Chec aperitiv cu brânză, șuncă și măsline

Chec aperitiv cu brânză, șuncă și măslineUn aperitiv mozaic, gustos, colorat și apetisant. Fură inima oricui…Știu, fiind atât de ușor de făcut, majoritatea gospodinelor apelăm la acest preparat când avem ceva ”surplus” prin frigider, sau când vrem ceva rapid, plăcut la gust și aspect, cu care să ne impresionăm familia și/ sau musafirii. Fiind atât de colorat poate înveseli orice masă festivă, de ce nu, poate chiar masa de Paște. Variantele acestui chec sunt multiple…Eu l-am făcut de atâtea ori, dar niciodată la fel. Asta a depins de inspirația de moment sugerată de oferta frigiderului…Nu m-am gândit să postez până acum această rețetă, dar acum am profitat de provocarea Bialetti Exquisite – Episodul 2 și am zis să testez și tava de chec/ cozonac. Am povestit când am folosit tava rotundă floare, mai multe despre această provocare. Nu am uns-o decât cu foarte puțin ulei, checul acesta a ieșit imediat din tava, nu s-a lipit absolut deloc, s-a copt cu cca 10 minute mai repede decât în tava pe care o foloseam de obicei, iar de curățat…aproape că nu a fost cazul…dacă nu ești prea exigent cu degresatul, tava se poate șterge rapid cu un șervețel. Chiar o minune tava aceasta! Mulțumesc Bialetti, pentru cadoul frumos, util și de calitate!

Cred că îmi voi mai cumpăra un set și voi profita de promoția lor din zilele acestea, doar trebuie să mă pregătesc pentru masa de Paște și am nevoie de două tăvi minune de cozonac, nu?

Rețeta acesta este doar o sugestie, eu aștept să îmi arătați și voi variantele voastre de chec aperitiv. Pe curând!

Ingrediente

  • 4 ouă
  • 150 – 200 gr brânză telemea
  • 75 gr cașcaval ras sau parmezan (cca. 3 linguri)
  • 100 gr. șuncă (sau mușchi file)
  • 8 – 10 măsline
  • 100 gr. iaurt
  • 2 linguri smântână
  • 125 ml ulei
  • 220 gr. făină
  • ½ ardei gras roșu
  • 4-5 fire ceapă verde
  • 1/2 legătură pătrunjel verde
  • ½ plic praf de copt
  • opțional: 7-8 roșii cherry pentru decor
  • sare, piper (după gust)

Chec aperitiv cu brânză, șuncă și măslineMod de preparare

-Se curăță, se spală ceapa verde, ardeiul, pătrunjelul și se taie toate mărunt.

-Se amestecă iaurtul cu smântâna, se rade cașcavalul, se taie mărunt șunca, măslinele, iar brânza se taie în cuburi mai mari (eu am folosi o telemea de oaie foarte gustoasă, dar grasă și nu prea s-a tăiat uniform și s-a cam sfărâmat).

-După ce toate ingredientele sunt pregătite, se bat foarte bine ouăle cu puțină sare, până acestea își dublează volumul.

-Peste spuma de ouă se adaugă uleiul, se omogenizează, apoi se adaugă amestecul de iaurt cu smântână și se amestecă bine.

-Se presară apoi făina cernută și se omogenizează compoziția.

Chec aperitiv cu branza, sunca si masline-Se adaugă toate ingredientele pregătite și se amestecă ușor în compoziția de chec până ce acestea sunt incorporate.

-La sfârșit se pune cașcavalul (sau parmezanul) ras, se condimentează (cu sare și piper) după gust și se omogenizează.

-Se toarnă compoziția rezultată într-o tavă de chec tapetată cu hârtie de copt (sau clasic cu grăsime/ulei și făină), se nivelează și se bagă tava în cuptorul preîncălzit la 175°C, pentru cca. 40-45 minute, sau până când se rumenește ușor deasupra și se desprinde de pe margini. Pentru un plus de culoare și aspect eu am așezat deasupra și câteva roșii cherry. Pentru copt, am folosit tava de chec de la Bialetti de 27 x 13 cm din setul Bialetti Exquisite doar unsă cu puțin ulei, iar durata de coacere s-a diminuat și a fost doar de 30 minute la aceeași temperatură.

Chec aperitiv cu branza, sunca si masline6a-După ce este gata, se lasă checul să se răcească în tavă, se răstoarnă pe platou și se porționează rece, după preferință.

Chec aperitiv cu brânză, șuncă și măslineChec aperitiv cu brânză, șuncă și măsline-Se servește rece, fiind un aperitiv excelent și sățios, o gustare sau un mic dejun la fel de gustoase alături de un pahar cu lapte dulce sau bătut, după cum vă este dorința.

Chec aperitiv cu brânză, șuncă și măslineChec aperitiv cu brânză, șuncă și măslinePoftă bună!

Sfaturi utile:

-Pentru aceeași culoare se poate înlocui ardeiul gras roșu cu 2-3 roșii uscate, iar checul va fi mult mai savuros.

-Iaurtul și smântâna se pot înlocui cu 125 ml lapte. Dacă folosiți lapte, îl puteți adăuga, alternând odată cu făina.

 

Lasă un comentariu