Budincă aperitiv cu ciuperci

Budincă aperitiv cu ciuperciUn aperitiv tare plăcut la gust și aspect. Poate fi chiar o gustare sățioasă cu aromă și gust puternic și consistent de ciuperci.

Nouă ne plac ciupercile de orice fel și oricum pregătite (drob de ciuperci, ciuperci cu paste la cuptor, salată de ciuperci cu praz, pleurotus pane)…Am fost tare încântați de această budincă aperitiv, pe care am savurat-o cu mare plăcere și am terminat-o într-o clipită. Este asemănătoare cu budinca aperitiv cu ardei, dar gusturile și textura sunt diferite…Deci, dacă sunteți amatori pentru un preparat simplu și delicios, sunteți fani ciuperci, trebuie să încercați neapărat!

Datorită ingredientului special, brânza topită, budinca aceasta are o textură puțin cremoasă și gust delicat.

Dacă se dorește, se pot adăuga și alte ingrediente care vă plac pentru un aspect mai viu și un gust mai diversificat. Eu nu am asociat cu alte ingrediente (măsline, șuncă, ardei, etc..) tocmai pentru a păstra intactă aroma ciupercilor și a putea savura un aperitiv extrem de ”ciupercos”.

Iar dacă vă tentează, nu trebuie decât să încercați și voi! Aștept să îmi spuneți cum v-a plăcut! Vă îmbrățișez! Pe curând! 🙂

Ingrediente

  • 600 -700 gr. ciuperci champignon
  • 4 ouă
  • 6 triunghiuri brânză topită
  • 4 linguri smântână
  • 4 linguri făină
  • 2 cepe
  • 3-4 fire ceapă verde
  • 1 legătură mărar verde
  • 2-3 linguri ulei (sau 50 gr. unt)
  • sare, piper (după gust)
  • opțional, dacă folosiți ½ lingură vegeta

Budinca aperitiv cu ciuperci 1Mod de preparare

-Se curăță, se spală cepele (inclusiv cea verde), mărarul și se taie toate mărunt.

Se curăță (dacă preferați le puteți lăsa așa), se spală ciupercile și se taie în cubulețe mici.

Budincă aperitiv cu ciuperci-Într-un vas/ tigaie (de recomandat din ceramică sau teflon, să nu se lipească) se pune uleiul (sau untul) împreună cu ceapa (inclusiv cea verde) care se lasă câteva minute, până se călește puțin și devine sticloasă.

Budinca aperitiv cu ciuperci 3-Peste ceapa călită se adaugă ciupercile tăiate mărunt și se lasă și acestea să se călească, până scad și se evaporă toată apa din ele. Pentru această operațiune, trebuie să dați focul mai tare, dar cu grijă să le supravegheați și să le amestecați des să nu se prindă. Când ciupercile sunt gata, se condimentează după gust cu sare, piper, eventual vegeta, se amestecă, se dau la o parte de pe foc și se lasă să se răcească.

Budinca aperitiv cu ciuperci 4-Cât timp se răcesc ciupercile, se separă albușurile de gălbenușuri și se bat spumă tare cu un ”praf” de sare.

Budinca aperitiv cu ciuperci 5a-Peste spuma de albușuri se adaugă făina ”în ploaie” și se amestecă încet, cu grijă, cu ajutorul unei linguri/palete până obținem o compoziție omogenă.

Budinca aperitiv cu ciuperci 6-Într-un castron mai mare se amestecă bine cele 4 gălbenușuri cu brânza topită și smântâna până rezultă o compoziție cremoasă.

-Peste crema de smântână și gălbenușuri se adaugă ciupercile călite și răcite (eventual scurse), mărarul tocat fin, se amestecă toate și se omogenizează.

Budinca aperitiv cu ciuperci 7-Peste acest amestec omogen se toarnă aluatul din albușuri și făină pregătit anterior care se incorporează în compoziție, amestecându-se încet cu paleta.

Budinca aperitiv cu ciuperci 8-Se toarnă compoziția rezultată într-o tavă (eu am folosit o tavă de 20×30 cm) tapetată cu hârtie de copt (sau clasic cu grăsime/ulei și făină), se nivelează și se bagă tava în cuptorul preîncălzit la 175°C, pentru cca. 45 minute, sau până când se rumenește ușor deasupra și se desprinde de pe margini.

-După ce este gata, se lasă să se răcească în tavă și se porționează rece, după preferință.

-Se servește rece, fiind un aperitiv excelent și sățios, sau o gustare la fel de gustoasă.

Budincă aperitiv cu ciuperciBudincă aperitiv cu ciuperci

Budincă aperitiv cu ciuperciBudincă aperitiv cu ciuperci

Poftă bună!

Notă:

-Dacă după ce căliți ciupercile, acestea mai au încă lichid, se pot pune la scurs într-o sită până se răcesc.

-Opțional, dacă vă place, puteți adăuga și câteva (8-10) felii de șuncă, sau alte ingrediente (măsline, ardei, etc..)

10 gânduri despre „Budincă aperitiv cu ciuperci

    • M-am uitat pe reteta ta de tarta…Yummy…Ti-am si comentat… 🙂 Tare bine arata, pentru ca tu ai colorat-o frumos si cu alte ingrediente. Eu m-am limitat aici doar la ciuperci, ca ingredient principal…Te pup si multumesc pentru comentariu!

      Apreciază

  1. Am facut aceasta budinca si am dus-o la biserica unde s-a facut o masa impreuna si multe aprecieri am primit pt ea. Intr-adevar este tare buna budinca de ciuperci facuta asa, mai buna chiar decat drobul. O voi mai face. Am facut si poza ca sa iti arat pe gustos.ro dar cred ca acolo nu ai postat-o.

    Apreciază

Lasă un răspuns

