Tort de biscuiți cu cremă de ciocolată

Tort de biscuiți cu cremă de ciocolatăUn tort foarte simplu, cremos, nesofisticat, cu aromă de copilărie, de adolescență, de bunătățile mamei și ale bunicii, de locurile unde am crescut…Un tort care cuprinde toate dorurile mele de altă dată, dar mai ales cele legate de lucrurile simple, naturale și atât de bine făcute de ”acasă”: aromele bucatelor de altă dată…Un tort modest pe care să ni-l permitem a-l face fiecare, cu ingrediente simple și puține, fără prea mult efort…doar cu atât: cu simplitate, modestie, multă dragoste, pasiune și dăruire pentru cei dragi nouă, pentru toți acei cărora le este destinat.

Fiindcă acum câteva zile blogul meu a împlinit un an, am vrut să celebrez această mică aniversare cu un tortuleț simplu…Pentru că așa mi-am dorit să fie și acest blog: simplu, cu arome și bucate din trecut sau…din toate timpurile, cu bucuria mea și a rețetelor mele împărtășite vouă fără secrete, doar cu sentimentele și gândurile mele de fiecare zi pentru voi…

Nu sunt master chef, dar iubesc să gătesc pentru cei dragi, cu suflet și produse sănătoase și de calitate… în cea mai mare parte în ”stil tradițional”, dar nu numai…V-am împărtășit cu mare drag și vouă acest lucru, fără secrete, mai ales vouă tinerelor ”gospodine” și ”începătoare” în această artă de a dărui celor iubiți bucurie, prin aromele și gusturile preparatelor voastre…

A fost un an în care am primit cu mare drag alăturarea voastră, susținerea și vorbele voastre frumoase, mi-a fost bine să vă știu aproape, mi-a făcut o deosebită plăcere faptul că uneori, unora dintre voi le-am putut fi de folos, cu o idee, cu o rețetă…Am tresărit de plăcere la fiecare nou ”vizitator”, v-am simțit lângă mine cu fiecare click, like, comentariu sau intrebare pe care mi le-ați dat/pus. A fost anul în care uneori am avut deziluzii, dezamăgiri, satisfacții mai mari sau mai mici vizavi de munca depusă și aprecierile venite de la voi, surprize fel de fel….Însă voi sunteți o parte din viața mea acum, sunteți mai mult decât pasiunea mea pentru a găti…sunteți acum doar VOI, cei care intrați aici, mă urmăriți și pe care îi aștept cu drag să comentăm pe seama rețetelor.

Dar…despre anul care a trecut și proiectele mele viitoare, am să vă scriu într-un articol separat. Nu vreau să știrbesc acum din ”importanța” și savoarea acestui tort simbol pentru mine. Doar este rețeta lui, nu? 😉

Apropo, este primul tortuleț pe care l-am făcut singură cu foarte, foarte mulți ani în urmă…

Nu îți trebuiesc ingrediente multe și scumpe pentru a face ceva bun…unul singur însă este esențial, să nu uitați: dragostea pe care o puneți atunci când gătiți pentru cei dragi…acesta este ”secretul” care dă savoare oricărui preparat și îl face special… 🙂

Sunt sigură că veți dori să faceți și voi acest tortuleț pentru că este adorabil de gustos, fin și aromat…iar eu special am păstrat rețeta aceasta veche, exact așa cum mi-l făcea mama când eram eu mică…

Ingrediente

Pentru BLAT:

  • 400- 500 gr. biscuiți populari (eu am folosit cca. 48 bucăți)

 Pentru CREMA DE CIOCOLATĂ:

  • 1 litru lapte
  • 3 linguri făină
  • 3 linguri amidon alimentar
  • 8- 10 linguri zahăr (după preferință)
  • 4-5 linguri cacao (depinde de cacao)
  • ½ pachet de unt
  • 2 plicuri zahăr vanilat sau esență de vanilie
  • 1-2 lingurițe esență de rom (după gust)

Tort de biscuiti1Pentru DECOR(opțional):

  • nuci prăjite și mărunțite (și/sau caramelizate)
  • ciocolată rasă
  • bomboane de ciocolată

Mod de preparare

CREMA DE CIOCOLATĂ:

-Într-un vas se amestecă făina, amidonul, zahărul și cacaoa.

Tort de biscuiti2-Se adaugă puțin câte puțin amestecând mereu, cca. o cană lapte rece, până ce compoziția se subțiază și devine fluidă.

Tort de biscuiti3-Restul de lapte se pune într-un vas pe foc, iar când laptele începe să fiarbă, se dă focul mai mic și se adaugă treptat amestecul fluid pregătit anterior, amestecând continuu pentru a se evita formarea cocoloașelor.

-Se fierbe la foc mic, amestecând mereu, până când crema se îngroașă și încep să apară mici bule, semn că este fiartă.

Tort de biscuiti4-Când crema este gata se adaugă zahărul vanilat/ esența de vanilie și romul, se oprește focul, se adaugă imediat untul tăiat bucățele și se amestecă până ce untul se topește, iar crema devine ”alifioasă”. (Eu nu am folosit deloc mixerul, pur și simplu am amestecat bine cu o lingură de lemn).

-Se acoperă crema cu o folie alimentară (direct pe cremă, nu pe vas) pentru a se evita formarea acelei pojghițe inestetice și se lasă foarte puțin timp să se răcorească.

ASAMBLARE:

-În timp ce crema se răcorește puțin, se pregătește platoul de montat tortul, precum și biscuiții pe care îi împărțiți în mod egal în două grămăjoare.

-Cât crema este caldă (nu foarte fierbinte) se lipesc câte 5-6 biscuiți cu cremă, până când am terminat jumătate dintre ei (o grămăjoară).

Tort de biscuiti5

-Se iau”turnulețele” rezultate de biscuiți lipiți cu cremă, se lipesc pe rând între ele cu cremă așezându-se unul câte unul în poziție orizontală pe platou. Se repetă operațiunile și pentru formarea celui de-al doilea șir orizontal de biscuiți, de fapt, cealaltă jumătate a tortului.

Tort de biscuiti6-Se presează puțin de o parte și alta pentru a nivela cele două straturi de biscuiți cu cremă, astfel încât acestea să fie cât de cât la același nivel. (Nu vă speriați, de modul cum arată acum, crema este caldă și va curge puțin. 😉 )

-Cu crema rămasă se îmbracă tortul. Se poate decora după preferință și dorință. Eu am ras ciocolată negră și albă, am presărat puține nuci caramelizate mărunțite și am pus și câteva bomboane mai deosebite.

Tort de biscuiți cu cremă de ciocolatăTort de biscuiți cu cremă de ciocolată

-Tortul se dă la rece până a doua zi, lăsând posibilitatea biscuiților să se înmoaie și să se umfle frumos.

-Se taie a doua zi, sper să aveți această răbdare pentru că, cu cât stă mai mult se face mai bun și se taie frumos. Dacă vreți să obțineți această stratificație minunată, tortul se taie doar pe oblic.

Tort de biscuiți cu cremă de ciocolatăTort de biscuiți cu cremă de ciocolatăTort de biscuiți cu cremă de ciocolatăTort de biscuiți cu cremă de ciocolatăTort de biscuiți cu cremă de ciocolatăTort de biscuiți cu cremă de ciocolată

Poftă bună!

Notă

-Acest tort se poate face numai cu biscuiții populari, mai precis biscuiți mai tari și groși; dacă folosiți alți biscuiți tortul se poate înmuia exagerat sau sfărâma, se poate chiar ”terciui”.

-Este bine să puneți crema caldă, pentru că doar așa blatul de biscuiți va deveni pufos.

-Modul de asamblare este orientativ, v-am spus doar cum fac eu, dacă voi aveți o altă metodă…folosiți-o!

-La acest tort, la rețeta din imagini eu am făcut o cantitate și jumătate de cremă deoarece cred că este mai bun așa, cu mai multă cremă. Deci, am folosit: 1,5 litri lapte, 5 linguri făină, 4 linguri amidon, 12 linguri zahăr, 6 linguri cacao, ¾ pachet de unt, esențe.

-Mi-a mai rămas aproape un pahar de cremă  pe care am păstrat-o în frigider și am făcut un desert rapid, minunat la pahar, două zile mai târziu.

9 gânduri despre „Tort de biscuiți cu cremă de ciocolată

  1. Prima data , te rog sa ma lasi sa te felicit pentru primul anisor implinit ! LA MULTI, multi ANI de acum inainte si sa ne rasfati cu multe bunatati asa cum ne-ai obisnuit !!!
    Cat despre tort eu spun asa : sunt unii oameni, atat de inzestrati, incat din niste lucruri simple pot sa faca minuni ! Printre ei te numeri si tu draga mea Vicky.Trebuie sa te felicit pentru acest tort minunat, dar atat de simplu !
    Te tzuc cu drag !

    Apreciază

    • Buna Cristina. 1.Recomand biscuitii clasici „populari” pentru ca se preteaza cel mai bine la asa ceva. Biscuitii petit beurre se inmoaie foarte rau cand pui crema fierbinte si tortul va avea un aspect inestetic. Cei popular doar se umfla, fara sa se sfarame. 2.Amidonul alimentar il gasesti la orice supermarket, sau poti sa iei amidon alimentar fin GUSTIN din gama „Dr.Oetker „. Cu mar drag.

      Apreciază

Lasă un răspuns

