă doriți, iar eu doar vă asigur că merită…

Ingrediente  (pentru 4 – 6 porții)

  • ½ cană bulgur/ grâu turcesc, arăbesc măcinat mai mic, special pentru salate  (eu aici am pus din acela normal)
  • 3 – 4 legături pătrunjel
  • 2 – 3 roșii (eu am pus mai multe, pentru că nouă așa ne place)
  • 1 ceapă roșie
  • 2-3 fire ceapă verde
  • 3-4 fire de mentă
  • zeama de la 1 lămâie
  • 2-3 linguri ulei măsline extravirgin (eu am pus ulei de măsline aromat)
  • 1-2 linguri sos de rodii
  • sare, piper (după gust)

 

Salata Tabouleh

Mod de preparare

-Înainte de a ne apuca să preparăm această salată, se spală bulgurul și se pune într-un vas cu puțină apă, ținându-se la înmuiat până când terminăm prepararea legumelor. (Dacă folosiți bulgur mai mare, așa cum am folosit eu, trebuie lăsat la înmuiat mai mult, eu l-am lăsat aproximativ 20-25 minute).

Salata Tabouleh

-Se spală roșiile, se scot sâmburii și se taie cubulețe mici.

-Se curăță, se spală ceapa (roșie și verde) și se taie fin.

-Se spală și se toacă mărunt pătrunjelul verde și frunzele de mentă.

Salata Tabouleh-Când toate ingredientele sunt pregătite, se prepară dressing-ul: într-un vas se amestecă zeama de la o lămâie, uleiul de măsline, sosul de rodie și se condimentează cu sare și piper după gust.

Salata Tabouleh-Într-un castron/ salatieră/ vas mai mare se pun ingredientele pregătite și se amestecă pătrunjelul fin tocat, menta, ceapa și roșiile.

Salata Tabouleh-Se adaugă bulgurul (care s-a umflat și înmuiat) peste amestecul de pătrunjel și se omogenizează.

-Se acoperă vasul cu folie alimentară și se dă la rece pentru câteva minute (10-15 minute).

-Se așează salata de pătrunjel peste 1 – 2 frunze de salată verde, se ornează cu felii de lămâie și se presară dressing-ul.

-Salata Tabouleh se poate servi simplă, ca atare, sau dacă sunteți îndrăgostiți de bucătăria libaneză, se poate savura la începutul mesei, ca aperitiv, alături de o porție de humus cu o delicioasa lipie libaneză, sau alte bunătăți ale acestei minunate bucătării orientale.

Salata TaboulehSalata Tabouleh

Salata TaboulehSalata Tabouleh

Salata TaboulehSalata Tabouleh

Poftă bună!

Notă

-Dacă folosiți bulgur fin mărunțit (este recomandat) acesta se lasă maxim 5 minute la înmuiat în apă pentru a fi gata de consumat. Cu cât bulgurul este mai mare și durata de înmuiere se prelungește (nu foarte mult însă).

-Este bine ca atunci când cumpărați bulgurul din orice magazin/ măcelărie cu specific oriental să precizați că doriți pentru salată.

-Dacă nu consumați salata imediat, este bine ca să nu țineți atunci prea mult bulgurul la înmuiat, pentru că acesta se va înmuia oricum și în zeama de la roșii și dressing și atunci există riscul să devină făinos și să își piardă din calități.

-Timp de pregătire:25 – 30 minute

 

 

 

Lasă un răspuns

