Salată rapidă de ton cu avocado

Salată rapidă de ton cu avocadoO salată făcută pentru sănătatea, plăcerea și frumusețea noastră, foarte ușoară, rapidă și gustoasă.

Avocado, ”aurul verde al fructelor”, cum am văzut ca mai este denumit uneori, nu este doar un fruct exotic, ci, dacă optezi să îl incluzi în alimentație, poate fi o adevărată comoară pentru organism. Dacă ținem cont că este o sursă importantă de proteine, potasiu și fibre, conţine în cantităţi mari doi antioxidanți importanţi care se găsesc în pulpa fructului de sub coajă (aşadar, aveți grijă cum îl curăţați, să nu renunţați la partea cea mai hrănitoare) și vitamine esențiale (E, K), este bogat în grăsimi bune (care scad nivelul colesterolului rău din organism şi îl măresc pe acela bun)…cu siguranță îl veți alege și voi, asta dacă nu ați făcut-o până acum…

Mie îmi place mult, ai mei s-au obișnuit în timp (recunosc, le-a fost puțin mai greu la început), iar acum îl adorăm cu toții. Îl folosim în diverse salate, sau în loc de unt pe sandwich-uri, cu sau fără lămâie. Consistența untoasă a pulpei și gustul specific al avocado-ului îl fac similar fructelor oleaginoase, precum nucile și semințele. Aici, combinația de avocado, ton și lămâie este minunată, cu un gust cremos, deosebit.

Această salată se poate consuma ca atare (cum am făcut noi), sau să o folosiți pentru pregătirea unor sandwich-uri sănătoase și hrănitoare.

Nu vă ia mai mult  de 15 minute prepararea, este extrem de simplă și minunat de savuroasă și sănătoasă…excelentă pentru diverse diete. Ce să vă mai spun, să vă conving de binefacerile ei? Mai bine, să trecem la treabă! 🙂

Ingrediente (6 porții)

  • 2 conserve de ton în ulei – 2×180 gr. (eu am avut Siblou)
  • 3 avocado
  • 1 ceapă
  • 2 ouă (fierte)
  • ½ legătură pătrunjel
  • zeama de la ½ lămaie (după gust)
  • 3 linguri ulei din sâmburi de strugure
  • sare, piper (după gust)

SONY DSCMod de preparare

-Se fierb ouăle tare, se lasă la răcit și se curăță de coajă.

-Se taie avocado în două, cu ajutorul unei lingurițe/ cuțit se scoate pulpa care se pune într-un castron și se stropește cu zeamă de lămâie. Atenție, dacă optați pentru varianta mea, trebuie să nu distrugeți cojile de avocado, încercați să le păstrați cât mai intacte! Dacă nu vă descurcați să curățați avocado, vă inspirați de aici: http://youtu.be/iGW9X3E2YHE sau https://www.youtube.com/watch?v=3QwuG2v-WxI. (Fie vorba între noi, nici eu nu m-am descurcat excelent, dar mai exersez 😉  )

Salata de ton cu avocado 2-Peste pulpa de avocado se adaugă gălbenușurile de la cele 2 ouă fierte și toate acestea se zdrobesc împreună cu furculița, până ce se transformă într-o pastă destul de fină.

-Se adaugă treptat uleiul peste pasta de avocado și gălbenușuri și se amestecă bine.

Salată de ton cu avocado-După ce am pregătit pasta de avocado, se taie în cuburi fine ceapa și cele două albușuri de ou fiert, iar pătrunjelul se toacă mărunt.

-Peste pasta de avocado, se adaugă tonul din conservă (scurs de ulei), ceapa, albușurile și pătrunjelul, toate tăiate mărunt și se omogenizează amestecul.

Salata de ton cu avocado 4-Se condimentează cu sare, piper, zeamă de lămâie după gust și preferință și…salata este gata.

Salata de ton cu avocado 5-Pentru servire, dacă doriți, se umplu cojile de avocado cu salata pregătită și se decorează după dorință.

Salată de ton cu avocadoSalată de ton cu avocado

Salată de ton cu avocadoSalată de ton cu avocado

 

Poftă bună!

 Notă:

-Când alegeți/ cumpărați avocado, sau înainte să consumați fructul, asigurați-vă este copt. (Eu m-am grăbit la cumpărături,am cam luat ce am găsit și nu am mai cautat prea mult…și… am încălcat puțin aceste reguli, deoarece unul dintre avocado nu a fost bine copt).

-Acesta trebuie să aibă coaja fă pete negre sau secţiuni moi şi trebuie să fie ”mai greu decât pare”. Apăsați or pe coajă, iar dacă aceasta se modeleazăor dar fructul rămâne ferm înseamnă este copt; în caz contrar este indicat să îl mai lăsați într-o pungă de hârtie, la copt , pentru câteva zile. (Aceste lucruri le-am aflat și eu în timp).

*Această salată am adaptat-o și eu după o rețetă găsită pe net mai demult, pe care  mi-am notat-o în caietul meu cu rețete, așa că îmi cer scuze pentru că nu am precizat sursa.

4 gânduri despre „Salată rapidă de ton cu avocado

Lasă un răspuns

