Legume cu carne de pui la cuptor

Legume cu carne de pui la cuptorVă propun astăzi un fel de mâncare cu multe legume,  generos în vitamine, consistent, cu o bogăție de arome și culori. Este minunat de făcut mai ales vara când avem o așa multitudine de legume și verdețuri proaspete…Eu am ales acum să pregătesc acest fel de mâncare cu legume congelate, pentru că am avut un motiv clar: este sfârșit de primăvară, au apărut deja trufandalele și diversele legume de sezon, iar eu încă mai am în congelator diverse legume și fructe. Așa că este grabă mare să le folosesc cât mai repede pentru a face loc celor proaspete. Așadar, am luat din congelator ultimele punguțe cu fasole grasă galbenă, cu dovlecei și mazăre, am adăugat și alte legume proaspete de prin cămară, evident și câteva bucăți de carne de pui și…ghiveciul meu de legume a ieșit spectaculos și gustos. Nu vreau să vă povestesc ce arome mi-au invadat bucătăria și ce încântare a fost pentru papilele noastre când am degustat această mâncarea. O nebunie savuroasă, sănătoasă și hrănitoare cu care ne-am delectat la masa de seară.

Cum piețele vor abunda în curând de legume românești, vă poftesc la acest ghiveci din legume cu carne de pui la cuptor. Îmi plac nespus astfel de preparate, pentru că ne putem lăsa inspirația, pofta, preferințele dar și bugetul alocat, să zburde libere la alegerea legumelor necesare, iar rezultatul este mereu la fel de senzațional și gustos.

Dacă faceți și voi legume la cuptor, abia aștept să îmi spuneți care a fost alegerea și combinația voastră. Dar…până atunci, vă îmbrățișează, a voastră Vicky. Pe curând! 🙂

Ingrediente (8 porții)

  • 8 pulpe de pui, partea superioară (sau cca. 800 gr. carne pui)
  • 3 cepe
  • 2 cartofi
  • 3 morcovi
  • 4-5 fire usturoi verde
  • ½ țelină
  • 500 gr. fasole verde (la mine congelată)
  • 400 gr. mazăre (la mine congelată)
  • 2-3 dovlecei (la mine congelat)
  • 8-10 roșii cherry
  • 2 linguri pastă de roșii
  • 3-4 linguri de ulei
  • 1 legătură pătrunjel verde
  • sare, piper (după gust)

Legume cu carne de pui la cuptorMod de preparare

-Se curăță, se spală carnea de pui și se șterge bine cu șervete de hârtie.

-Se curăță, se spală toate legumele și se taie după preferință. (Eu am tăiat cepele julien, cartofii, dovleceii și țelina le-am tăiat în cuburi mai mari, morcovii în rondele, fasolea păstăi în jumătate, usturoiul verde l-am tocat mai mare, iar pătrunjelul l-am mărunțit).

-Într-o cratiță mai mare se pune uleiul, iar când acesta s-a încins se prăjesc pe rând (la mine nu au încăput toate) pulpele de pui, până când se rumenesc ușor pe ambele părți. Pulpele prăjite ușor se scot pe o farfurie și se dau deoparte.

-În uleiul în care am prăjit carnea se pune ceapa împreună cu usturoiul verde și se lasă la foc potrivit, până când aceasta începe să sticlească și devine ușor aurie.

-Se adaugă morcovii și țelina, se amestecă și se lasă pe foc până ce acestea se înmoaie puțin.

-Se adaugă apoi pe rând păstăile de fasole verde, mazărea, cartofii, iar la sfârșit dovleceii. După fiecare sortiment de legume, se amestecă și se lasă puțin să se călească pe foc.

Legume cu carne de pui la cuptor2-Când toate legumele sunt sotate, se condimentează cu sare și piper după gust și se oprește focul.

-Se adaugă pasta de roșii (dacă doriți mai colorat) și roșiile cherry, trei sferturi din pătrunjelul tocat (se mai oprește puțin pentru decor), se amestecă ușor și se transferă conținutul într-o tavă/vas larg pentru cuptor. Nu este nevoie să adăugați nici un pic de apă, pentru că legumele au suficientă.

Legume cu carne de pui la cuptor3-Peste legumele din tavă se așează pulpele de pui ușor prăjite, se acoperă tava cu folie de aluminiu și se bagă tava în cuptorul încins la 180°C, pentru aproximativ 45 minute (depinde de cuptor) sau până când legumele și carnea sunt făcute.

-Cu 10-15 minute (depinde de cât de rumene vă doriți carnea și legumele) înainte de a opri cuptorul, se scoate folia și se lasă legumele și carnea să se rumenească frumos deasupra.

Legume cu carne de pui la cuptor-După ce legumele la cuptor sunt gata, înainte de servire se presară restul de pătrunjel tocat, pentru decor.

Legume cu carne de pui la cuptor

Legume cu carne de pui la cuptor-Legumele la cuptor cu carne de pui, se servesc calde alături de salata preferată, sau după dorință.

Legume cu carne de pui la cuptorPoftă bună!

Utile

-Așa cum v-am obișnuit, eu gătesc în general pentru 4 persoane, iar această mâncare mi-a ajuns să servim de două ori. Voi puteți adapta cantitățile indicate pentru numarul de porții dorite.

-Dacă doriți o mâncare mai colorată și mai acrișoară, puteți adauga fie mai multe roșii, fie pastă de roșii. Eu aici am optat să colorez cu pastă de roșii, roșiile cherry fiind mai mult pentru aspect.

-Legumele se pun la sotat după timpul necesar pregătirii acestora. Am început cu legumele mai tari, terminând cu cele care se gătesc cel mai repede.

-Dacă vă doriți mai mult sos, puteți adăuga puțină supă de pui sau apă caldă, înainte de a băga tava cu legume și carne la cuptor.

Lasă un răspuns

