Budincă din varză de Bruxelles, cartofi și jambon

Budincă din varză de Bruxelles, cartofi și jambonDa, este prima dată când pregătesc ceva cu micuțele acestea atât de deilcate și gustoase, adică este prima dată când gătesc varză de Bruxelles, deși îmi propusesem de ceva vreme. Le tot vedeam în supermarket, am mâncat la restaurant și la cumnata mea și mi-au plăcut, dar eu personal nu le-am gătit niciodată. Și nu știu zău, de ce nu am făcut-o pentru că sunt delicioase. Nu numai că sunt tare sănătoase (v-am atașat la sfârșitul articolului vreo două link-uri care mie mi s-au părut interesante și utile), dar sunt și foarte savuroase. Și nu au cum să fie altfel deoarece fac parte din aceeași familie (Brassica Oleracea Gemmifera) ca și varza, conopida și broccoli. Varza de Bruxelles se gătește rapid și poate fi introdusă într-o multitudine de rețete simple, în preparate delicioase, pe care să le savurăm mai apoi alături de cei apropiați. Deși este considerată o legumă de iarnă, vreau să vă prezint aici o budincă excelentă pe care am pregătit-o acum ceva vreme și a cărei rețetă simplă cu siguranță vă va prinde bine la un moment dat.

Inițial m-am gândit la un simplu gratin cu varză de Bruxelles, dar având în vedere că găteam și prezentam familiei un preparat cu o legumă nouă pentru ei, am zis că trebuie să o combin cu alte ingrediente cunoscute și plăcute, deoarece nu știam cum vor reacționa la gustul nou al micuțelor verze. Și atunci, în această budincă am asociat vărzuțele mele proaspăt achiziționate cu cartofi și jambon, evident pe lângă alte ingrediente. Am fost foarte inspirată pot spune, pentru că budinca mea din varză de Bruxelles, cartofi și jambon s-a bucurat de un succes adevărat, iar bucătarul (adică eu) de cea mai mare satisfacție. De aceea m-am gândit să vă prezint și vouă rețeta aceasta, deoarece budincuța este tare gustoasă, iar tinerele mămici pot introduce varza de Bruxelles copilașilor (am citit că este tare bună și recomandată pentru pici) printr-un preparat simplu, pe care sigur, aceștia îl vor adora.

Budinca din varză de Bruxelles, cartofi și jambon este potrivită pentru o cină ușoară și simplă alături de cei dragi, care vor fi nu numai satisfăcuți de gustul deosebit, dar se pot bucura și de beneficiile aduse de micuțele verze asupra sănătății.

Vă las rețeta și pot spune că sunt deja nerăbdătoare să îmi transmiteți părerile voastre și de ce nu, chiar o fotografie cu budinca vostră cu varză de Bruxelles.

Până la următoarea postare, vă doresc numai bine! 🙂

Ingrediente (4-6 porții)

  • 500 gr. varză de Bruxelles
  • 3-4 cartofi
  • 150 gr. jambon
  • 200 gr. cașcaval
  • 300 gr. smântână
  • 2 ouă
  • 1 legătură mărar verde
  • unt, pentru uns tava
  • sare, piper (după gust)

Budincă din varză de Bruxelles, cartofi și jambonMod de preparare

-Se spală bine cartofii, se pun cu apă și sare într-o cratiță și se fierb în coajă până se înmoaie, cca 25 – 30 minute, după care se scurg bine și se lasă deoparte să se răcească. Când cartofii sunt suficient de răciți pentru a-i putea manevra, se curăță de coajă și se taie în rondele.

Budincă din varză de Bruxelles, cartofi și jambon-Jambonul feliat se taie în bucăți mici care se vor rumeni puțin într-o tigaie cu foarte puțină grăsime (unt/ ulei) sau deloc, după care se lasă pe un șervețel de hârtie pentru a absorbi grăsimea în exces.

-Se curăță verzele de Bruxelles (dacă este cazul) îndepărtându-se frunzele nesănătoase și se fierb în apă cu puțină sare cca. 10-15 minute, după care se scot din apă și se pun la scurs într-o sită. Când se răcesc și sunt scurse bine micuțele verze se taie în jumătate.

Budincă din varză de Bruxelles, cartofi și jambon    Budincă din varză de Bruxelles, cartofi și jambon

-Cașcavalul se rade pe răzătoarea mică. Se pune deoparte o mână de cașcaval pentru a-l presăra peste budincă la sfârșit.

Budincă din varză de Bruxelles, cartofi și jambon-Se pregătește un sos amestecând bine cu un tel cele 2 ouă, smântâna și cașcavalul ras (mai puțin cel oprit separat) până rezultă o compoziție omogenă.

-Se unge cu unt un vas termorezistent și se așează primul strat din rondele de cartofi și jambon, al doilea strat din jumătățile de varză de Bruxelles, se toarnă jumătate din sosul de smântână, se presară iar jambon, se adaugă ultimul strat de cartofi și varză de Bruxelles (eu așa am dorit) peste care se toarnă sosul rămas. Voi puteți opta pentru ce variantă doriți alternând și drămuind ingredientele (varză, jambon și cartofi) și sosul după preferință.

Budinca din varza de Bruxelles3-Se bagă tava în cuptorul încins prealabil la 180°C, pentru cca. 25 minute, sau până când cartofii/verzele de Bruxelles s-au rumenit puțin.

Budincă din varză de Bruxelles, cartofi și jambon     Budincă din varză de Bruxelles, cartofi și jambon

-Cu 5 minute înainte de a opri cuptorul, se presară cașcavalul ras (cel oprit) peste cartofi/varză și se lasă ultimele minute în cuptor, până ce acesta se topește și cartofii/verzele se gratinează frumos.

-Când sunt gata, se scoate tava din cuptor și se lasă să se odihnească cca. 15-20 minute înainte de servire.

Budincă din varză de Bruxelles, cartofi și jambon

Budincă din varză de Bruxelles, cartofi și jambon-Budinca din varză de Bruxelles, cartofi și jambon se servește ca atare, simplă alături de salata preferată, sau ca și garnitură la diverse preparate cu carne, sau…după preferința fiecăruia.

Budincă din varză de Bruxelles, cartofi și jambon

Budincă din varză de Bruxelles, cartofi și jambonPoftă bună!

Util:

-În funcție de mărimea tăvii puteți opta pentru două, sau mai multe straturi de varză de Bruxelles, jambon și cartofi. Ținând cont de aceasta  se vor împărți și distribui uniform ingredientele și sosul între straturi, fără să uitați să păstrați câteva linguri de sos pentru uns deasupra și o mână de cașcaval pentru gratinat.

-Dacă doriți să știți mai multe despre varza de Bruxelles și despre beneficiile ei asupra organismului nostru vă invit să vizitați aceste link-uri:

http://www.eva.ro/dietafitness/nutritie/varza-de-bruxelles-beneficii-asupra-sanatatii-articol-26972.html

http://diversificare.ro/alimente/2013/11/varza-de-bruxelles-micuta-bogata-acid-folic/

Lasă un răspuns

