Tocăniță de ardei cu roșii și carne de vită

Tocăniță de ardei cu roșii și carne de vităTocănița de ardei cu roșii este o mâncare ușoară, savuroasă, o explozie de culoare, potrivită pentru mesele de vara, acum când trebuie să valorificăm oferta bogată cu legume proaspete, a piețelor. Se poate face simplă, doar cu legume, sau cu carnea preferată, așa cum am pregătit-o eu aici.

M-am aprovizionat cu ardei gras, în ideea că voi face niște ardei umpluți, dar cum timpul nu mi-a permis, m-am gândit la o mâncare rapidă, simplă și mai ușor de făcut, așa că…m-am ”sucit”. Cum în frigider stăteau nestingheriți vreo trei ardei capia frumoși și mari, precum și resturile de la câțiva ardei gras colorat, (știți voi, din acela care se găsește ambalat frumos în trei culori 😉 ) iar Liviu, soțul meu  își dorea o tocăniță…mi-am zis: ”gata, acum este momentul să pregătesc o tocăniță de ardei cu roșii”, recunosc acum, mai multe roșii, pentru că mie îmi place culoarea și gustul mai acrișor pe care îl dau roșiile multe și proaspete. Dar roșii din acelea românești, de grădină, cu miezul cărnos și zemos, nu din acelea tari ca piatra și verzi în mijloc. Cum mai aveam și ceva carne de la friptura la grătar pe care tocmai o făcusem cu o zi înainte, m-am gândit să combin ardeii, i-am cântărit, iar hotărârea pentru cină a fost definitivă: tocăniță de ardei cu roșii și carne de vită.

O, Doamne, ce minunăție a ieșit după aceea!…M-am felicitat în gând pentru această idee de mâncare pentru cină. Cu gust dulceag de ardei, dulce-acrișoară de la roșii, cu aromă de usturoi, cu cărniță suficientă cât să ne ”gâdile” orgoliu de consumatori de carne…Am făcut o mămăliguță  și apoi am răsturnat tocănița peste ea. Ideea aceasta de servire am luat-o de aici. Astfel, dintr-o cină simplă și obișnuită din zi obișnuită de săptămână am făcut un adevărat festin! Bună rău de tot a fost tocănița aceasta, iar soțul parcă nu mai contenea cu laudele. De aceea, dacă tot am primit atâtea laude, deși este o banală și simplă mâncărică de ardei, m-am gândit să vă dau și vouă rețeta și să vă povestesc exact cum am făcut-o eu.

Poate vă tentează rețeta aceasta de tocăniță cu ardei și roșii să o pregătiți și voi. Dacă nu, poate îmi spuneți cum pregătiți voi tocănița preferată. Vă las să citiți rețeta și să savurați o mâncare tare simplă și rapidă de vară.

Ingrediente (6 porții)

  • aproximativ 800 gr. carne de vițel fragedă (eu folosit mușchiuleț), dar se poate face cu orice carne doriți
  • 1,0 kg ardei ardei gras colorat (roșu, galben, verde) și capia, în proporția dorită
  • 6-8 roșii
  • 2 morcovi
  • 2 cepe
  • ¼ rădăcină țelină
  • 3- 4 linguri ulei
  • 6-7 grăunți de usturoi
  • 1 legătură pătrunjel verde
  • ½ cană supă vită/legume sau apă fierbinte
  • sare, piper (după gust)

Tocăniță de ardei cu roșii și carne de vităMod de preparare

-Se spală bine carnea și se taie, porționându-se după preferință în bucăți mai mici.

-Se curăță, se spală și se taie legumele, respectiv: ardeiul gras în fâșii mai late, morcovul, țelina în bețișoare (eu am folosit o răzătoare specială), cepele se taie rondele, iar pătrunjelul se toacă mărunt.

-Se spală, se decojesc roșiile și se taie în cuburi.

-Se curăță grăunții de usturoi și se taie fiecare în rondele subțiri.

Tocăniță de ardei cu roșii și carne de vită-Într-o cratiță se pune uleiul la încins, apoi bucățile de carne care se prăjesc bine, întorcându-se pe ambele părți, până își schimbă culoarea și se rumenesc.

-Când considerați că sunt gata, se scot bucățile de carne și se pun separat în alt vas și se presară cu puțină sare.

Tocanita de ardei si rosii cu carne de vita3-În uleiul în care s-a prăjit carnea se adaugă ceapa și se lasă pe foc câteva minute, până când aceasta începe să sticlească ușor. (Dacă vă deranjează ”ceapa prăjită”, puteți adăuga 1-2 linguri de apă/ supă fierbinte peste ceapă, pentru ca aceasta să se ”călească” înnăbușit).

-Când ceapa s-a înmuiat puțin se adaugă, morcovul și țelina tăiate, se amestecă toate și se mai lasă câteva minute să fiarbă până când și acestea încep să se înmoaie.

-Peste legume se pune ardeiul, se amestecă, se acoperă cratița cu capac și se lasă să fiarbă acoperit 10- 15 minute la foc mediu, până când ardeii își schimbă ușor culoarea și sunt pe jumătate fierți.

Tocanita de ardei si rosii cu carne de vita4-În acel moment, se adaugă carnea, supa/apa, dacă este cazul (veți vedea că legumele își vor lăsa destul de mult suc și nu este nevoie de lichid mult suplimentar și veți ține cont că trebuie puse și roșiile) și se lasă să fiarbă acoperit în continuare până când ardeiul și carnea sunt fierte. Atenție, nu trebuie lăsate prea mult deoarece ardeiul fierbe repede, iar carnea este deja prăjită!

Tocanita de ardei si rosii cu carne de vita5-Se adaugă roșiile, jumătate din usturoiul mărunțit, se amestecă, se condimentează cu sare și piper după gust și se lasă pe foc în continuare, până roșiile au fiert, iar tocănița capătă consistența dorită.

-Se oprește focul, se potrivește de sare și piper, se adaugă restul de usturoi, se amestecă, se presară pătrunjelul tocat și se acoperă cu un capac pentru 4-5 minute pentru ca tocănița să își ia aromele din pătrunjel și usturoi.

Tocăniță de ardei cu roșii și carne de vită-Tocănița se servește fierbinte sau caldă cu mămăliguță (așa cum am savurat-o noi), sau cu salata preferată.

Tocăniță de ardei cu roșii și carne de vităTocăniță de ardei cu roșii și carne de vităTocăniță de ardei cu roșii și carne de vităTocăniță de ardei cu roșii și carne de vităPoftă bună!

Sfaturi utile

-Pentru a da un gust mai bun tocăniței, considerând carnea de vită prea slabă, eu am pus și o bucățică foarte mică de ceafă de porc și una de mușchiuleț de porc, rămase de la grătarul de cu o zi înainte.

-Carnea trebuie prajită și ”făcută” bine înainte, pentru că legumele și ardeii se vor face foarte repede și carnea nu are timp mult să fiarbă. Se va prăji mai mult timp, ”înnăbușit”la foc mic, acoperind cratița cu un capac.

-Nu vă speriați de culoare și de aspectul de ”ars” al uleiului (de fapt este un amestec de ulei și sucul lăsat de carne), pentru că legumele pregătite în el vor avea un gust deosebit.

-La servire, am pregătit mai întâi o mămăliguță potrivit de tare, am așezat-o într-o formă de tartă unde am lăsat-o vreo 5 minute, după care am răsturnat-o pe un platou de lemn, iar deasupra am așezat tocănița. Aici pozele mele s-au oprit, pentru că arăta atât de bine încât ai mei nu au mai avut răbdare…;) 

 

Un gând despre „Tocăniță de ardei cu roșii și carne de vită

Lasă un răspuns

