Prăjitură bicoloră cu vișine

Prăjitură bicoloră cu vișinePrăjitura bicoloră cu vișine, sau prăjitura cu două blaturi, dintre care unul cu ciocolată, iar celălalt din pandișpan, ambele pline de vișine dulci acrișoare cu aroma lor inconfundabilă, este un deliciu. Un deliciu de vară cu un aspect plăcut și un răsfăț pentru familie și prieteni cu un desert simplu de fiecare zi, ușor de pregătit și savurat cu mare plăcere.

Rețeta aceasta de prăjitură o am de pe un blog minunat, plin de bunătăți, al unei blogger-ițe tare dragă mie. Mulțumesc pentru rețetă, Merișor! Prăjitura aceasta s-a bucurat de un așa succes încât a trebuit să o repet, deoarece prima s-a terminat aproape într-o clipită de nu mai mi-a rămas nici măcar o bucățică să fac și eu o fotografie de prezentare…Deci, înțelegeți voi acum, cam cum stă treaba cu minunăția aceasta de prăjitură. „Prietenii știu de ce”, nu? 😉 Pe cât de repede se face (nu cred că vă ia mai mult de o oră), pe atât de repede se termină. 😉

Particip cu această rețetă la  ”Provocarea secretă”, grup inițiat de Ama și m-am bucurat tare mult când deosebita noastră gazdă din luna aceasta Kadia Yusupova, mi-a repartizat blogul lui Merișor. Cred că v-am mai povestit despre această provocare și aici. Deoarece îmi place să fac prăjituri și îmi doream ceva de sezon cu fructele care sunt acum în top, am ales-o pe aceasta și…bine am făcut, pentru că a fost delicioasă.

Vă recomand și vouă prăjitura bicoloră cu vișine (puteți să o faceți cu cireșe), iar după ce o pregătiți aștept cu drag părerile voastre. Vreau să mă conving că nu am exagerat cu laudele. 😉

Ingrediente

  • 1 kg vișine
  • 8 ouă
  • 300 gr zahăr (12 linguri)
  • 280 gr făină (14 linguri)
  • 1 pachet unt (250 gr)
  • 100 gr ciocolată
  • 75 gr cacao (3 linguri cu vârf)
  • 1- 2 linguri pesmet sau griș (dacă este cazul)
  • 1 linguriță ulei
  • 250 gr. iaurt
  • 1 plic zahăr vanilat
  • 1 linguriță praf de copt
  • 1 vârf linguriță bicarbonat
  • un praf de sare
  • opțional pentru decor: zahăr pudră, frunze de mentă

Prăjitură bicoloră cu vișineMod de preparare

-Se spală vișinele, se scot sâmburii și se pun la scurs într-o sită. (Deoarece vișinele mele erau prea zemoase, după ce s-au scurs am presărat puțin pesmet peste ele.)

-Se pregătește tava pentru copt care se tapetează fie cu hârtie de copt, fie clasic (se unge cu grăsime și se presară făină). Tava mea a avut dimensiunile 20x30cm.

Prajitura bicolora cu visine2-Într-un vas se pune untul, ciocolata ruptă bucățele, cacaua, 100 gr. zahăr, uleiul și se lasă la foc mic, amestecând continuu până ce toate ingredientele se topesc. Când este gata și a rezultat o cremă subțire, omogenă se ia vasul de pe foc și se lasă să se răcească.

-Se separă albușurile de gălbenușuri și se bat bine cu un praf de sare cu ajutorul mixerului. Când spuma de albușuri este tare se adaugă treptat restul de zahăr amestecat cu zahărul vanilat și se mixează în continuare până ce zahărul s-a topit și bezeaua devine sticloasă.

-Peste spuma de albușuri se adaugă pe rând cele 8 gălbenușuri amestecându-se încet cu ajutorul unei spatule/linguri de lemn până ce acestea se incorporează în compoziție.

Prajitura bicolora cu visine3-Se adaugă treptat 160 gr (8 linguri) făină cernută cu praful de copt și se amestecă încet cu mișcări circulare cu ajutorul paletei până rezultă o compoziție omogenă, respectiv aluatul ”alb” al prăjiturii.

Prajitura bicolora cu visine4-Se dizolvă bicarbonatul în iaurtul care se toarnă peste crema de ciocolată topită și răcită. Tot aici se adaugă cam 1/3 din aluatul ”alb” și restul de făină cernută (120 gr sau 6 linguri). Se amestecă totul cu grijă cu ajutorul unei spatule, până rezultă un aluat omogen, respectiv, aluatul cu ciocolată a prăjiturii.

-Se aprinde cuptorul și se reglează temperatura la 180°C.

-Se toarnă aluatul de ciocolată în tava tapetată, se așează jumătate din vișine, se toarnă aluatul ”alb” și se adaugă deasupra restul de vișine.

Prajitura bicolora cu visine5-Se bagă tava în cuptorul încins și se lasă la copt cca. 40-45 minute (depinde de cuptor) sau până când prăjitura s-a rumenit frumos deasupra. (Se poate face testul cu ”paiul” sau ”scobitoarea” pentru a verifica dacă prăjitura este gata: dacă pe paiul/scobitoarea introdus/ă în prăjitură nu rămân urme de aluat, atunci prăjitura este coaptă.)

-Când este gata, prăjitura se scoate din cuptor și se lasă să se răcească în tavă.

Prăjitură bicoloră cu vișine-Când s-a răcit, prăjitura se taie porționându-se după preferință, iar înainte de servire se decorează cu zahăr pudră. Pentru că mai aveam puțină glazură de ciocolată rămasă am glazurat vreo 2-3 bucățele de prăjitură și le-am ornat cu vișine și frunze de mentă. Pot spune că a avut succes în ambele variante pentru că este tare bună. Din păcate doar o singură bucată de prăjitură glazurată cu ciocolată am putut „salva” și nu apare în fotografii.

Prăjitură bicoloră cu vișinePrăjitură bicoloră cu vișinePrăjitură bicoloră cu vișinePrăjitură bicoloră cu vișinePoftă bună!

Sfaturi utile:

-Folosirea grișului sau pesmetului este opțională, nefiind  neapărat necesară. Fructele se pot presăra cu griș/pesmet înainte de  a le pune peste aluat doar dacă sunt foarte zemoase și nu sunt scurse foarte bine. Eu, de exemplu am făcut și a doua oară această prăjitură (a fost atât de bună încât s-a terminat imediat și nu mi-a mai rămas nici o bucată pentru fotografii) și nu am mai presărat  pesmet peste vișine.

-Prăjitura se poate face la fel de bine și cu cireșe. În rețeta originală prăjitura este cu cireșe, iar acestea au fost puse înainte cu zahăr la frigider.

-Deoarece pandișpanul alb este destul de aerat realizându-se din albușurile bătute spumă, am redus aici cantitatea de praf de copt recomandată în rețeta inițială. Pot spune că a doua oară nu am pus deloc praf de copt și a crescut la fel de bine (a se vedea în fotografii).

Prajitura bicolora cu visine6

 

 

5 gânduri despre „Prăjitură bicoloră cu vișine

  1. Vai, ce surpriza placuta mi-ai facut! 🙂
    Cat de bine arata prajitura ta!
    Eu cand am preparat aceasta prajitura nu aveam nici aparat foto bun, dar nici nu stiam sa fac poze frumoase :)))
    Am postat-o, insa, pentru ca era prea buna.
    Sa ai o saptamana frumoasa si plina de realizari!

    Apreciază

    • Si mie la fel, Lulu! Zmeura, visinele sunt preferatele mele…Daca mai pun si un pic de ciocolata, ceva menta…Ingredientele mele preferate in materie de dulciuri! Te pup si multumesc pentru comentariu, Lulu! Saptamana usoara, frumoasa! Pup!

      Apreciază

  2. Pingback: Provocarea secretă – iunie 2015 | In Jurul Kadiei

Lasă un comentariu