Supă cremă de ciuperci

Supă cremă de ciuperciAstăzi vă propun o supă cremă de ciuperci simplă, concentrată și savuroasă. Probabil sunt foarte multe rețete pentru o astfel de supă cremă, dar eu vă prezint aici doar o rețetă practică și convenabilă,  fără alte adaosuri, condimente, sau ingrediente sofisticate, pentru că am dorit doar să se simtă gustul natural al ciupercilor, nealterat de intervenția vreunui alt condiment/ingredient. Pe lângă celelelalte legume specifice oricărei supe/ciorbe obișnuite, nu am considerat necesar să folosesc decât puțin mărar care mi se pare că se potrivește cel mai bine cu ciupercile, intensificându-le gustul.

Pot spune că aceasta este printre puținele supe creme agreate în familia mea, fiind preferate supele și ciorbele tradiționale. Atunci când bucătăria îmi este pasiune și gătitul îl fac doar pentru cei dragi, așa cum poate v-am mai povestit și altădată, tonul preparatelor mele îl dă preferințele gastronomice ale familiei, cu prioritate cele ale soțului și copilei mele. Cum copila mănâncă acum din ce în ce mai rar acasă, rămâne doar soțul meu, care este foarte conservator, preferând ca prioritate mâncărurile tradiționale și astfel, mie îmi este destul de greu să reușesc aducerea un stil nou, sau a unui preparat netradițional pe masa noastră. Așa că mi-am propus să încep ”educația” cu supele creme, care mi se par delicioase și o pierdere adevărată pentru cei care nu le consumă. Dar cum fără îndoială orice început este dificil și orice învăț are și dezvăț, am plănuit să încep mai întâi cu pași mici și gusturi naturale, autentice…Așa am vrut să fie și această supă cremă pe care v-o prezint ca excelând prin  aromă și gust, unice de altfel, ale ciupercilor champignon.

Alături de crutoate crocante şi fragede aromate cu usturoi, supa cremă de ciuperci pregătită în acest fel cu multe legume este nu numai  hrănitoare, dar poate fi un bun remediu pentru întărirea imunităţii şi combaterea stresului…Este bună și acum în perioada postului dacă renunțăm la unt și smântână, dar este grozvă mai ales după mesele de sărbători îndestulate şi bogate în carne. Supa aceasta plină de vitamine ne va ajuta să ne reglăm nivelul colesterolului din sânge şi să menţinem greutatea sub control… Nu-i aşa că sună tentant?

Pe soțul meu mofturos l-am convins cu ea și chiar mi-a spus că a trecut-o pe lista lui de preferințe culinare…Așa, DA! 🙂 Pot spune în acest moment că am câștigat o bătălie cu încăpățînarea lui de a încerca și altceva decât mâncărurile tradiționale… Să vedem ce va urma în materie de supe cremă…Sunt doar curioasă acum, dragilor, dacă voi reuși să vă conving și pe voi cât este de delicioasă această supă cremă de ciuperci. Numai bine vă doresc! 🙂

Ingrediente (8-10 porții)

Pentru SUPĂ:

  • 1,0 kg ciuperci champignon
  • 2 buc.morcov
  • 2 buc. ceapă
  • 1 buc. ardei gras
  • 1 buc. păstârnac
  • 1 buc.rădăcină ţelină
  • 3 grăunţi de usturoi
  • 200 ml smântână de gătit
  • 50 gr. unt
  • ½ legătură mărar
  • 8-10 boabe piper
  • 1 linguriţă sare (sau după gust)
  • ½ linguriţă piper alb măcinat (sau după gust)
  • 3,0 litri apă

Supă cremă de ciuperciMod de preparare

-Se curăţă şi se spală toate legumele şi se taie în jumătate, sau după preferinţă, în bucăţi mari.

-După obiceiul casei, ciupercile fie se spală (dacă sunt prea murdare de pământ), fie se şterg foarte bine îndepărtând impurităţile şi firele de pământ, după care se curăţă de membrana care le acoperă şi se taie în jumătăţi. Aici teoriile sunt împărţite, deoarece se consideră că ciupercile absorbind foarte multă apă la spălat, se oxidează mai repede şi îşi pot pierde din gustul specific, precum şi din unele calităţi. De aceea las la alegerea voastră acest aspect. Eu, de regulă, doar dacă ciupercile sunt foarte tinere şi curate nu le spăl şi nu le curăţ, în rest le spăl pentru a fi în siguranţă.

-Într-o oală se pun toate legumele la fiert cu apă rece și puțină sare.

Supă cremă de ciuperci-Când legumele sunt aproape fierte se adaugă boabele de piper, ciupercile tăiate în jumătate şi se lasă să fiarbă (împreună cu legumele) cca. 30 minute, la foc potrivit, acoperind oala cu un capac. Cu cca. 5 minute înainte de a opri focul se adaugă grăunţii de usturoi.

Supă cremă de ciuperci-Când ciupercile sunt fierte, se dau deoparte de pe foc, se strecoară supa, iar legumele şi ciupercile se pun separat într-un blender.

Supă cremă de ciuperci-Se adaugă în blender peste legume şi ciuperci, untul, smântâna, sare, piper, mărarul spălat (opţional), se activează aparatul şi se pasează bine toate ingredientele câteva secunde, până ce se obţine un piure cremos şi foarte moale.

Supă cremă de ciuperci  Supă cremă de ciuperci-Se potriveşte supa cremă de ciuperci cu sare şi piper alb măcinat după gust şi se subţiază cu zeama fierbinte în care au fiert legumele până ce supa capătă consistenţa dorită.

Supă cremă de ciuperci

Supă cremă de ciuperci-Supa cremă de ciuperci se serveşte fierbinte cu crutoane.

Supă cremă de ciuperci

Supă cremă de ciuperci-Pentru decor se poate folosi mărar verde, smântână şi câteva felii de ciupercă presărate deasupra, în farfuria de servit. Bucăţelele mai mari de ciupercă şi crutoanele cu aromă de usturoi vor face deliciul acestei supe creme minunate.

Supă cremă de ciuperci

Supă cremă de ciuperciPoftă bună!

Rețeta am postat-o prima dată pe Hobby Chef.

 Utile:

-Pentru a avea crutoane crocante şi aromate, pe care să le serviţi cu supa cremă de ciuperci, stropiţi bucăţelele de pâine înainte de a le băga la cuptor să se rumenească, cu puţin ulei de măsline frecat cu 2-3 grăunţi zdrobiţi de usturoi.

-Dacă nu folosiţi toată supa strecurată de legume, aceasta o puteţi păstra la congelator, în formele speciale pentru cuburi de gheaţă şi o puteţi folosi la alte preparate.

-Pentru o savoare în plus, grăunţii de usturoi se adaugă când ciupercile sunt aproape fierte.

-Pentru un gust mai pronunţat al supei cremă se pot opri din ciupercile fierte câteva bucăţi care se vor tăia în felii foarte subţiri şi se vor adăugă în farfuria/castronul de servit.

-Supa cremă de ciuperci se poate pregăti şi de post înlocuind untul şi smântâna cu câteva linguri de ulei.

Lasă un răspuns

