Chifteluțe aperitiv din carne de pasăre

Chiftelute aperitivDeoarece se apropie Sărbătorile, iar eu am început să mă gândesc deja la meniuri și preparate, mi-am amintit și de aceste chifteluțe…. Fiindcă, făcute în acest fel, ai mei le adoră…

Un preparat potrivit pentru aperitiv și nu numai….Știu că toată lumea le face după propriul gust și după cum s-a obișnuit. Dar… chifteluțele acestea ies grozave, gustoase  și foarte pufoase după această rețetă.

Deși în această perioadă, sunt indicate poate, chifteluțele din carne de porc, m-am gândit că acestea sunt mult mai ușoare…Evident  că se pot face după această rețetă și cu carne de porc…Voi alegeți…

Eu vă dau rețeta și vă pup pe fugă, pentru că am, ca și voi de altfel, un program tare încărcat, o lună nebună, nebună…dar frumoasă, minunată. 😉

Ingrediente (pentru cca 70 bucăți)

  • 1 kg carne tocată de pasăre (eu combin ½ piept și ½ pulpă)
  • 2 ouă
  • 4 cartofi (de mărime medie)
  • 1 ceapă mare (sau 2 cepe mici cum am pus eu)
  • 2 morcovi (de mărime medie)
  • 1 legătură pătrunjel
  • 2 ouă
  • 6 linguri pesmet auriu
  • 1 lingură ulei de măsline
  • 5-6 grăunți de usturoi
  • condimente: sare, piper, boia dulce (după gust)
  • ulei pentru prăjit (cca 1 cană am pus eu, dar depinde de vasul în care prăjiți)

Chiftelute aperitiv 1Mod de preparare

-Se curăță și se spală toate legumele (cartofii, morcovii, ceapa, pătrunjelul) și se curăță usturoiul.

-Cartofii, morcovii și ceapa se dau pe răzătoarea mică, usturoiul se zdrobește cu aparatul special, iar pătrunjelul se taie mărunt.

Chiftelute aperitiv 2-Se storc bine ”între palme” toate legumele date pe răzătoare și se pun într-un castron/ vas mai mare peste carnea tocată.

-Se adaugă tot aici pătrunjelul tocat fin, usturoiul, pesmetul, cele 2 ouă și se omogenizează conținutul, amestecând bine.

-Se frământă bine compoziția de carne, adăugând uleiul de măsline și condimentând cu sare, piper și boia dulce, după gust.

Chiftelute aperitiv 3-Când compoziția de carne este bine frământată și legată, formăm chifteluțele: mai întâi pregătim suprafața pe care le vom pune ungând-o cu puțin ulei, iar apoi cu ajutorul unei linguri/ lingurițe luăm din compoziția de carne și formăm bile cu mâinile unse cu puțin ulei.

-După ce am terminat de pregătit toate chifteluțele, punem la încins uleiul într-un vas/ tigaie pentru prăjit.

Chiftelute aperitiv 4-Când uleiul este încins, cu grijă, se pun chifteluțele (nu trebuie să fie ”înghesuite” pentru a nu-și strica forma) și se lasă să se prăjească, la foc mediu, cca 8-10 minute, întorcându-se, sau mai bine zis rostogolindu-se în ulei, astfel încât să se prăjească uniform.

-Când chifteluțele s-au prăjit și au căpătat o culoare frumos aurie, cu ajutorul unei palete se scot din ulei și se pun pe un șervețel absorbant de hârtie.

-Chifteluțele se mută apoi pe farfuria/ platoul de servit, putându-se consuma după dorința și plăcerea fiecăruia: calde sau reci, la aperitiv sau în orice moment vi le doriți, simple sau asezonate cu roșii, castraveți, ardei proaspeți, etc.

 Chiftelute aperitivChiftelute aperitiv

Chiftelute aperitivChiftelute aperitiv

Poftă bună!

 Notă:

-Dacă folosiți carne tocată cumpărată, încercați să o cumpărați proaspătă.

-Când dați legumele pe răzătoare (operațiune destul de migăloasă, de altfel), ceapa să o dați ultima, deoarece oxidează repede. Trebuie să vă mișcați ”vioi” cu ceapa, deși o să fie puțin incomod. Puteți ține ceapa curățată în frigider sau în apă rece, vreo 10 minute, înainte de a o folosi, pentru a evita lăcrimarea din pricina usturimii acesteia.

– Secretul chifteluțelor ”pufoase” stă în frământat, trebuie sa frământați bine compoziția de carne.

-Să aveți grijă la prăjit, cu uleiul încins! Dacă, după ce ați prăjit o parte din chifteluțe, uleiul s-a ”ars” și are resturi de prăjeală, este bine să îl schimbați.

Un gând despre „Chifteluțe aperitiv din carne de pasăre

  1. Sint super, super !!! Cine nu a incercat pina acum din carne de pasare, pot sa-i recomand s-o faca macar odata. E interesanta si combinatia SUSAN-PUI, ceea ce la amestecul din porc si/sau vita nu aduce parca atit rafinament.

    Apreciază

Lasă un răspuns

