Pulpe de pui la cuptor cu miere și muștar cu cartofi Hasselback

Pulpe de pui la cuptor cu miere și muștar cu cartofi HasselbackAm pregătit aceste pulpe de pui la cuptor cu miere și muștar cu cartofi Hasselback, ca răspuns la o provocare și…tare bună alegere am făcut pentru că sunt delicioase. Ușor crocante la exterior, fragede la interior, cu gust dulce acrișor și puțin picant, pulpele acestea sunt o nebunie consistentă. Modul de gătire a pulpelor pe grătarul așezat peste tava cu cartofi, în cuptor, aromează cartofii într-un mod deosebit. Cred că dacă erau pulpe de pasăre de curte erau și mai și…Cartofii Hasselback, sau cartofii ”acordeon” pe cât sunt de aspectoși pe atât de gustoși sunt. Ei își au originea undeva prin Suedia, fiind pregătiți prima dată în anii 1700 în Stockholm, într-un restaurant numit Hasselbacken, de unde își trag și numele. Chiar dacă necesită puțin mai mult timp și fantezie, se pregătesc simplu și da, chiar merită încercați, pentru că acești cartofi sunt excelenți datorită pregătirii lor speciale cu mult unt aromatizat: cremoși la interior și crocanți la exterior. Dar despre asta vă povestesc mai târziu…cert este că sunt geniali, iar combinația cu aceste pulpe de pui, îți poate oferi un prânz perfect sau o cină savuroasă de duminică. Din păcate nu am făcut decât 3 porții pentru că în weekendul trecut ”domnul tati” a fost plecat în provincie și am rămas doar noi fetele. Și chiar ne-am răsfățat cu ”mâncărica” aceasta.

De fiecare dată când particip la o provocare și trebuie să îmi aleg un fel de mâncare de pe un alt blog, îmi este foarte greu să mă hotărăsc, mai ales că de data aceasta chiar aveam de unde, deoarece blogul gazdei noastre din luna mai – ”În bucătărie la Sidy” are o multitudine de rețete grozave. Eu a trebuit să aleg ceva mai simplu, fără combinații neobișnuite, ceva care să fie sigur pe gustul copilei mele. Deși din varii motive am decis să nu mai particip la provocări, la rugămintea prietenei mele Sidonia Toncean, am acceptat luna aceasta să particip la provocarea ”Weekend cu spor”, inițiată de Ștefania Anastasiu și mă prezint așadar cu această  rețetă deosebită. În rețeta originală Sidy a folosit condimente cu miere și muștar de la Kotanyi, dar cum eu nu am avut așa ceva în casă am folosit de-a dreptul miere și muștar și de aceea pulpițele mele au ieșit ceva mai colorate. Am mai umblat câte puțin și la tehnica de pregătire, dar sunt convinsă că gazda noastră nu se supără. Ce mai, nu vă mai rețin cu vorbele și vă voi prezenta imediat și rețeta, care mie mi s-a părut grozavă. Mulțumesc pentru rețetă, Sidy dragă, iar vouă să vă fie cu folos! 🙂

Ingrediente (3 porții)

  • 3 pulpe de pui
  • 1 lingură de miere
  • 1 lingură de muștar
  • 100 ml vin alb
  • 2 linguri ulei de măsline
  • câteva frunze de salvie proaspătă
  • 1-2 linguri sos Worcestershire
  • 1 căpățână usturoi
  • 1-2 cartofi/pulpă (eu am pus 6 cartofi)
  • 100 gr. unt
  • 4-5 fire pătrunjel proaspăt
  • sare roz de Himalaya (după gust)
  • piper mozaic măcinat (după gust)

Pulpe de pui la cuptor cu miere și muștar cu cartofi HasselbackMod de preparare

-Se curăță, se spală bine pulpele de pui și se lasă să se zvânte, sau se șterg ușor cu șervete de hârtie.

-Într-un bol se pregătește o marinadă amestecând următoarele: mierea, muștarul, vinul alb, uleiul de măsline, salvia proaspătă tocată, sosul Worcestershire, usturoiul zdrobit (se mai opresc 2-3 grăunți pentru cartofi).

-Se pun pulpele în bolul cu marinadă, se acoperă cu folie de plastic sau capac și se țin minim 3 ore la rece în frigider. Eu le-am pregătit de seara și le-am ținut până a doua zi dimineață și cred că este mult mai bine așa.

-Între timp se curăță, se spală cartofii și se șterg cu șervete de hârtie. Cartofii întregi se vor tăia în felii subțiri, astfel încât partea de jos să rămână intactă, iar la sfârșit să arate ca un acordeon.

-Se pregătesc 6 bucăți de hârtie de copt și 6 bucăți de staniol alimentar, în care vom înfășura individual fiecare cartof. (Numărul bucăților de hârtie/staniol depinde de numărul cartofilor.)

-Într-un vas se încălzește ușor untul până când acesta se lichefiază, se adaugă cei 2-3 grăunți de usturoi (opriți de la marinadă) zdrobiți, pătrunjelul tocat mărunt, sare și piper măcinat și se amestecă toate.

-Se așează fiecare cartof pe o bucată de hârtie de copt sau direct pe staniol și cu ajutorul unei pensule se unge foarte bine cu amestecul de unt, insistând pe fiecare felie.

Pulpe de pui la cuptor cu miere si mustar cu cartofi Hasselback2-Se înfășoară fiecare cartof în staniol și se așează în tava de copt care se introduce în cuptorul încins la 200°C, pentru 15 minute.

-După 15 minute se scot cu grijă cartofii din staniol (atenție să nu vă ardeți cu aburul!) și se pun în tava de copt, cu tot cu untul scurs. Cu ajutorul pensulei se ung cartofii din abundență cu untul din tavă.

-Se scot pulpele din marinadă, se ung uniform cu sosul de marinadă și se așează pe un grătar deasupra tăvii de copt cu cartofi, în așa fel încât grăsimea de pe pulpe să curgă pe cartofi.

Pulpe de pui la cuptor cu miere si mustar cu cartofi Hasselback3-Se introduce tava cu cartofii și gratarul cu pulpe deasupra în cuptorul încins la 180-200°C (depinde de cuptorul fiecăruia) și se lasă cca. 1 oră până când pulpele sunt rumenite frumos, iar cartofii sunt la fel, rumeniți deasupra.

-Între timp, de cel puțin 2 ori se scoate tava din cuptor și se ung pulpele cu sosul din miere și muștar (marinada), iar cartofii se ung bine cu pensula cu untul și grăsimea din tavă, insistând la fel pe fiecare felie.

Pulpe de pui la cuptor cu miere și muștar cu cartofi Hasselback

Pulpe de pui la cuptor cu miere și muștar cu cartofi Hasselback

Pulpe de pui la cuptor cu miere și muștar cu cartofi Hasselback-Când sunt gata, se scot pulpele de pui cu miere și muștar din cuptor și se servesc calde/fierbinți alături de un cartof Hasselback pufos la interior și crocant la exterior presărat cu puțin pătrunjel tocat, asezonate evident cu o salată preferată de sezon.

Pulpe de pui la cuptor cu miere și muștar cu cartofi Hasselback

Pulpe de pui la cuptor cu miere și muștar cu cartofi HasselbackPoftă bună!

Utile:

– La pregătirea cartofilor Hasselback, pentru a fi siguri că nu străpungeți tot cartoful, când tăiați feliile subțiri, este bine să-l fixați pe o lingură. Astfel puteți tăia cu siguranță, cuțitul oprindu-se mereu in lingură, iar baza cartofului va rămâne intactă, la sfârșit putând lua forma aceasta frumoasă de acordeon.

-În rețeta originală cartofii Hasselback se pregătesc punându-se bucățele de unt și usturoi tăiat între felii, se presară sare și pătrunjel deasupra și câte o lingură ulei de măsline. Eu am preferat această variantă cu unt topit și celelate ingrediente amestecate,  pentru că mi s-a părut un mod uniform de ungere și aromare a cartofilor, mai ales că ei trebuie să fie crocanți la exterior.

-Cartofii Hasselback se pot pregăti după dorința fiecăruia și cu bucăți de brânză/cașcaval, șuncă, kaizer, ierburi aromatice, etc. Aici fiind folosiți ca garnitură am considerat suficient, doar unt, condimente și verdeață. Dacă îi folosiți ca fel principal, îi puteți umple după preferință.

-Deși eu am sărit această etapă, vouă v-am prezentat varianta corectă și anume, cartofii se înfășoară întâi în hârtie de copt și abia după aceea în staniol. Am citit recomandări în acest sens că nu ar fi tocmai sănătos să pregătești alimentele direct în staniol, deși acesta este alimentar. Voi procedați cum considerați. Dacă folosiți și hârtie de copt este bine să fie umezită înainte și apoi stoarsă.

Lasă un răspuns

