Clătite cu cremă de ciocolată și căpșuni

Clătite cu cremă de ciocolată și căpșuni

Cine nu știe să facă clătite și cine nu le adoră? Fie că sunt clătitele cu care ne-am obișnuit din copilărie, fie că sunt cele americane – pancakes, umplute cu diverse dulcețuri, creme sau fructe…clătitele sunt cel mai adesea preferatele tuturor. Iar clătitele acestea cu cremă de ciocolată și căpșuni pe lângă că sunt pufoase, aromate, îmbinând gustul de ciocolată cu căpșunile parfumate, sunt cu atât mai speciale cu cât vor deschide un serial cu câteva rețete noi de clătite pe care le testez la un nou gadget de bucătărie…

Pentru că… am uitat să vă spun! Aceste clătite cu cremă de ciocolată și căpșuni sunt și mai speciale, întrucât vor fi pregătite la o minune de aparat de bucătărie…Deci, adio căldură de la aragaz, tigaie murdară de ulei și miros persistent de ulei și clătite în casă…

Tocmai am petrecut câteva zile minunate alături de o gașcă de fete ”gustoase” și frumoase, avându-i alături pe prietenii dragi de la Gustos.ro, iar aceștia s-au gândit la mine și mi-au lansat o interesantă provocare: să testez aparatul de bucătărie  Panini Maker Breville, pentru a-mi satisface poftele de clătite…și nu numai.

”Breville îşi leagă numele de aparatele sandwich maker încă din anii ’70, fiind prima companie care a introdus sandwich toaster-ul. De atunci sandwich-urile toaster au devenit cele mai îndrăgite gustări. Breville PANINI MAKER continuă tradiția sandwich toaster-elor inovatoare. Pe lângă prepararea sandwich-urilor clasice, cu PANINI MAKER poți pregăti și sandwich-uri panini, calde și delicioase.”…și clătite deosebit de pufoase, aș adăuga eu acum. 🙂

Întoarsă din concediu cu forțe proaspete și nerăbdare, am testat acest aparat mic de bucătărie, încercând o serie de rețete de clătite și gustări pentru cină sau mic dejun. Și nu mică mi-a fost uimirea să constat cu bucurie în zilele acestea toride că prietenul meu Breville Panini Maker,  este foarte, foarte util putând fi folosit pentru o gamă largă de preparate și gustări ușoare. Nu face căldură, este foarte ușor de utilizat, nu i se încălzește mânerul, se poate adapta singur în funcție de grosimea preparatului…nu necesită grăsime, nu se lipește și se curăță foarte ușor. Ca să nu mai vorbesc de clătite care se fac cât ai clipi fără să le mai întorci, fără fum, miros sau căldură în casă, nefiind nevoie de nici un pic de ulei pentru uns…

Sunt super încântată, am îndrăgit aparatul acesta mic, multifuncțional, rapid și atât de util (mai ales pe căldurile acestea).

Nu mă voi opri cu testatul, așa că o bună perioadă de timp voi pregăti mai mult rețete ușoare la Breville Panini Maker, fără să mai murdăresc vase suplimentare și să îmi umplu bucătăria de cădură, miros de ulei încins și aburi plini de grăsime. Vi-l recomand și vouă cu căldură, pentru că pe mine m-a cucerit definitiv. Cu acest mic aparat minune constat acum că este o adevărată plăcere nu numai să savurez clătitele mele preferate, dar și să le pregătesc cu plăcere și mare ușurință.

De aceea vreau să le mulțumesc prietenilor de la Gustos.ro, iar vouă să vă povestesc despre prima mea rețetă delicioasă de clătite cu cremă de ciocolată și căpșuni, pregătită la acest aparat minune.

 Clătite cu cremă de ciocolată și căpșuniIngrediente ( cca. 22-25 buc)

  • 3 ouă
  • 200 ml lapte (1 pahar)
  • 200 ml apă minerală (1 pahar)
  • 300 gr. făină (2 pahare)
  • 3 lingurițe zahăr
  • 3 lingurițe ulei
  • 1 plic zahăr vanilinat
  • 1 vârf cuțit de sare

Pentru umplutură:

  • 180 gr. ciocolată neagră
  • 100 gr. frișcă lichidă
  • 1 plic zahăr vanilinat
  • 200 gr. căpșuni

Pentru decor (opțional):

  • ciocolată topită, zahăr pudră, căpșuni, frunze de mentă

Mod de preparare

-Pentru aluat, într-un castron, se bat bine ouăle cu un praf de sare, zahărul și zahărul vanilinat. Această operațiune se poate realiza fie cu telul (cum am procedat eu), fie cu mixerul.

-Se adaugă uleiul, apoi treptat făina, după care se toarnă laptele câte puțin și se omogenizează bine compoziția având grijă să nu se formeze ”cocoloașe”.

-La sfârșit se diluează compoziția cu apa minerală pe care o turnăm treptat, rezultând un aluat fluid potrivit de subțire.

Clatite cu crema de ciocolata si capsuni2-Se lasă aluatul să se ”odihnească” cca. 30 minute.

-Între timp ne ocupăm de crema de ciocolată.

-Într-un vas mic se pune smântâna pentru frișcă împreună cu zahărul vanilinat la foc mic, iar când începe să fiarbă o dăm deoparte și punem ciocolata ruptă în bucățele mici. Se amestecă bine până ce toată ciocolata se topește, amestecul devine omogen, rezultând o cremă fină de ciocolată.

-Se lasă crema să se răcească la temperatura camerei. Dacă doriți, pentru a o face mai pufoasă și aerată o puteți bate cu mixerul câteva minute când se răcește. (Eu am preferat să o folosesc așa, mai densă și concentrată).

-Se pregătesc și căpșunile, care se spală și se feliază în rondele subțiri.

-Când timpul de odihnă al aluatului s-a terminat, se conectează aparatul Breville Panini Maker la sursa de curent, până când ledul indicator declanșează indicându-ne că plita aparatului s-a încins și aceasta este pregătită pentru a întinde prima clătită pentru copt.

Clatite cu crema de ciocolata si capsuni3-Capacul aparatului se ridică și cu ajutorul unui polonic se toarnă aluatul pe plita încinsă, dându-i forma dorită (rotundă, în cazul meu) sau dreptunghiulară, după forma plitei. Cantitatea de aluat turnată depinde de grosimea și mărimea dorită pentru clătite. Eu am turnat un polonic aproape plin de cca 25 ml (recunosc, că de abia la a treia clătită, mi-am dat seama că nu trebuie să fie ”plin ochi”).

-După ce aluatul a fost turnat și nivelat aproape uniform cu dosul polonicului, se coboară capacul și după cca 2-3 minute la prima clătită, ledul declanșează și ne indică finalizarea coacerii. Timpul de coacere variază însă în funcție de cât de coapte preferați clătitele, putând să le scoateți înainte, sau după ce butonul cu led declanșează. Pe măsură ce aparatul se încinge, durata de coacere se diminuează.

Clatite cu crema de ciocolata si capsuni4-Când clătita este coaptă, se ia de pe plită cu ajutorul unei palete de silicon sau lemn.

-Se repetă aceste operațiuni, până se folosește tot aluatul și rezultă cca 22 -25 clătite (depinde de mărime) pufoase și aromate.

-Deși nu este nevoie, deoarece sunt anti-aderente, plăcile aparatului se curăță după utilizare, foarte simplu și ușor, rapid, doar cu ajutorul unui șervet absorbant de bucătărie sau a unei lavete.

-Clătitele gata făcute se umplu cu crema de ciocolată peste care se adaugă felii de căpșuni și se rulează după dorință.

Clătite cu cremă de ciocolată și căpșuni-Clătitele umplute se decorează cu zahăr pudră și se servesc după preferință cu/fără topping de ciocolată, alături de căpșuni proaspete.

Clătite cu cremă de ciocolată și căpșuniClătite cu cremă de ciocolată și căpșuniClătite cu cremă de ciocolată și căpșuniClătite cu cremă de ciocolată și căpșuniPoftă bună!

2 gânduri despre „Clătite cu cremă de ciocolată și căpșuni

Lasă un răspuns

