Budincă de dovlecei cu brânză

Budinca de dovlecei 1Pentru că este foarte gustos , fără calorii, dovlecelul se poate consuma, practic, fără limită. Așa că, nu poate trece o săptămână fără să consumăm dovlecei. De data asta am încercat o budincă minunată. Foarte simplu de făcut, cu ingrediente accesibile, într-un timp record, putem pregăti o mâncare sănătoasă, sățioasă…bună…un deliciu…Iar pentru copii…este extraordinară…Oricine poate prepara această budincă, pentru o cina simplă, ușoară și hrănitoare. V-o recomand cu căldură pentru că, dacă o încercați, sigur, nu veți regreta.

 Ingrediente

  • 3- 4 dovlecei (cca 1200 gr)
  • 3 ouă
  • 200 gr brânză telemea
  • 3- 4 linguri smântână
  • 3- 4 linguri făină
  • 50 gr cașcaval
  • ½  legătură pătrunjel
  • ½ plic praf copt
  • ½ linguriță sare (pentru dovlecei)
  • piper, sare (după gust)

Budinca de dovlecei 2Mod de preparare

– Se spală dovleceii bine, se dau pe răzătoarea mare, cu coajă cu tot (dacă dovleceii au semințe, acestea se îndepărtează), se pun într-un vas și se presară sare peste ei.

– Dovleceii  răzuiți se amestecă puțin cu sarea și se lasă cca 30 minute, pentru a-și lăsa toată zeama, timp în care se pregătesc celelalte ingrediente.

– Se mărunțește brânza telemea, sau se dă pe răzătoare, se rade cașcavalul și se taie mărunt pătrunjelul.

Budinca de dovlecei 3

– După 30 minute se storc dovleceii, se pun într-un bol mare, se adaugă brânza telemea mărunțită, smântâna, ouăle, pătrunjelul,  făina amestecată cu praful de copt și se amestecă bine până se omogenizează compoziția. Se condimentează  la sfârșit cu sare și piper, după gust.

Budinca de dovlecei 4

– Compoziția rezultată se pune într-un vas termorezistent (cca 30×18 cm) îmbrăcat cu hârtie de copt, se nivelează frumos, se presară jumătate din cașcavalul ras și se bagă în cuptorul preîncălzit.

Budinca de dovlecei 5

– Se coace la foc potrivit (180°C) cca 35-40 minute, până se rumenește frumos.

Budinca de dovlecei 6

Budinca de dovlecei 7

– Când este gata, se scoate din cuptor, se presară imediat restul de cașcaval și se lasă apoi să se răcească.

– Când s-a răcit bine, se porționează și se poate servi.

– Se servește rece, sau, după cum preferați.

Budinca de dovlecei 8Budinca de dovlecei 9Budinca de dovlecei 10 Poftă bună!

13 gânduri despre „Budincă de dovlecei cu brânză

  1. Apreciez detaliile, acestea sunt pentru mine un fel de garanție a reuşitei unui preparat. Când gătesc ceva nou, dau mare atenție oricărei sugestii, nefiind profesionistă. Mulțumesc pentru rețetă, am încredere să mai experimentez dacă găsesc semnătura dvs., d-nă Vicky. Cu respect, Raluca 🙂

    Apreciază

    • Buna, Raluca. Multumesc din suflet pentru aprecieri si cuvintele frumoase. Ai intuit foarte bine…dau multe detalii si explicatii in retetele mele deoarece ma adresez in primul rand celor care sunt la inceput de drum in bucatarie…Stii, am o fata de 24 ani si ma gandesc intotdeauna la ea, daca s-ar descurca sa faca o reteta…si atunci simt nevoia sa o indrum pas cu pas…Abia astept sa imi spui despre retele incercate …Pana atunci,te imbratisez cu drag.

      Apreciază

  2. Ieri te-am descoperit , de la Lulu , cred si mi-a placut ce-am gasit la tine in general . Am intrat pe aceasta reteta sa vad ce si cum , noi nefiind asa prieteni cu aceasta leguma si-am zis sa incerc , de ce nu . Interesanta budinca , merita bagata in program .
    Multumesc rumos !

    Apreciază

    • Eu iti multumesc ca m-ai vizitat. Iar faptul ca m-ai descoperit prin Lulu, prietena mea cea frumoasa si harnica este o onoare pentru mine. Merita incercata budinca aceasta si ai sa vezi ca este posibil sa se schimbe „prietenia” voastra cu dovleceii. Te pup, Diana! Zi de exceptie iti doresc!

      Apreciază

      • Sa-ti traiasca domnesoara , dar la cati ani i-ai dat viata , ca dupa poza de profil , nu prea pari mamica de asa fetita 🙂 mare . Si eu care credeam ca-ti pot fi eu mama …
        Uite , chiar azi as putea gati asa ceva , dar n-am cantitatea suficienta de dovlecel 😦

        Apreciază

    • Sa fiti sanatoase si fericite !
      Multumesc si eu !
      Azi nu prea cu bucataria …. ieri am facut dulceata de ardei iuti (cred ca m-a pedepsit Cel de sus in zi de sarbatoare , ca taaare ma mai pisca degetele si acum :()

      Apreciază

      • Mmmm, ce bunatate! Nu am facut niciodata dulceata de ardei iute…Avand in vedere ca eu gatesc doar pentru familie, iar sotul meu este destul de „conservator”, nu prea pregatesc asa ceva…Dar ma tenteaza, teribil…Ai grija de „degetelele piscate”! Te pup!

        Apreciază

      • Da , chiar este o bunatate …. am gustarit un pic , dar eu nu ma voi putea bucura de asa delicatesa alaturi de un gratar , eu avand o saracie de diabet , iar aceasta dulceata nu contine decat 1,5 kg de zahar …:(
        Oricat de conservator ar fi sotul tau (am si eu unul care … ) sunt sigura ca i-ar placea , daca ai locui aproape de mine (el fiind din Onesti) , ti-as trimite un borcanel cu aceasta dulceata

        Apreciază

Lasă un comentariu