Mâncare de ștevie cu orez și leurdă

Mâncare de ștevie cu orez și leurdăCu toată vremea aceasta friguroasă, afară este primăvară și ea se face simțită și în bucătăria mea. Cu ce m-am mai delectat eu în ultimele zile? Cu o mâncare de ștevie cu orez și leurdă, tare, tare gustoasă și hrănitoare. Săptămâna aceasta a fost vedetă ștevia, sora spanacului: proaspătă, catifelată, lucioasă, care mustește de sucuri gustoase și hrănitoare… Fiindcă am avut o cantitate considerabilă, după ce am pregătit o ciorbă de ștevie cu borș, am oprit câteva legături și pentru o mâncărică delicioasă, pe care am aromat-o cu o legătură de leurdă și leuștean proaspăt. Nu mi-au reușit mie prea grozav fotografiile, dar vă asigur ca mâncarea de ștevie cu leurdă și orez a cărei rețetă vreau să v-o prezint în continuare, este îmbietoare și are un gust tare plăcut.

În această perioadă, alături de lobodă, spanac și urzici, ștevia este la loc de mare cinste prin proprietățile sale nutritive, fiind folosită alături de celelelalte verdețuri de sezon în așa zisele și tradiționale la noi, cure de toxifiere de primăvară.

În general, eu pregătesc toate aceste ciorbe și mâncăruri cu verdețuri de primăvară, doar cum am văzut la mama și bunica mea, pentru că așa m-am obișnuit și așa ne plac nouă cel mai mult. Evident, ca mai toate rețetele de mâncare și aceasta este doar orientativă pentru voi, fiecare putând-o adapta după preferințe, obiceiuri culinare și preferințele celor dragi.

Vă las așadar o rețetă de primăvară pentru mâncare de ștevie cu orez și leurdă, de care puteți profita cât de des se poate, mai ales în această perioadă de post.

Să aveți o primăvara frumoasă în continuare, dragilor! 🙂

Ingrediente (4 porții)

  • 4 legături de ștevie proaspătă
  • 1 legătură mare de leurdă
  • 3-4 fire ceapă verde
  • 2 buc. ceapă albă
  • 2 buc. ceapă roșie
  • 1 morcov ras
  • 3-4 linguri pastă de roșii
  • 1 ceașcă orez (cca. 100 gr)
  • 5-6 linguri de ulei
  • ½ legătură mărar verde
  • ½ legătură leuștean verde
  • sare (după gust)

Mod de preparare

-Se alege ștevia, se păstrează numai frunzele sănatoase, se înlătură codițele groase și se spală în cât mai multe ape.

-Se pune pe foc un vas mai mare cu apă, iar când apa clocotește se introduce ștevia care se opărește cca. 2-3 minute.

-Ștevia opărită se scoate într-o sită și se lasă la scurs, iar apa în care a fiert se păstrează.

-Între timp se pregătesc celelalte ingrediente, respectiv, se curăță și se spală legumele, ceapa și verdețurile proaspete se taie mărunt, iar morcovul se dă pe răzătoarea mică.

-Când ștevia s-a răcorit suficient cât să fie manevrabilă și este scursă, se mărunțește după preferință. (Eu am tăiat-o mărunt, în franjuri).

Mancare de stevie1-În vasul de gătit se pun ceapa, leurda (se mai opresc câteva fire proaspete) și morcovul, pregătite anterior, împreună cu uleiul și se lasă la foc potrivit câteva minute să se soteze, până când ceapă începe să se înmoaie puțin.

-Când ceapa s-a înmuiat se adaugă ștevia și se lasă câteva minute pe foc, amestecând din când în când, până se călește și aceasta.

-Peste ceapă și ștevie se adaugă orezul spălat în prealabil, se amestecă, se sărează după gust, iar când a scăzut toată zeama se adaugă puțin câte puțin, pe măsură ce mâncarea fierbe, din apa caldă în care a fost opărită ștevia.

Mancare de stevie2-Când orezul este fiert se adaugă pasta de roșii și se continuă până când mâncare clocotește de 2-3 ori. Mâncarea de ștevie este gata când toate ingredientele sunt fierte și aceasta a scăzut suficient.

Mâncare de ștevie cu orez și leurdă    Mâncare de ștevie cu orez și leurdă-Când mâncarea este gata, se potrivește de sare după gust și se adaugă verdeața (mărar, leuștean și cele câteva fire de leurdă oprite) tocată mărunt.

Mâncare de ștevie cu orez și leurdă

Mâncare de ștevie cu orez și leurdă-Mâncarea de ștevie cu orez și leurdă se sevește după preferință, atât caldă cât și rece, simplă, cu ceapă verde și usturoi, sau alături de salata preferată de primăvară.

Mâncare de ștevie cu orez și leurdăPoftă bună!

Notă:

-Dacă nu folosiți toată apa în care ați opărit ștevia, să nu o aruncați; aceasta fiind bogată în vitamine și minerale se poate bea în loc de apă.

-Cantitatea de orez poate varia în funcție de cantitatea de ștevie folosită, precum și după preferință. Cum eu aici nu am oprit prea multă ștevie am pus mai mult orez.

-Dacă doriți o mâncare mai concentrată, puneți mai multă ștevie și mai puțin orez.

-Leurda se pune pentru aroma delicată, ușor usturoiată și pentru gustul deosebit pe care îl dă mâncării. La fel și în acest caz, cantitatea poate varia în funcție de preferințe.

-Pentru că ștevia este ușor acrișoară, pentru a ”îndulci” mâncarea, știu de la bunica mea un mic secret: se pune mai multă ceapă. Din acest motiv eu am pus atâta ceapă…dar voi faceți cum considerați că vă este mai bine.

 

 

Lasă un răspuns

