Tartă cu ciuperci

Tartă cu ciuperciTarta aceasta cu ciuperci face parte din categoria tartelor sărate, iar eu am reușit în sfârșit să mă ocup și de această rețetă cu care vă eram datoare.

Deoarece am constatat că sunt foarte în urmă cu scrisul rețetelor pe blog, m-am gândit să încep a vă prezenta, strecurând printre picături și noutăți și aceste rețete pregătite cu ceva timp în urmă…Vi  le-am arătat pe pagina de Facebook, dar nu am reușit să le mai postez aici din varii motive. Astfel, am zis că voi recupera și poate cândva voi reuși să ajung ”la zi” cu toate aceste rețete ale mele.

Știu, veți spune că este primăvară, este vremea verdețurilor, este post…și eu vin cu o rețetă de toamnă, iarnă, cu ouă și smântână? Da, pentru că astăzi a fost așa de frig, așa de neprimăvară afară, încât mi se pare potrivită și…în plus, am venit cu ceva simplu de preparat și gustos ”rău de tot”. 😉

Tarta mea de ciuperci este bună, sățioasă, hrănitoare, apetisantă, potrivită oricând pentru o gustare, pachețel, sau o cină ușoară în familie. Poate o încercați și vă convingeți singuri și…de ce nu, poate îmi trimiteți părerile voastre. Pe curând, dragilor! Să auzim doar de bine! 🙂

Ingrediente

Pentru ALUATUL DE TARTĂ

  • 1 ou
  • 125 gr. unt (1/2 pachet)
  • ½ linguriță sare
  • 250 gr. făină

Tartă cu ciuperciPentru UMPLUTURĂ

  • 500 gr. ciuperci champignon
  • 200 gr.smântână groasă
  • 100 gr. cașcaval (sau brânză rasă)
  • 3 ouă
  • 1 ceapă
  • 30 gr. unt
  • 4-5 grăunți usturoi
  • 8 roșii cherry (pentru decor)
  • 1 legătură mărar
  • sare, piper (după gust)

Tartă cu ciuperciMod de preparare

ALUATUL DE TARTĂ:

-Se face mai întâi aluatul pentru tartă: într-un castron se pune făina și sarea, se adaugă untul rece tăiat cubulețe și se frământă cu degetele până untul se amestecă cu făina și se formează un aluat nisipos.

-Se adaugă oul bătut și se frământă bine, până rezultă un aluat omogen și elastic.

Tarta cu ciuperci4-Se formează o bilă din aluat, se învelește cu folie alimentară și se dă la rece în frigider pentru cca. o jumătate de oră.

-După o jumătate de oră se scoate aluatul din frigider și cu ajutorul unui sucitor, pe blatul de lucru presărat cu puțină făină, se întinde o foaie rotundă cu dimensiunea puțin mai mare decât mărimea tăvii de copt (eu am folosit o tavă de tartă cu diametrul 28 cm), deoarece foaia se întinde și pe margine.

-Se tapetează forma de copt (se unge cu puțin unt și se presară puțină făină), se așează blatul de tartă, acoperind și marginile.

-Se înțeapă cu o furculiță blatul și se bagă tava în cuptorul preîncălzit la 200°C și se coace cca. 10 minute.

UMPLUTURĂ:

-Cât timp aluatul stă la frigider se prepară umplutura. Se începe mai întâi cu pregătirea ingredintelor.

-Se curăță, eventual se spală ciupercile sub jet de apă rece, se taie în felii nu foarte subțiri și se dau deoparte.

Tartă cu ciuperci-Se curăță, se spală și se toacă mărunt ceapa și mărarul, cașcavalul se dă pe răzătoare, iar usturoiul se taie mărunt.

-Într-o tigaie se încinge untul, după care se pune ceapa tocată împreună cu usturoiul și se lasă să se soteze, până când aceasta se înmoaie și începe să sticlească.

Tarta cu ciuperci5-Se adaugă ciupercile feliate și se lasă pe foc iute cca. 7-8 minute, până când ciupercile scad (nu mai au lichid) și se înmoaie puțin. Când sunt gata, se adaugă sare și piper după gust și se dau deoparte să se răcească.

-Cât timp blatul se coace, se bat ouăle cu smântâna, se adaugă cașcavalul ras, mărarul tocat, se condimentează cu sare și piper după gust și se omogenizează.

Tarta cu ciuperci6-În acest moment toate ingredientele pentru umplutură sunt pregătite, iar blatul este în cuptor.

ASAMBLARE:

-După ce s-a copt blatul, acesta se lasă câteva minute să se răcorească puțin.

Tarta cu ciuperci7-Se așează într-un strat uniform ciupercile călite împreună cu ceapa pe blat, peste care se răstoarnă compoziția de ou și smântână cât se poate de uniform.Tartă cu ciuperci-Se niveleză frumos umplutura și se pun deasupra roșiile cherry tăiate în jumătate. (Mie mi-a rămas puțin aluat de când am nivelat marginile și am improvizat un ”model” peste o parte din umplutură).

Tartă cu ciuperci-Se bagă tarta în cuptorul încins și se coace la aceeași temperatură de 200°C pentru cca. 25-30 minute, sau până când se rumenește ușor deasupra și pe margine.

Tartă cu ciuperciTartă cu ciuperci

-Când este gata se lasă tarta în tava de copt să se răcească înainte de servire. Dacă doriți, după câteva minute când s-a răcorit, se poate scoate cu grijă din tavă și se așează pe platoul de servit. (Eu am lăsat-o în tavă.)

Tartă cu ciuperci

Tartă cu ciuperci-Noi am servit-o rece, dar se poate servi la fel de bine și caldă. Indiferent cum este, caldă sau rece, merge de minune atât simplă, cu roșii, salată verde, sau…bineînțeles, după preferință fiecăruia.

Tartă cu ciuperciPoftă bună!

Sfaturi utile:

-Această tartă se poate face și cu ciuperci la borcan, din comerț. În această situație se procedează la fel, însă ciupercile se călesc doar după ce au fost foarte bine scurse.

Lasă un răspuns

