Cheesecake cu biscuiți Oreo

Cheesecake cu biscuiți OreoAcest cheesecake cu biscuiți Oreo, este un desert simplu, fără coacere, care vă va cuceri iremediabil.

Deoarece a fost ziua mea de curând și eu nu mi-am pregătit nici un tort (de fapt, mi-a făcut mama unul 🙂 ), cum eram restantă cu această rețetă de ceva vreme, fiind prima postare pe această lună dat fiind faptul că mi-am luat o mică vacanță și am fost plecată, mi-am amintit de acest dulce savuros, bun chiar și pentru sărbătorile care se apropie.

Cu această postare, m-am gândit și la voi dragele mele mereu ocupate, pentru că vă prezint acum o rețetă delicioasă, la care nu îți trebuie nici prea multă experiență în ale deserturilor și nici timp mult la pregătirea ei.

Ce să vă mai spun pentru a descrie mai bine în cuvinte minunăția aceasta? Gusturile și texturile se îmbină excelent în acest preparat dulce amărui, cremos dar și ușor crocant, în aroma inconfundabilă a adoraților biscuiți Oreo. Este de vis, cheesecake-ul acesta!

Fiindcă cheesecake-ul cu biscuiți Oreo este un desert tare bun, fin, simplu, rapid și fără coacere, trebuie neapărat să îl încercați și voi…dar…să nu uitați, vă rog, de ingredientul secret. Să-l pregătiți cu drag și multă dragoste, așa cum l-am pregătit eu pentru copila mea iubită și…reușita vă va fi 100%. 😉

Abia aștept să îmi împărtășiți părerile voastre despre rețetă! 🙂

Ingrediente

Pentru BLAT:

  • 250 gr. biscuiți Oreo (4 pachete de 66 gr/pac)
  • 80 gr. unt Cheesecake cu biscuiți OreoPentru CREMĂ:
  • 500 gr. brânză Mascarpone
  • 400 ml smântână pentru frișcă (30% grăsime)
  • 80 gr. zahăr pudră
  • 15 gr. gelatină mărunțită (1 ½ plic de 10 gr.)
  • 18 biscuiți Oreo (3 pachete mici 66gr./pac.)
  • 1 plic zahăr vanilinat sau 1 linguriță esență vanilie

Cheesecake cu biscuiți OreoPentru GLAZURA DE CIOCOLATĂ:

  • 400 ml smântână pentru frișcă (30% grăsime)
  • 400 gr. ciocolată neagră
  • 10 gr. gelatină mărunțită (1 plic)

Cheesecake cu biscuiți OreoPentru DECOR:

  • 8-10 biscuiți Oreo
  • 100 gr. frișcă
  • opțional, 100 gr. ciocolată neagră (pentu dantela de pe margine)
  • opțional, 2 ciorchini coacăze roșii

Mod de preparare

BLATUL

-Se pregătește o tavă rotundă de tort cu fund detașabil (Ø= 24 cm).

-Se topește untul cca. 30 secunde în cuptorul cu microunde, sau la foc foarte mic pe aragaz, după care se lasă să se răcească la temperatura camerei.

Cheesecake cu oreo4-Se mărunțesc foarte bine biscuiții Oreo în blender, se adaugă untul topit și se omogenizează amestecul ”nisipos”.

-Compoziția obținută se așează uniform în tavă, presând bine blatul pe fundul tăvii cu ajutorul unei linguri.

-După ce blatul este gata, acesta se ține la rece în frigider, cca. 20 minute, până terminăm crema.

CREMA:

-Se pune gelatina la înmuiat conform instrucțiunilor de pe ambalaj și apoi aceasta se lichefiază introducând vasul cu gelatină într-un vas cu apă fierbinte.

-Cu ajutorul mixerului se bate brânza Mascarpone împreună cu zahărul pudră și zahărul vanilinat, până ce aceasta devine spumoasă și își dublează volumul.

-Se adaugă treptat smântâna pentru frișcă și se continuă mixarea până frișca este bătută, iar crema capătă o consistență tare și este pufoasă.

Cheesecake cu oreo5-Se pun biscuiții Oreo într-o pungă și se sfărâmă în bucăți mai mari, lovindu-i de câteva ori cu sucitorul.

-Peste crema de brânză cu frișcă se adaugă treptat gelatina lichefiată, se omogenizează bine cu ajutorul unei spatule, după care se adaugă bucățile de biscuiți Oreo care se amestecă ușor în cremă.

GLAZURA DE CIOCOLATĂ:

-Această glazură se pregătește la sfârșit, după ce cheesecake-ul a fost montat și lăsat la rece în frigider.

-Se pune gelatina la înmuiat conform instrucțiunilor de pe ambalaj și apoi aceasta se lichefiază introducând vasul cu gelatină într-un vas cu apă fierbinte.

-Într-un castron se rupe ciocolata în bucățele.

-Se pune smântâna pentru frișcă într-un vas (de dimensiuni reduse) la foc mic și se ține până când aceasta începe să fiarbă.

Cheesecake cu oreo6a-Se toarnă smântâna fierbinte peste bucățile de ciocolată și se lasă cca. 5 minute, până când ciocolata se topește, după care cu ajutorul unui tel sau spatule se amestecă bine, până se omogenizează și obținem o cremă fină de ciocolată.

-Peste crema de ciocolată se toarnă treptat gelatina lichefiată, amestecând în continuare încet, până când aceasta este bine incorporată.

-Se lasă crema de ciocolată să se răcorească la temperatura camerei, iar când aceasta este suficient de răcită (dar încă moale și curgătoare) se toarnă cu grijă peste cheesecake.

 Asamblare

-Peste blatul răcit și întărit din biscuiți se răstoarnă crema de brânză și frișcă cu biscuiți Oreo, se nivelează cât se poate de uniform și se dă la rece, în frigider, pentru cca. 1oră, până când crema se întărește bine.

-Între timp se pregătește glazura de ciocolată.

Cheesecake cu oreo6-După ce cheesecake-ul s-a întărit, se toarnă cu grijă începând din centru glazura de ciocolată călduță (la temperatura camerei), se nivelează și se bagă cheesecake-ul din nou la frigider pentru încă 1 oră spre a se întări bine glazura.

Cheesecake cu biscuiți Oreo-După ce s-a întărit glazura de ciocolată se scoate cheesecake-ul din forma detașabilă pe un platou și se decorează după preferință cu frișcă și biscuiți Oreo. Deoarece l-am pregătit pentru ziua fetei mele eu am făcut și o plăcuță de ciocolată (care a suferit un mic accident 😦 ) pe care am scris, o dantelă din ciocolată ca aici și am pus câteva bobițe de coacăze roșii pentru culoare. Aceste ornamente sunt evident, opționale.

Cheesecake cu biscuiți Oreo

Cheesecake cu biscuiți Oreo

Cheesecake cu biscuiți Oreo-Cheesecake-ul Oreo se porționează după preferință și se servește ca atare. Cred că ar fi minunat dacă la servire alăturăm și o lingură de înghețată de ciocolată sau vanilie.

Cheesecake cu biscuiți Oreo

Cheesecake cu biscuiți OreoPoftă bună!

Utile

– Pentru a da o savoare aparte cremei, biscuții din cremă trebuie să se simtă, de aceea se lasă mai mari.

-Vă împărtășesc un mic secret. 🙂 Deși am spus că gelatina se pune la înmuiat conform instrucțiunilor de pe pachet, eu folosesc aproape întotdeauna apă/lichid puțin mai mult de jumătate din cantitatea recomandată; când gelatina s-a ”umflat”, pun vasul cu gelatină într-un vas mai mare cu apă fierbinte pentru a lichefia gelatina. Am observat că în acest mod nu am dat niciodată greș cu nici un preparat care a necesitat folosirea gelatinei.

-Pentru glazura de ciocolată, când turnați smântâna fierbinte (atenție, aceasta nu trebuie să fiarbă niciodată!) peste bucățile de ciocolată, aceasta trebuie să acoperenu trebuie să amestecați imediat deoarece acest fapt conduce la răcirea amestecului și ciocolata nu se va mai topi uniform; trebuie să lăsați un timp de minim 5 minute ciocolatei să se topească, după care puteți amesteca. Acest lucru este valabil la orice preparat tip ganache. La început amestecul arată nu tocmai plăcut, deci nu vă speriați! Continuați să amestecați încet până veți obține crema fină de ciocolată.

 

Lasă un răspuns

