Prăjitură cu ciocolată, nuci și cireșe

Prăjitură cu ciocolată, nuci și cireșeVă propun astăzi o prăjitură cu ciocolată, nuci și cireșe.

Da, este vară, sunt multe fructe și încă se mai găsesc cireșe.  Deși îmi plac mai mult cireșele în ”stare naturală”, am făcut un mic ”sacrificiu” pentru această prăjitură, pentru că rezultatul este magnific. De data aceasta va fi o prăjitură cu multă ciocolată, cu nuci și cireșe, adică, o combinație savuroasă, care ne va răsfăța simțurile, ne va satisface pofta de dulce delicios și care acum, cred, merită și atenția voastră. Este o prăjitură simplă, tare fină, cu blat ușor umed și extrem de ciocolatos. Pe lângă gustul minunat nu pot să nu vă atrag atenția că se face cât ai clipi, fără pretenții, fără ouă bătute, fără unt frecat bine, doar folosind un tel, spatulă sau clasica lingură de lemn. Până acum sună bine, nu?

Simțeam nevoia să mă revanșez cumva pentru zilele de absență, motivate zic eu (de data aceasta) și să vă propun o prăjitură mega delicioasă și cam tot pe atâta de ușor de pregătit. Sper ca spatele să mă lase de acum încolo să stau mai mult în fața laptopului pentru a vă scrie rețetele multe și restante pe care le am, deoarece nenea doctoru` mi-a cam interzis acest lucru. 😦

Vă las acum prăjiturica mea cu ciocolată, nuci și cireșe să o savurați deocamdată doar din poze, dar după ce citiți rețeta, mi-aș dori să vă convingeți singuri de deliciul ei.

Dacă vă place rețeta, puteți să o arătați și prietenilor, dând un simplu SHARE pe pagina mea de Facebook, iar eu vă aștept să îmi trimiteți fotografiile cu prăjitura voastră, dar și părerile și/sau comentariile despre cum v-a plăcut. 🙂

Ingrediente

  • 150 gr cireșe
  • 300 gr ciocolată neagră
  • 150 gr unt
  • 100 gr zahăr pudră
  • 80 gr zahăr brun
  • 4 ouă + 1 gălbenuș
  • 115 gr făină
  • 115 gr. nucă mărunțită/măcinată mai mare
  • 1 linguriță praf de copt
  • 1 linguriță extract de vanilie
  • un praf de sare
  • opțional pentru decor: fulgi de ciocolată, frunze de mentă și cireșe

      Glazură:

  • 100 gr ciocolată negră
  • 50 gr unt moale
  • 2 linguri zahăr pudră (opțional)

Prăjitură cu ciocolată, nuci și cireșeMod de preparare

-Se spală cireșele, se scot sâmburii, se taie în jumătate și se pun la scurs într-o sită.

-Se mărunțesc nucile fie cu ajutorul unei râșnițe/robot speciale, fie cu ajutorul cuțitului. Eu le-am mărunțit cu ajutorul blenderului, dar am preferat să las cam un sfert dintre ele puțin mai mari.

-Se încălzește cuptorul la 180°C.

-Se rupe ciocolata în bucățele și se topește la baie de abur, sau în cuptorul cu microunde.

-Peste ciocolata topită se adaugă untul moale, la temperatura camerei și se omogenizează.

-Se adaugă zahărul pudră și cel brun, extractul de vanilie și se amestecă bine cu un tel/spatulă în crema de ciocolată cu unt.

Prajitura cu ciocolata, nuci si cirese2-Peste crema de ciocolată se adaugă sarea și apoi pe rând cele 4 ouă, amestecând cu telul/spatula după fiecare pentru omogenizare, iar la sfârșit se adaugă gălbenușul, incorporându-l în compoziție.

-Se adaugă nucile mărunțite, se amestecă în compoziție, după care se adaugă făina cernută împreună cu praful de copt. Cu ajutorul unei spatule se amestecă bine compoziția până se obține un aluat omogen, dens, care curge mai greu.

-Peste aluat se adaugă jumătățile de cireșe scurse bine, care se amestecă ușor (să nu se zdrobească) în compoziție.

-Se toarnă aluatul în tava tapetată fie cu hârtie de copt, fie unsă cu grăsime (ulei, unt) și presărată cu făină. Tava folosită are dimensiunea de 20cmx22cm.

Prajitura cu ciocolata, nuci si cirese3-Se introduce tava în cuptorul încins și se coace prăjitura la 180°C pentru cca. 40-45 minute (depinde de cuptor), sau până când aceasta este ușor rumenită pe margini. Se poate face proba cu paiul, pentru a verifică dacă este coaptă.

-Când este gata, prăjitura se scoate din cuptor și se lasă să se răcorească în tavă.

-Între timp se pregătește glazura punând într-un vas la baie de abur ciocolata ruptă bucățele, untul moale și zahărul pudră. Se lasă pe foc până când ciocolata și zahărul se topesc și rezultă o glazură fină de ciocolată. Când este gata, se ia vasul cu glazura de pe baia de aburi și se lasă să se răcorească.

Prăjitură cu ciocolată, nuci și cireșe-Când prăjitura este aproape rece, se toarnă glazura și se decorează cu fulgi de ciocolată.

Prăjitură cu ciocolată, nuci și cireșe

Prăjitură cu ciocolată, nuci și cireșe-Prăjitura se păstrează la rece, în frigider și se scoate cu cca. 10-15 minute înainte de a o consuma.

Prăjitură cu ciocolată, nuci și cireșe

Prăjitură cu ciocolată, nuci și cireșe-Prăjitura se porționează după preferință și se servește simplă sau decorată (opțional) cu cireșe simple, glasate sau jivrate (ca aici) și frunze de mentă, sau…cum vă place.

Prăjitură cu ciocolată, nuci și cireșe

Prăjitură cu ciocolată, nuci și cireșe

Prăjitură cu ciocolată, nuci și cireșePoftă bună!

Utile:

-Se poate poate folosi doar zahăr pudră, dar pentru că mie îmi place aroma deosebită și gustul zahărului brun am pus și din acesta. Dacă puneți doar zahăr pudră, măsurați 180 grame.

-Se poate renuța și la gălbenușul de ou. Eu am făcut-o a doaua oară și nu l-am mai pus, iar prăjitura a fost la fel de bună.

-Pentru această prăjitură se pot folosi cireșe proaspete, congelate sau din compot (fără sâmburi), dar și vișine.

 

Lasă un răspuns

