Prăjitură cu cireșe și bezea cu nucă

Prăjitură cu cireșe și bezea cu nucăDacă este vară, sunt fructe multe. Dacă sunt fructe, atunci este musai să fie și prăjituri cu fructe. Iar dacă acum cireșele sunt în top, atunci să fie cu cireșe…Deși recunosc, cireșele cred că sunt singurele fructe pe care prefer să le consum simple și reci, fără să le folosesc în prăjituri, doar să stau așa relaxată, să mă bucur de savoarea lor cărnoasă și dulce și să arunc sâmburii într-un cornet. Rareori fac prăjituri cu cireșe deoarece nouă ne plac mai mult proaspete. Le mai folosesc uneori la tartele cu cremă și cam atât. Dacă sunt neprocesate, au altă savoare și preferăm asta.

Acum am încălcat regulile casei și  am făcut această prăjitură, încropită pe moment și ”pe repede”, dar cu drag pentru ai mei dragi din familie. A ieșit ce se vede: o prăjitură fină, cu un blat fraged, aromată, dulce-acrișoară, cu fructe multe care s-au potrivit de minune la bezeaua cu nucă moale și ușor crocantă deasupra. De aroma pronunțată și gustul de cireșe nu vă mai spun, că doar se înțelege.

Cred că este o prăjitură ușoară, simplă, care poate fi potrivită în aceste zile cu ofertă mare de cireșe în piețe.

virtual hugLuna aceasta este prima dată când particip la provocarea ”Virtual Hug” găzduită de o fată pe cât de minunată pe atât de talentată, Simona Callas. Profit de această provocare și…odată cu prăjitura aceasta, gândurile mele zboară către o persoană tare dragă mie, harnică și pricepută, cu un suflet mare și care are un blog minunat. În mijloc de iunie, cu mult drag dăruiesc o caldă îmbrățișare virtuală lui Sidy și o prăjitura cu cireșe alături de toată considerația mea.

Deci, dacă vă hotărâți să faceți prăjitura, să trimiteți și voi gânduri bune și sincere persoanelor pe care le îndrăgiți… 🙂

Ingrediente

  • 800 gr. cireșe
  • 1 pachet unt/ margarină (250 gr)
  • 500 gr zahăr farin
  • 5 ouă
  • 300 gr făină
  • 2 plicuri zahăr vanilat
  • 1/2 borcan gem ( de preferat gemul de caise sau cireșe)
  • 300 gr. nucă măcinată
  • un praf de sare
  • opțional pentru decor: frunze de mentă și cireșe

Prăjitură cu cireșe și bezea cu nucă Mod de preparare

-Se spală cireșele, se scot sâmburii (opțional, se mai oprește o mână de cireșe pentru decor) și se pun la scurs într-o sită.

-Se încălzește cuptorul la 180°C.

-Se separă gălbenușurile de albușuri pentru patru ouă.

-Într-un castron se freacă bine untul/margarina cu 250 gr. zahăr și un plic de zahăr vanilat.

-După ce zahărul s-a dizolvat (”nu se mai simte”), se adaugă pe rând cele 4 gălbenușuri, amestecând încet și continuu, iar la sfârșit se pune ultimul ou întreg.

Prajitura cu cirese si bezea cu nuca2a-După ce ultimul ou a fost incorporat se adaugă făina în ploaie, amestecându-se în continuare până rezultă un aluat mai consistent și omogen (mai gros).

Prajitura cu cirese si bezea cu nuca3-Compoziția se toarnă și se nivelează uniform într-o tavă de aragaz tapetată cu ulei/unt/margarină și făină, se bagă în cuptorul încins și se coace cca 15 minute. Eu am folosit o tavă cu dimensiunile de 20cm x 30cm.

-Între timp se bat bine cele patru albușuri cu un praf de sare, se adaugă 250 gr. zahăr farin amestecat cu un plic de zahar vanilat și se mixează bine până ce bezeau devine densă. Se adaugă nuca măcinată, se amestecă ușor cu ajutorul unei palete/linguri de lemn, până ce aceasta este incorporată și rezultă un amestec omogen.

Prajitura cu cirese si bezea cu nuca4-După cele 15 minute, se scoate tava din cuptor, se unge cu un strat subțire de gem, se așează cireșele scurse și fără sâmburi, după care se întinde cât se poate de uniform bezeaua cu nucă și se dă iarăși la cuptor pentru cca 30 minute (depinde de cuptor), sau până când prăjitura este coaptă iar bezeaua se întărește puțin și nu se mai lipește. În această etapă eu am micșorat temperatura cuptorului la 165°C.

Prajitura cu cirese si bezea cu nuca5Prajitura cu cirese si bezea cu nuca6-Când este gata, prăjitura se scoate din cuptor și se lasă să se răcorească în tavă.

Prăjitură cu cireșe și bezea cu nucă -Se taie prăjitura cât este încă puțin călduță și se decorează opțional cu cireșe și frunze de mentă.

Prăjitură cu cireșe și bezea cu nucă Prăjitură cu cireșe și bezea cu nucă Poftă bună!

Sfaturi utile

-Eu am pus mai multe cireșe pentru că așa îmi plac prăjiturile cu fructe, cu multe, multe fructe…Dar se pot folosi și mai puține cireșe.

-Dacă preferați bezeaua cu nucă mai crocantă se poate ține mai mult în cuptor la aceeași temperatură, dar eu la această prăjitură prefer bezeaua cu nucă așa, mai umedă…

-Ca recomandare la această prăjitură: să se păstreze în loc răcoros și uscat, fiind de preferat să nu o țineți la frigider deoarece se umectează rău bezeaua, așa cum mi s-a întâmplat și mie… 😦 

4 gânduri despre „Prăjitură cu cireșe și bezea cu nucă

  1. Draga mea ma magulesti si ma rasfeti !
    Toate dulciurile cu fructe sunt preferatele mele !
    Dar aceasta prajitura arata intr-un mare fel si mai are si nuca in ea…e deosebita si pentru asta iti multumesc.
    Esti o dulce si o scumpa, draga mea.
    Multumesc frumos !

    Apreciază

  2. Pingback: Parada "Virtual Hug" – iunie 2015 - simonacallas

Lasă un răspuns

