Salată cu paste, piept de pui și porumb

Salată de paste, piept de pui și porumbSalata cu paste, piept de pui și porumb este o salată sățioasă de vară, gustoasă și consistentă. Este o salată simplă și rapid de pregătit, pe care noi am savurat-o ca fel principal. Am mai pregătit de-a lungul timpului salate din paste cu carne de pui, dar nu am pus niciodată porumb. Combinația aceasta se pare că a fost și pe gustul fiicei mele care a repetat-o până acum chiar de câteva ori.

Particip cu această rețetă la ”Provocarea lunii august – Weekend cu spor”, inițiată de Ștefania Anastasiu, unde gazda noastră, Mihaela de la ”Hai să gătim cu Mishu!” ne-a propus ca teme preparatele ei delicioase din secțiunile ”salate” , ”rețete vegetariene” sau ”prăjituri”… Pentru că de fiecare dată când particip la o provocare îmi este greu să aleg din oferta variată de rețete a gazdei, de data aceasta m-am orientat către ceva ușor de vară. Cum nici cu timpul nu am stat prea grozav luna aceasta fiind mai mereu plecată de acasă în weekend-uri, criteriul predominant la alegere a fost acela că este un preparat rapid de pregătit.

Față de rețeta originală eu am adăugat și câteva frunze de salată verde și am înlocuit maioneza cu un sos din muștar și smântână. Salata cu paste cu piept de pui și porumb a ieșit delicioasă. Mie, combinația aceasta și consistența mi s-au părut deosebite, iar gustul de excepție. M-aș bucura să vă placă și vouă la fel de mult!

Ingrediente (4 porții)

  • 300 gr. paste scurte (fundițe, frunzulițe, etc)
  • 1 piept de pui
  • 1 lingură de unt
  • 1 cutie porumb SunFood
  • 4 castraveți murați
  • 3-4 frunze salată verde
  • 100 gr. iaurt
  • 150 gr. smântână
  • 1 lingură muștar
  • zeama de la ½ lămâie
  • 4-5 linguri ulei măsline
  • sare, piper (după gust)

Salată cu paste, piept de pui și porumbMod de preparare

-Se fierb pastele conform instrucțiunilor de pe ambalaj, după care se trec prin jet de apă rece și se pun la scurs într-o sită.

Salata cu paste, piept de pui si porumb2-Se spală și se taie în fâșii pieptul de pui, după care se prăjește, rumenindu-se ușor pe ambele părți într-o tigaie cu unt. Când carnea este făcută se scoate din tigaie și se dă deoparte să se răcească, după care se taie în cuburi mici

-Se taie castraveții murați rondele subțiri și împreună cu boabele de porumb se lasă la scurs într-o sită, până se răcește carnea.

-Se spală bine frunzele de salată, se scurg de apă și se taie/rup după preferință.

-Se pregătește sosul pentru salată: peste amestecul de muștar și smântâna, se picură încet uleiul amestecând exact ca la maioneză, după care se adaugă la sfârșit zeama de lămâie, sare și piper după gust.

Salata cu paste, piept de pui si porumb4-În sosul rezultat se adaugă iaurtul și se omogenizează.

-Se amestecă toate ingredientele pregătite pentru salată, respectiv, pastele fierte și scurse, castraveții tăiați, pieptul de pui tăiat mărunt, porumbul, salata, peste care se toarnă sosul preparat.

Salată cu paste, piept de pui și porumb-Ca mod de servire, fie, așezați frumos pe farfuria/platoul de servit toate ingredientele și adăugați din loc în loc sosul, fie le serviți gata amestecate.

Salată cu paste, piept de pui și porumb-Salata se poate decora după preferință: eu am decorat cu frunze de busuioc și frunze de arpagic/ceapă verde pe care le-am presărat deasupra.

Salată cu paste, piept de pui și porumbSalată cu paste, piept de pui și porumbSalată cu paste, piept de pui și porumbSalată cu paste, piept de pui și porumbPoftă bună!

Notă

-În rețeta originală pieptul de pui se fierbe. Eu am considerat că salata iese mult mai gustoasă dacă prăjesc puțin în unt pieptul de pui. Voi faceți cum doriți. 🙂

4 gânduri despre „Salată cu paste, piept de pui și porumb

Lasă un răspuns

