Prajitură cu migdale, jeleu și mousse de vișine cu tonka

Prajitură cu migdale, jeleu și mousse de vișine cu tonkaÎn sfârșit, se pare că am reușit să scriu rețeta pentru această prăjitură cu migdale, jeleu și mousse de vișine cu tonka, cu care particip la competiția anuală Green Sugar Blogger 2016. Nu știu de ce, dar m-am hotărât foarte greu ce dulce să fac cu Green Sugar, acest îndulcitor 100% natural pe care l-am folosit pentru prima data. Nu știam ce gust are prin prelucrare, sau cum se comportă în combinație cu alte ingrediente, sau la temperaturi ridicate. Pe lângă acest aspect m-am gândit că dacă tot pregătesc un desert natural, fără calorii, apoi să fie unul sănătos și gustos în care să încerc să elimin sau să folosesc cât mai puțină făină, dar…mai ales să fie și unul de sezon. Cum rețeta am făcut-o cu ceva vreme în urmă (aproape imediat ce s-a dat startul concursului), dar mi-a luat și mai mult timp să o scriu, din varii motive personale și probleme cu laptopul, eu am folosit și vișine congelate, dar acum se găsesc proaspete peste tot.

Buun…dar să vă povestesc acum impresia mea despre Green Sugar, sau despre acest minunat îndulcitor natural axtras din stevie rebaudiana, cu zero calorii și zero indice glicemic: este EXCELENTĂ. Sunt fericită că l-am descoperit și pot acum să pregătesc orice desert și pentru cei din familia mea și prietenii care au diabet, sau au poftă de un dulce, dar sunt la dietă. Pe lângă faptul că nu este nici o diferență la gust față de zahărul clasic și se comport identic ca acesta la prelucrarea sa în deserturi, este și foarte sănătos. Am avut oarece temeri în privința gustului, deoarece cu ceilalți îndulcitori eu personal nu m-am acomodat deloc, din cauza acestui aspect. Dar la acest desert nici nu îți dai seama că este fără zahăr. Și ce plăcere este să savurezi liniștit un desert care știi că nu are un efect negativ asupra sănătății tale…

Mi-a ieșit un deliciu această prăjitură de sezon cu blat de migdale și lime, jeleu și mousse de vișine cu tonka, unde am înlocuit zahărul cu Green Sugar. Aroma păstăilor de tonka în combinație cu esența de vanilie naturală au conferit prăjiturii o aroma unică, de neegalat care s-a îmbinat perfect cu vișinele. Am ras o păstaie de tonka în jeleul fierbinte iar gustul a căpătat ușoare tente de caramel și miere, iar o păstaie am adăugat-o împreună cu esența de vanilie în mouss-ul rece, iar aroma vișinelor a căpătat aici influențe de vanilie și migdale…Vă închipuiți deci,ce arome, ce desfătare într-o singură prăjitură savuroasă, fină și răcoritoare, cu blat pufos de migdale. Și se pregătește atât de ușor…

Prin urmare, atât eu, cât și toți cei care au degustat-o au fost foarte încântați de rezultat, savurând minunea aceasta dulce, dar fără zahăr. Cum este posibil să faci un desert atât de bun, fără zahăr? Sunt super încântată de produsele achiziționate de la Green Sugar.

Dacă tot este sezonul vișinelor, vă ademenesc cu această prăjitură, iar ca să fim pe deplin în asentimentul unui dulce sănătos, cel mai bine am considerat că se potrivește cu un pahar de apă rece, rece, infuzată cu multe fructe și ierburi aromatice, ușor îndulcită cu un stick Green Sugar. Rezultat final: efect și stare garantată de bine, după servire! 🙂 Mai ales dacă alegem și un décor din vișine glasate/jivrate/trase în ciocolată…Un vis și o nebunie senzorială pentru văzul și papilele noastre gustative, la care vă invit și pe voi! Nu înainte de a vă reaminti că o susținere din partea voastră mi-ar prinde tare bine! 🙂

Ingrediente  

Pentru BLATURI(ALB+CACAO):

  • 5 ouă
  • 200 gr. Green Sugar (pulbere)
  • 180 gr. făină de migdale (sau migdale fără coajă măcinate)
  • 125 gr. făină
  • 180 gr. unt
  • 250 gr. iaurt (mai gras)
  • 35 gr. cacao
  • coaja rasă de la o lime
  • 2 lingurițe rase praf de copt
  • 1 linguriță rasă bicarbonate
  • 1 linguriță esență naturală de vanilie
  • un vârf cuțit sare

Prajitură cu migdale, jeleu și mousse de vișine cu tonkaPentru JELEU, MOUSSE și GLAZURA DE VIȘINE:

  • 700 gr. vișine fără sâmburi, eu am avut congelate (pentru jeleu, mousse și glazură) + 300 gr. vișine pentru interior
  • 200 ml smântână pentru frișcă
  • 250 gr. Green Sugar (pudră)
  • zeama de la 1 lime
  • 1 lingură rasă făină tapioca (sau amidon, pentru jeleu)
  • 2 plicuri de gelatină fin mărunțită (2×10 gr.)
  • 1 linguriță esență naturală de vanilie
  • 2 pastăi de tonka

Prajitură cu migdale, jeleu și mousse de vișine cu tonkaPentru DÉCOR (optional):

  • 250 gr. vișine întregi (cu tot cu codiță)
  • 250 gr. Green Sugar
  • ¼ pahar apă
  • 1 lingură zeamă de lămâie
  • 100 gr. ciocolată neagră
  • frunze de mentă

Pentru APA INFUZATĂ CU FRUCTE:

  • 2 litri apă plată
  • 10-15 vișine fără sâmburi
  • 4-5 căpșuni tăiate în jumătate/sferturi
  • 2 caise tăiate felii
  • 1 piersică tăiată felii
  • 3-4 frunze mentă proaspătă
  • 1-2 fire de cimbrișor proaspăt
  • 2-3 frunze busuioc proaspăt
  • 2-3 flori de tei proaspete
  • 1 lime
  • ½ lămâie
  • 1 stick Green Sugar

Mod de preparare

-Mai întâi, se pregătesc vișinele: dacă folosiți vișine congelate acestea se lasă să se dezghețe într-o sită, iar dacă folosiți vișine proaspete, după ce se spală și li se scot sâmburii acestea se pun la scurs, de asemenea tot într-o sită. Atenție, siropul scurs se va folosi la jeleul pentru glazură!

BLATUL:

-Într-un bol se amestecă 90 gr. făină cernută cu făina de migdale, praful de copt, bicarbonatul, sarea și coaja de lime rasă.

-Cu ajutorul unui mixer se freacă bine untul aflat la temperature camerei cu Green Sugar-ul până aproape își dublează volumul. Atenție, cristalele de Green Sugar se vor dizolva mai greu decât zahărul, dar nu este nici o problemă dacă acestea nu s-au dizolvat integral!

-Se adaugă pe rând ouăle (care sunt la temperatura camerei) amestecând pentru omogenizare după fiecare. Atenție, nu vă impacientați, deoarece este posibil ca structura compoziției să capete aspect de cremă tăiată, dar ”situația” se va rezolva imediat ce veți pune făina!

Prajitura cu migdale, jeleu si mousse de visine cu tonka4-Se adaugă alternând câte puțin din compoziția uscată (amestecul de făină) și iaurtul, amestecând bine după fiecare, până când se termină de pus toate ingredientele, iar la sfârșit se adaugă esența de vanilie care se omogenizează în compoziția de aluat. Va rezulta un aluat moale omogen, vâscos, destul de consistent (nu curge ușor).

Prajitura cu migdale, jeleu si mousse de visine cu tonka5-Se împarte aluatul în două părți egale, turnându-l separat în două boluri: într-unul din boluri se adaugă restul de făină (cca. 35 gr.) iar în celălalt se adaugă cacaoa și apoi ambele compoziții se omogenizează separat.

-Se aprinde cuptorul și se reglează temperatura la 180°C.

Prajitura cu migdale, jeleu si mousse de visine cu tonka6-Se răstoarnă cele două compoziții (albă și cu cacao) în două tăvi egale tapetate cu hârtie de copt (sau clasic, cu grăsime și făină). Deoarece nu am avut două tăvi identice, eu am copt pe rând cele două blaturi, folosind aceeași tavă cu dimensiunea de 25cmx36cm.

-Se bagă tăvile în cuptorul încins și se coc la 180°C pentru cca. 25 minute (depinde de cuptor) sau până când se rumenesc foarte ușor pe deasupra și se deslipesc pe margine. Dacă le coaceți simultan, după cca. 15 minute, deschideți cuptorul și inversați ordinea tăvilor.

-Când cele două blaturi sunt coapte se scot tăvile din cuptor și acestea se lasă să se răcească fie în tavă, fie pe un grătar special.

-Cât timp blaturile se răcesc ne ocupăm de jeleul și mousse-ul de vișine.

JELEU ȘI MOUSSE DE VIȘINE:

Prajitură cu migdale, jeleu și mousse de vișine cu tonka-Cele 700 gr. de vișine se pun împreună cu Green Sugar-ul și zeama de lime pe foc mic pentru cca. 5-10 minute până se topește îndulcitorul, iar vișinele se înmoaie puțin.

-Se iau de pe foc și se pun vișinele într-o sită pentru a se scurge siropul lăsat.

-Vișinele rămase după scurs (nu trebuiesc scurse foarte bine) se împart în două părți aproximativ egale.

1.JELEUL DE VIȘINE:

-Într-un bol mic se pune la înmuiat 1/2 plic de gelatină cu puțină apă rece (atât cât să acopere gelatina și să o depășească puțin) pentru cca 10 minute. După ce gelatina s-a înmuiat, aceasta se lichefiază, punând bolul cu gelatină într-un vas mai mare cu apă fierbinte.

-Se zdrobesc grosier cu blenderul (1-2 pulsații) jumătate din vișinele oprite.

-Se amestecă făina de tapioca (sau amidonul) cu puțină apă rece până ce aceasta se dizolvă și se toarnă peste vișinele zdrobite.

Prajitura cu migdale, jeleu si mousse de visine cu tonka9a-Se pune amestecul pe foc mic și se fierbe cca. 5 minute până când jeleul se îngroașă, după care se oprește focul și se toarnă gelatina lichefiată și se omogenizează compoziția. În jeleul fierbinte se rade 1 păstaie de tonka, după care se dă deoparte jeleul și se lasă să se răcească la temperatura camerei, amestecând din când în când.

2.MOUSSE DE VIȘINE:

-Se bate smântâna cu esența de vanilie și se dă puțin la rece.

-Într-un bol mic se pune la înmuiat al doilea plic de gelatină (10 gr.) cu puțină apă rece și se procedează similar ca la primul.

-Restul de vișine fierte cu Green Sugar, se mărunțesc de data aceasta foarte bine cu blenderul, până rezultă un piure fin, peste care se toarnă gelatina lichidă și se omogenizează.

-Se amestecă bine piureul rece de vișine cu 2-3 linguri de frișcă, după care compoziția rezultată se adaugă treptat peste restul de frișcă, amestecând ușor cu o spatulă, până ce rezultă o cremă spumoasă, fină și omogenă.

Prajitura cu migdale, jeleu si mousse de visine cu tonka9b-Când mousse-ul de vișine este gata, se rade o păstaie de tonka care se incorporează în cremă.

-Crema/mousse-ul rezultat se dă puțin la rece până se pregătește blatul pentru asamblare. (Atenție, să nu se întărească gelatina prea tare! În această situație crema nu mai poate fi întinsă peste blat.)

3.JELEUL GLAZURĂ:

-Glazura de jeleu se pregătește numai după ce prăjitura a fost asamblată și a stat cel puțin o oră la frigider.

-Se amestecă sucul scurs de la vișinele proaspete și/sau puse la decongelat (în cazul meu) cu siropul strecurat lăsat de vișinele fierte, se fierbe cca. 5 minute la foc mic, după care se oprește focul și se toarnă restul de gelatină rămasă (½ plic) care a fost pregătită și lichefiată ca mai sus. Trebuie să vă rezulte cca. 250 ml sirop. (Dacă nu aveți această cantitate, completați fie cu puțin sirop natural de vișine (sau alt sirop roșu de fructe), sau apă, dar atunci mai adăugați o lingură de Green Sugar. Amestecați și lăsați siropul să fiarbă cca. 5 minute la foc mic, până se topește GS, dați deoparte și apoi turnați restul de ½ din plicul de gelatină lichefiată, pregătită la fel ca mai sus).

-Când este gata se lasă jeleul deoparte să se răcească la temperature camerei.

Prajitura cu migdale, jeleu si mousse de visine cu tonka9c-Când siropul capătă o consistență ușor vâscoasă, cât să curgă încă, se toarnă peste prăjitură cât mai uniform, începând din centrul prăjiturii, încercând astfel o glazurare cât mai uniformă.

ASAMBLARE:

-Restul de vișine fără sâmburi (cca. 300 gr.) se taie în jumătate și se pun la scurs.

-Se taie cele două blaturi răcite în 2 părți egale pe latura lungă. Vor rezulta astfel 2 blaturi ”negre” și 2 blaturi ”albe”.

-Se împarte jeleul de vișine în două și se ung cele două jumătăți de blat negru cu acesta. Peste fiecare blat uns cu jeleul de vișine se așează presând ușor câte un blat alb.

-Se unesc cele două ”sandwich-uri ”cu mousse-ul de vișine din care se mai opresc 3-4 linguri pentru uns deaspra.

-Se așează primul ”sandwich” în tava de asamblat cu blatul de cacao la partea de jos.

Prajitura cu migdale, jeleu si mousse de visine cu tonka7-Se întinde jumătate de mousse-ul de vișine rămas peste blatul alb, se așează jumătățile de vișine cu partea tăiată în sus, se întinde cealaltă jumătate de cremă nivelând cât mai uniform, după care se așează celelate două foi lipite cu jeleu, cu foaia de cacao în sus, presând ușor.

-Se așează o greutate și se dă prăjitura la rece în frigider pentru cca. 30 minute, după care se scoate din frigider, se întinde restul de mousse oprit și se introduce tava înapoi în frigider pentru încă 30 minute.

-După 1 oră se pregătește jeleul pentru glazură ca mai sus, iar când aceasta se răcește la temperatura camerei și capătă o consistență suficientă cât să curgă încă (Atenție să nu se întărească gelatina prea mult!) se toarnă cât se poate de uniform peste prăjitură.

Prajitura cu migdale, jeleu si mousse de visine cu tonka8-După ce se toarnă jeleul de vișine prăjitura se lasă la rece până când și acesta se întărește. Este bine ca prăjitura să se pregătească de pe o zi pe alta și a doua zi să se servească. Știu că este ”grea” așteptarea, mai ales pentru pofticioși, dar a doua zi este perfectă pentru tăiat și porționat după preferință. Eu am optat pentru două variante de porționare: cu forma rotunda specială și clasic cu un cuțit subțire, foarte bine ascuțit.

Prajitură cu migdale, jeleu și mousse de vișine cu tonka       Prajitură cu migdale, jeleu și mousse de vișine cu tonka

-După întărirea jeleului prăjitura este gata de tăiat și de servit. Nu însă înainte de a o decora…

Prajitură cu migdale, jeleu și mousse de vișine cu tonka      Prajitură cu migdale, jeleu și mousse de vișine cu tonka-După ce am tăiat-o, am decorat fiecare bucată de prăjitură cu vișine glasate în sirop de zahăr și ciocolată, vișine jivrate și frunzuțe proaspete de mentă.

DÉCOR (optional):

-Pentru vișinele glasate am pregătit pe foc un sirop mai legat din 250 gr. Green Sugar și ¼ pahar de apă la care am adăugat 1 lingură de zeamă de lămâie. Am pus vișinele întregi (cu tot cu codiță) în siropul fierbinte și după câteva minute le-am scos și o parte dintre ele le-am așezat pe o tavă și le-am băgat în cuptorul încins, cu focul stins să se usuce.

-O parte de vișine le-am dat prin Green Sugar imediat ce le-am scos din siropul fierbite, după care le-am lăsat să se usuce, obținând vișinele jivrate.

-O altă parte din vișinele de decor le-am glasat în ciocolată neagră topită la baia de aburi în care am tăvălit vișinele.

Prajitură cu migdale, jeleu și mousse de vișine cu tonka      Prajitură cu migdale, jeleu și mousse de vișine cu tonka-Recunosc, am mai făcut și niște discuri ușor îndoite din ciocolata topită rămasă, dar fiind foarte cald în momentul decorării și fotografierii acestea nu sunt destul de vizibile.

APA  INFUZATĂ CU FRUCTE:

Pentru că este vară, iar hidratarea este foarte importantă în această perioadă, deoarece regulamentul concursului prevedea pregătirea unei băuturi concomitent cu prezentarea desertului, m-am gândit la o băutură simplă și sănătoasă. Astfel am pregătit o apă infuzată, sau apă cu aromă de fructe, care pe lângă efectul de hidratare are și efecte energizante. Am ales o combinație benefică organismului, pentru liniște, revigorare, dureri de cap și protejarea imunității. Deoarece cea mai mare parte din fructele folosite au gust acrișor, am simțit nevoia să îndulcesc apa cu 1 stick de Green Sugar, cu zero calorii, zero indice glicemic.

Prajitură cu migdale, jeleu și mousse de vișine cu tonka-Pentru aceasta am folosit o cană de 2 litri cu apă plată în care am pus toate fructele, respectiv, vișinele întregi fără sâmburi, căpșunile tăiate în jumătate sau sferturi, caisele, piersica, lămâia și lime-ul tăiate felii, am adăugat frunzele mentă, busuioc, cimbrișor, florile de tei și pliculețul de Green Sugar. Am acoperit ermetic cana cu capacul și folie alimentară și am băgat-o în frigider de seara până a doua zi. Dacă nu aveți răbdare atâta timp pentru preparare, apa infuzată este bună de băut și după numai 3 ore de infuzat.

-O băutură simplă, naturală, de vară care vă va spori puterea, energia și hidratarea. O puteți pregăti din orice combinații de fructe, legume, plante aromatice, care vă plac, le aveți, le preferați, sau știți că au efect benefic asupra organismului vostru.

Vă poftesc așadar să savurați un desert sănătos și savuros cu Green Sugar, alături de un pahar de apă rece infuzată cu fructe.

Prajitură cu migdale, jeleu și mousse de vișine cu tonkaPoftă bună!

Utile:

-Având în vedere că această rețetă este cu îndulcitor natural Green Sugar, iar raprtul este 1:1 (cel puțin așa am înțeles de pe site-ul Green Sugar), prăjitura aceasta se poate prepara la fel folosind și zahăr obișnuit.

-Decorarea este opțională.

-Prăjitura se poate păstra în frigider aproximativ 3-4 zile, rămânând la fel de pufoasă când o scoateți pentru servire.

-O păstaie de tonka este suficientă pentru a aroma 300-500 ml lichid.

3 gânduri despre „Prajitură cu migdale, jeleu și mousse de vișine cu tonka

Lasă un răspuns

