Plăcintă cu carne de pui și legume

Plăcintă cu carne de pui și legumeSe pare că luna aceasta a fost luna plăcintelor…

Plăcinta cu carne de pui și legume este o plăcintă aperitiv savuroasă, un mixt de multe, diferite și colorate legume mexicane și carne de de pui din abundență, asezonate cu smântână, cașcaval și condimente.

Cu această rețetă particip la provocare lunii iunie – Weekend cu spor”, inițiată de Ștefania Anastasiu unde gazda noastră, Maria Udrea sau mai bine zis Merișor ne-a propus un meniu variat: aperitive/gustări, salate și prăjituri. Cum bine v-am obișnuit până acum, regula acestei provocări este pregătirea unui preparat la alegere, din cele propuse de gazda lunii respective, evident, din lista ei de rețete. Cum de fiecare dată îmi este tot mai greu să aleg, iar cu minunata noastră gazdă mă voi reîntâlni cât de curând și la o altă provocare, am ales această nebunie de plăcintă cu carne de pui și legume mexicane, după ce m-am orientat rapid la ce am prin cămară și frigider. Merișor are o mulțime de rețete ispititoare, tare apetisante, iar alegerea a fost destul de greu de făcut.

Deși rețeta originală este cu foietaj cumpărat, pentru că tocmai aveam de făcut și o altă plăcintă tradițională, am preparat aluatul în cantitate dublă și atunci mi-am permis să înlocuiesc acest foietaj cu foi din aluat simplu dospit, făcut în casă. Evident, va fi alegerea voastră ce variantă veți alege. Totodată, nu este obligatoriu să folosiți legumele mexicane, puteți să vă jucați cu orice legume proaspete preferate. Spre deosebire de Merișor care a avut pui de curte, am folosit piept de pui din comerț și aici cred că se simte diferența gustului…

Nu mă mai întind la vorbă, vă dau rețeta mai jos și vă recomand această rețetă de plăcintă cu carne de pui și legume, pentru că este atât de bună, încât ”nici nu știți ce pierdeți” dacă nu o încercați, măcar o dată. 🙂

Ingrediente

  • 450 gr foietaj (rețeta originală)

sau, dacă doriți foi simple din aluat, pregătite în casă (cum am făcut eu):

Pentru FOILE DIN ALUAT:

  • 400 gr făină
  • 25 gr drojdie proaspătă
  • 200 ml apă caldă
  • 50 ml ulei sau unt topit
  • 20 gr zahăr (aprox. o lingură rasă)
  • ½ linguriță sare

Placinta cu carne de pui si legumePentru UMPLUTURĂ:

  • 2 bucăți mari piept de pui
  • 450 gr legume mexicane (deoarece am avut o doar o pungă de legume congelate de 320 gr am completat legumele cu o cutie de conservă de 170 gr)
  • 150 gr ciuperci din conservă
  • 3 ouă
  • 250 gr smântână (sau kefir)
  • 5 linguri pesmet (cca 80 gr)
  • 4 linguri făină ( 100 gr)
  • 5 gr praf de copt
  • 1-2 linguri ulei pentru prăjit carnea
  • 1-2 linguri cașcaval ras
  • sare, piper după gust

Plăcintă cu carne de pui și legumePentru UNS, DECORAT:

  • 1 gălbenuș de ou
  • 1-2 linguri lapte
  • opțional: semințe de mac/chimen/susan
  • 3-4 roșii cherry
  • 2-3 linguri ardei gras colorat tăiat cubulețe

Mod de preparare

ALUATUL:

-Dacă vă hotărâți să faceți foile simple din aluat de casă,  procedați la fel ca la Plăcinta oltenească cu praz, cartofi și brânză.

-Dacă aveți mașină de frământat (”mașina de pâine”), pregătirea aluatului este mult mai simplă și se procedează la fel ca aici, diferind doar ingredientele.

UMPLUTURA:

-Cât timp crește aluatul se pregătește umplutura pentru plăcintă.

-Se pune la fiert aprox. 1 l apă cu ½ linguriță sare, iar când apa clocotește se adaugă legumele mexicane care se țin la fiert cca. 10 minute. Când legumele sunt fierte se scot, se lasă să se răcească și să se scurgă într-o sită.

-Se spală carnea de pui, se taie în bucăți potrivit de mari, se condimentează cu sare și piper și se prăjește înnăbușit până când se rumenește ușor pe toate părțile. Când este gata, carnea se scoate din vasul de prăjit, se dezosează după caz și se taie în bucățele mici.

-Se pregătește aluatul pentru umplutură: într-un vas se bat bine cele 3 ouă + 1 albuș cu un praf de sare, se adaugă smântâna, praful de copt, apoi pesmetul și făina, după care se omogenizează bine, rezultând un aluat puțin mai gros ca cel pentru clătite.

Placinta de pui cu legume4-Peste aluat se adaugă legumele fierte și scurse (inclusiv cele din conservă, la mine), carnea de pui tăiată, ciupercile feliate, se condimentează cu sare și piper după gust și se omogenizează compoziția.

ASAMBLARE:

-Se pregătește forma de copt și se unge cu puțină grăsime (ulei). Eu am folosit o tavă circulară cu dimensiunea de cca. 24 cm.

 -Când aluatul a crescut, acesta se răstoarnă pe masa de lucru presărată fie cu făină, fie unsă cu o peliculă fină de ulei. Eu am preferat varianta cu ulei.

-Se întinde aluatul cu sucitorul într-o foaie subțire aproximativ rotundă (asta depinde de forma și mărimea tăvii de copt). Foaia se întinde cu cca 4-5 cm mai mare decât forma de copt, astfel încât să îmbrace perții și să se reverse peste margine cu cca. 2 cm.

-Dacă folosiți aluatul de foietaj acesta se întinde cu sucitorul la dimensiunea necesară și se rotunjește ușor, trăgând de colțuri.

-Se așează foaia (fie de foietaj, fie pregătită de noi) în tava de copt unsă ridicându-se și pe margini, surplusul lăsându-l  să atârne peste tavă.

-Se înțeapă foaia cu furculița, se răstoarnă compoziția de umplutură, se aduc marginile lăsate peste umplutură și se pliază cât se poate de frumos deasupra.

Placinta de pui cu legume3-Se decorează cu roșiile cherry tăiate jumătăți sau felii și cu bucățelele de ardei gras colorat.

-Se unge plăcinta cu gălbenușul de ou amestecat cu puțin lapte, se presară opțional mac/chimen și susan pe margine și se introduce tava în cuptorul încins prealabil la temperatura de 180°C, pentru aproximativ 45-50 minute (depinde de cuptor), sau până când aceasta se rumenește frumos.

Plăcintă cu carne de pui și legume-După ce se plăcinta se coace, se scoate din cuptor și cât este fierbinte se presară puțin cașcaval ras, după care se lasă să se răcorească în tavă, iar apoi se scoate pe un grătar de lemn.

Plăcintă cu carne de pui și legume-Plăcinta cu carne de pui și legume se servește atât caldă, cât și rece, ca aperitiv sau în orice moment doriți, exact cum vă place: simplă sau însoțită de ketchup, smântână, lapte bătut sau iaurt. Este excelentă rece, fiind deopotrivă potrivită și pentru pachețel.

Plăcintă cu carne de pui și legumePlăcintă cu carne de pui și legumePlăcintă cu carne de pui și legumePoftă bună!

Sfaturi utile:

-Dacă folosiți aluat de foietaj din comerț este bine să îl scoateți din congelator cu 1-2 ore înainte de preparare ți să îl lăsați să se dezghețe la temperatura camerei.

-Plăcinta aceasta se poate face la fel de bine cu legumele preferate, care se vor tăia cubulețe și se vor căli în puțin ulei până se înmoaie. Puteți să vă jucați astfel în bucătărie după pofta inimii. 🙂

-Deoarece am avut tava mai mare, față de rețeta originală am suplimentat numărul de ouă și implicit cantitățile de făină, pesmet și legume prin adăugarea ciupercilor

-Dacă folosiți aluat de foietaj cumpărat, durata de coacere poate să se diminueze cu cca 10 minute.

3 gânduri despre „Plăcintă cu carne de pui și legume

  1. Tu, Vicky, tu, ce placinta buna si frumoasa ai facut! :X
    Ma omori ce prezentari frumoase faci, ti-am mai spus asta, nu-i asa?
    Ce bine ca ai preparat aluatul in casa! Si eu prepar deseori, dar mai apelez si la cel din comert ca-i mai comod 😀
    Multumesc frumos pentru participare, nici nu stii ce bucurie mi-ai facut!
    Mii de imbratisari!

    Apreciază

    • Multumesc mult, Merisor! Tu vorbesti! Eu m-am necajit ca nu arata asa bine ca la tine! Imi inchipui cum a fost cu carne de pasare de curte…La mine, desi am pus multa carne, aproape nu se zareste pieptul…Imi inchipui ce gust minunat a avut a ata. Am facut-o de saptamana trecuta, dar nu am avut timp de nimic…Chiar imi parea rau sa nu particip…A fost delicioasa…Saru-mana pentru reteta. Oricum mai am o surpriza pentru tine, la alta provocare….Te pup!

      Apreciază

  2. Pingback: Parada lunii iunie 2015 la provocarea „Weekend cu spor” | Rețete Merișor

Lasă un răspuns

